اخبار داغ

فرمانده سپاه خلیل آباد:

فتح خرمشهر بزرگ‌ترین فتح دفاع مقدس بود / جهادهای بزرگی در راه است

فتح خرمشهر بزرگ‌ترین فتح دفاع مقدس بود / جهادهای بزرگی در راه است
فرمانده سپاه خلیل‌آباد بابیان اینکه فتح خرمشهر بزرگ‌ترین فتح جنگ بود، گفت: باید دقت کرد که جهادهای بزرگی در پیش داریم و مطمئناً حضرت آقا با آینده‌نگری خود فرمودند که خرمشهرهایی در پیش داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی نیک یاد در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی اظهار داشت: خرمشهر در سال 59 به اشغال دشمن در آمد و بعد از 575 روز اشغال در عملیات بیت‌المقدس و سوم خردادماه آزاد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی همچنین ادامه داد: عملیات بیت‌المقدس در سه محور شمالی (قرارگاه قدس) محور میانی (قرارگاه فتح) و محور جنوبی (قرارگاه نصر) انجام گرفت.

,

فرمانده سپاه خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: 157 گردان پیاده و مکانیزه زرهی، 192 دستگاه ادوات زرهی و پشتیبانی مهندسی رزمی، 68 دستگاه بالگرد نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی ارتش نیز نیروهای بسیج، سپاه و ارتش را در این عملیات تشکیل می‌داد.

,

وی بابیان اینکه عملیات بیت‌المقدس در 4 مرحله و 24 شبانه‌روز به طول انجامید، تصریح کرد: 19 هزار نفر از نیروهای دشمن به اسارت رزمندگان ایران درآمدند و 25 درصد کل اسرای عراق در 8 سال دفاع مقدس مربوط به این عملیات است.

,

نیک یاد با تأکید بر اینکه در این عملیات 5038 کیلومترمربع از مناطق تحت تصرف دشمن آزاد شد، اذعان کرد: فتح خرمشهر بزرگ‌ترین پیروزی رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس بود.

,

وی با اشاره به جملات امام (ره) درباره فتح خرمشهر عنوان کرد: دو جمله حضرت امام (ره) "خرمشهر را خدا آزاد کرد" و " فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌هاست" بسیار پر مفهوم و حساس بود.

,

این مقام مسئول ادامه داد: زمانی که رزمندگان خوشحال از پیروزی در عملیات بیت‌المقدس به دیدار امام رفتند امام این جمله را بیان کردند و این از مغرور شدن رزمندگان جلوگیری کرد و مطمئناً در آزادی سازی خرمشهر امدادهای غیبی به کمک رزمندگان آمد و این به معنی آن است که دفاع از انقلابی که پشتیبان آن ائمه هستند دفاع از ارزش‌هاست.

,

وی بابیان اینکه در پیروزی‌ها نباید مغرور شد و شکست‌ها نباید احساس خفت و خواری کرد، ابراز کرد: باید دقت کرد که جهادهای بزرگی در پیش داریم و مطمئناً حضرت آقا با آینده‌نگری خود فرمودند که خرمشهرهایی در پیش داریم.

,

نیک یاد همچنین گفت: مقام معظم رهبری بعد از بیان شاخص‌های انقلابی گری بحث جهاد کبیر را مطرح کردند و این به معنای تبعیت نکردن از دشمنان و کافران است و در دوران که بحث مذاکره مطرح است باید دقت کرد که در دام دشمن گرفتار نشد که یکی از آن‌ها می‌تواند مذاکره باشد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ادعا داریم که این انقلاب زمینه‌ساز انقلاب حضرت مهدی (عج) است پس روند سختی برای مهیاکردن ظهور داریم و باید در این راه سختی بکشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه