اخبار داغ

به بهانه مراسم روز جمهوری در جمهوری آذربایجان صورت گرفت

دعوت از دیپلمات‌های ایرانی به محل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران

دعوت از دیپلمات‌های ایرانی به محل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران
مراسم روز جمهوری در سفارت جمهوری آذربایجان با حضور نمایندگان ایرانی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، میزبانی از دیپلمات‌های کشورمان در سفارت جمهوری آذربایجان به مناسبت روز جمهوری در این کشور صورت گرفت. در این مراسم رئیس مشترک کمیسیون همکاری‌های اقتصادی، تجاری و حقوق بشر بین جمهوری آذربایجان و ایران، محمود واعظی، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران، بنیاد حسین‌اف، نمایندگانی از مجلس و وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، نمایندگان هیئت دیپلمات‌های ایرانی، همچنین مسئول هماهنگی سازمان ملل در ایرانگری لوئیس حضور داشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج،,

در این مراسم که با سرود و تشریفات خاص کنسولی آغاز شد، پس از معرفی مختصری از تاریخ معاصر جمهوری آذربایجان سفیر این کشور به سخنرانی پرداخت. در این سخنرانی وی ضمن اشاره به جایگاه جمهوری آذربایجان به عنوان پلی بین آسیا و اروپا نقش مهمی در برقراری دیالوگ بین فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف و نیز تبلیغ ارزش‌های اسلامی در قرن‌های گذشته نقش بازی کرده است.

,

, ,

وی در ادامه به رابطه پویا بین جمهوری آذربایجان و ایران اشاره کرده و افزود: امسال 25 امین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور است. مناسبات بین ایران و جمهوری آذربایجان متاثر از تاریخ مشترک، فرهنگ و دوستی بین دو مردم است؛ در طول 4 سال گذشته بیش از 100 دیدار رسمی بین نمایندگان دو کشور به وقوع پیوسته و 50 سند همکاری بین دو کشور به امضا رسیده و در سال 2016 معاملات اقتصادی بین دو کشور 75 درصد افزایش یافته است.

,

سپس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان، محمود واعظی با تبریک روز جمهوری به مردم جمهوری آذربایجان  به سخنرانی پرداخت.

,

محمد واعظی با اشاره به دیدار های مشترک صورت گرفته بین مسئولین دو کشور ابراز امیدواری کرد که این دیدارها دستاوردهای مطلوبی برای تقویت هر چه بیش تر روابط دو کشور خواهد داشت.

,

وی با تاکید بر اشتراکات دینی و فرهنگی بین مردم دو کشور ابراز داشت: امیدوارم هر دو کشور همیشه حامی یکدیگر در منطقه باشند.مطمئنا با تشکیل کابینه دولت جدید در ایران روابط بین دو کشور الگوی مناسبی برای دیگر کشورهای همسایه خواهد بود. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه