اخبار داغ

با هدف ایجاد اشتغال پایدار انجام می شود؛

شناسایی۱۳ هزار معلول زنجانی در طرح C.B.R/اشتغال پایدار برای معلولان مهم ترین هدف طرح C.B.R است

شناسایی۱۳ هزار معلول زنجانی در طرح C.B.R/اشتغال پایدار برای معلولان مهم ترین هدف طرح C.B.R است
مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت:از شروع طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه تعداد ۱۳هزار معلول روستایی با هدف ایجاد اشتغال پایدار محلی شناسایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد محمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان،  با بیان اینکه طرح C.B.R حقوق و فرصتهای برابر، توانمند سازی، ارتقاء کیفیت زندگی، فرصت در امرار معاش ، تحصیل و ایجاد اشتغال برای معلولان روستائی است، اظهار کرد: این طرح بر مبنای مولفه‌های سلامت، آموزش، معاش، اجتماع و توانمندسازی تعریف می‌شود

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر زنجان,

وی با بیان اینکه ارائه وسایل کمک توانبخشی، ایجاد اشتغال و توانمندسازی معلولان از جمله اهداف اجرای طرح CBR است، تصریح کرد: در این راستا ارائه تمامی هزینه‌ها توسط سازمان بهزیستی برای معلولان در نظر گرفته می شود.

,

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از سال ۸۷ به صورت پایلوت در زنجان اجرایی شده است، افزود: در این طرح بر واگذاری امور به معلولان و جوامع محلی تاکید وارائه آموزش‌ها به آنان و خانواده هایشان و افراد محل زندگی آن‌ها مدنظر قرار گرفته است.

,

محمدی با بیان اینکه  به بهره‌مندی معلولان از آموزش های لازم توسط دهیاران و تسهیلگران به تعداد دو مورد در زنجان و تعداد یک مورد به ترتیب در شهرستانهای خدابنده ، ایجرود ، سلطانیه ، خرمدره و ابهر ، عنوان کرد: ارائه وسایل کمک توانبخشی به معلولان شناسایی شده در استان به تعداد هزار و 46 مورد بوده است.

,

وی فراهم کردن ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی اشتغال پایداری را برای فرد معلول فراهم کند.

,

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به تشکیل شورای توانبخشی استانی به تعداد سه جلسه و 31 جلسه شورای شهرستانی ، ابراز کرد: اشتغال ایجاد شده برای مددجویان C.B.R در سال گذشته 212مورد توسط بهزیستی استان زنجان صورت پذیرفته است.

,

محمدی مناسب‌سازی مسکن معلولان را جزو نیازهای اساسی این قشر دانست و تاکید کرد: در رابطه با مناسب سازی مسکن معلولین به تعداد 355 باب مسکن در روستاها مناسب سازی شده است.

,

وی یادآور شد: توانبخشی مبتنی بر جامعه به دنبال تغییر نگرش منفی نسبت به معلولان و ورود آن‌ها به صحنه اجتماعی از طریق تقویت توانمندیهایشان است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه