اخبار داغ

دولت در جشن، مردم در گردوخاک!

ریزگردها نفس‌های کُردستان را به شمارش انداخته/مدیرکل هواشناسی: آلودگی هوا به مرز خطرناک خواهد رسید

ریزگردها نفس‌های کُردستان را به شمارش انداخته/مدیرکل هواشناسی: آلودگی هوا به مرز خطرناک خواهد رسید
تشکیل گردوخاک بر روی کشور عراق و سوریه و ورود تدریجی آن به آسمان غرب کشور و کُردستان، نفس‌های این مناطق را به شمارش انداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، این رورزها که دولت اعتدال حسن روحانی مشغول برگزاری جشن‌های بزرگ در کشور بواسطه پیروزی در انتخابات است، مردم غرب و جنوب غرب کشور با گردوخاک دست و پنجه نرم می‌کنند و سلامتشان به خطر افتاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوای آبیدر,


سفر نمایشی رئیس سازمان محیط زیست در چند روز مانده به انتخابات هم دردی از مشکلات دوا نکرد و بی‌ابتکاری محیط زیست کشور و دولت در حل معضل ریزگرها کماکان پازلی مبهم و کلافی سردرگم است.

,
,


"طالب حیدری" مدیر کل هواشناسی کُردستان در گفتگو با ایرنا گفته که بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که توده گرد و خاک که در سوریه و عراق تشکیل شده از صبح امروز (چهارشنه 3 خرداد) کم کم وارد آسمان استان های غربی کشور از جمله کرمانشاه، ایلام، خوزستان و کردستان شده است.

,
,


وی  افزوده که شدت میزان غلظت این توده در استان های ایلام و کرمانشاه بیشتر بوده و دید افقی را تا 2 کیلومتر کاهش می دهد.

,
,


مدیرکل هواشناسی کردستان ادامه داده که این پدیده فردا نیز منطقه ما را تحت تاثیر قرار می دهد و کم کم به سمت مناطق مرکزی منتقل می شود.

,
,


وی اظهار کرد: در شرایط عادی دید افقی 10 کیلومتر است که با توجه به شدت میزان غلظت گرد و خاک تا کمتر از چند صد متر کاهش می یابد و در این صورت وضعیت هوا به شرایط خطرناک تبدیل می شود.

,
,


حیدری با اشاره به اینکه در خرداد ماه میزان ورود توده های گرد و خاک بیشتر می شود افزود: هم اکنون بیش از 100 هزار کیلومتر مربع از استان های نیمه شمال عراق که فاقد پوشش گیاهی لازم بوده، دارای شرایط مستعد ایجاد پدیده گرد و خاک است.

,
,


دولت که در سال‌های اخیر گامی اساسی برای حل این معضل برنداشته و مردمان غرب کشور را با خطر گردوخاک تنها گذاشته، اکنون می‌بایستی فکری به حال این تهدید سلامت بکند و وعده صد روزه روحانی تا ابتدای دولت دوازدهم، رفع این مشکل باشد.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه