اخبار داغ

استقبال مردم از طب سنتی اسلامی؛

فصل بهار، بهارِ حجامت!

فصل بهار، بهارِ حجامت!
انجام حجامت در تمامی ایام سال ممکن است، اما بهترین فصل برای حجامت فصل بهار برای تمامی مزاج‌ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در حال حاضر اکثر مراکز طب سنتی و مطب‌های سطح شهر تبریز مملو از نوجوانان، جوانان و میانسالان و حتی سالمندان برای انجام حجامت است، هرکسی که برای نخستین بار عمل حجامت را انجام داده و شاهد تغییرات مثبت در بدنش می‌شود، دیگران را هم به عمل به این توصیه تشویق می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اکثر نوجوانان و جوانان هدف از حجامت خود را برای مبارزه با جوش‌های موجود در بدن و صورتشان انجام می‌دهند و اغلب این افراد پس از انجام حجامت شاهد این امر هستند.   

,

حجامت یکی از روش‌های خون‌گیری می باشد که در درمان اکثر بیماری‌ها از جمله سردرد و دردهای عضلانی، دیابت نوع دو، چربی خون بالا و بیماری‌های پوستی، بیماری های هورمونی و عفونی تاثیر زیادی دارد و بر اساس تاریخ، حجامت سابقهٔ هفت هزار ساله دارد و یکی از روش‌های درمانی مؤثر در طب سنتی است.

,

حجامت از نظر طب اسلامی مورد بوده و ضرورت انجام آن نیز توصیه شده است، در این راستا می‌توان به حدیث مشهور معراج پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد، به فرموده حضرت محمد (ص) «وقتی به آسمان هفتم صعود کردم، هیچ ملکی از من گذر نکرد مگر این که گفت ای محمد حجامت کن و اُمتت را به حجامت و خوردن سیاهدانه و قُسط امر بفرما».

,

در حدیث دیگری از پیامبر عظیم الشان اسلام آمده است که «اینقدر جبرئیل در مورد «حجامت» به من توصیه کرد که با خود گفتم مبادا امری واجب باشد می توان گفت این امر نشان دهنده توجه ویژه حجامت از دیدگاه مذهبی است.

,

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص احیای طب سنتی و اسلامی همواره تاکید کرده اند و تاکنون ۵۴۰ حدیث از ۸۷ منبع شیعه و سنی در مورد حجامت جمع‌آوری شده است.

,

گفته می شود حجامت سنت انبیاء بوده و از ۱۲۴ هزار پیغمبر از نخستین تا آخرین پیامبر مجری حجامت بوده‌اند؛ از دیدگاه مذهبی، حجامت به‌عنوان سنت انتزاعی در اسلام مطرح می‌شود یعنی از زمان پیامبران قبل از پیامبر اکرم (ص) بوده و اسلام این را انتزاع کرده است.

,

به گفته کارشناسان طب سنتی افرادی که تاکنون حجامت انجام نداده اند تا سن ۹۰ سالگی عمل به این امر را دارند.

,

امام حسن عسکرى‏ علیه السلام مى‌‏فرماید: « بعد از حجامت انار شیرین میل کنید، چون انار خون را آرام مى‏کند و آن را در مسیر خود صاف مى‏‌گرداند.»

,

حضرت امام رضا (ع) در رساله ذهبیه حجامت را در بالغین متناسب با سن تجویز نموده اند. مثلاً حجامت برای فرد 40 ساله هر 40 روز یک مرتبه و برای فرد 60 ساله هر 60 روز یک بار تجویز شده است.

,

به گفته کارشناسان طب سنتی، حجامت در اطفال و کودکان موجب افزایش رشد قد و وزن، رفع لاغری، بی اشتهایی، ضعف ، تقویت سیستم ایمنی و دفاعی و بالاخره کاهش اختلالات رفتاری و بیقراری و پرخاشگری در ایشان می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه