اخبار داغ

به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر؛

فتح خرمشهر از زبان بیسیم چی خدابنده ای /هرکس با ولایت باشد گمراه نمی شود

فتح خرمشهر از زبان بیسیم چی خدابنده ای /هرکس با ولایت باشد گمراه نمی شود
رزمنده خدابنده ای گفت: هرکس با ولایت باشد گمراه نمی شود و اگربدون ولایت باشد صد در صد راه رابه خطا می رود وبه بن بست می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به مناسبت هفته ایثار و مقاومت و سالروز فتح خرمشهر خبرنگار اشراق آنلاین گفتگوی اختصاصی با یکی از رزمندگان عملیات بیت المقدس انجام داده است که نظرتان رابه آن جلب می کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق آنلاین,

اشراق آنلاین:درباره بیوگرافی تان توضیح دهید؟

,

-علی طهماسبی بازنشسته جهادکشاورزی(جهادسازندگی سابق)متولدسال۱۳۳۷روستای حصار از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده و ساکن شهر قیدار و صاحب چهار فرزند دو پسر و دو دختر هستم.

,

*در زمان عملیات بیت المقدس 20سال داشتم و بیسیم چی بودم

, *در زمان عملیات بیت المقدس 20سال داشتم و بیسیم چی بودم, *در زمان عملیات بیت المقدس 20سال داشتم و بیسیم چی بودم,

اشراق آنلاین:درباره حضورخود در عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر توضیح دهید؟

,

-درزمان عملیات بیت المقدس(سال۱۳۶۱)۲۰سال داشتم و از طریق سپاه شهرستان خدابنده به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شدم و درعملیات فتح المبین حضور یافتم و پس از آن به تهران پادگان لشکر۲۱حمزه برای آموزش منتقل شدم و بعد از آن عملیات بیت المقدس شروع شد و به اهواز رفتم،در آن موقع به نیمه عملیات بیت المقدس یک رسیدم و پس از متوقف شدن عملیات برای چند روز،عملیات۲شروع شد.

,

دوم خرداد(شب سوم خرداد)ساعت یک نیمه شب به شلمچه رفتیم و منتظردستور شروع عملیات از سوی فرماندهان بودیم،اززنجان دو گردان مطهری و دکترچمران اعزام شده بودند وزیر نظر تیپ نجف اشرف اصفهان بود(فرمانده تیپ سردارشهیدکاظمی بود)و من بیسیم چی بودم.

,

, ,

 ما(رزمندگان گردان مطهری وچمران)جزء نیروهای عمل کننده بودیم و پس ازشروع عملیات با رمزعلی ابن ابی طالب به سمت پادگان حمید اهواز(خرمشهر)حرکت کردیم و ساعت۴صبح به آنجا رسیدیم و آنجا را فتح کردیم و پس از آن نزدیک ساعت ۵صبح به جاده بصره-خرمشهررسیدیم(پنج کیلومتری رودخانه کارون)و صبح که آفتاب طلوع کرد وهوا روشن شد عراقی ها متوجه پیشروی ماشدند و پاتک زدند و درگیری شروع شد(مادراین عملیات تلفات و مجروحات زیادی دادیم، از جمله روح اله رجبی که بوسیله اصابت آرپیچی دست خود را از دست داد و الان جزء افتخارات شهرستان خدابنده(جانباز)هستند).

,

خرمشهر کاملا محاصره شده بود و نزدیک بود که نیروهای عراقی باز خرمشهر را پس بگیرند که در این زمان نیروهای هوانیروز ما وارد عمل شدند و با هلکوپتر پل بصره خرمشهر را منهدم کردند و راه ارتباطی بصره با خرمشهر قطع شد و دیگر عراقی ها نمی توانستند وارد خرمشهر شوند و تانکر و نفربرهای آنها به دره پرتاب می شد و ساعت۱۰و بیست دقیقه شب ما باشادمانی داخل شهرخرمشهر شدیم و آنجا را پاکسازی کردیم(۱۲۰ نفرعراقی راتحویل پادگان حمزه دادیم)و خداراشکرکردیم که خرمشهر آزاد شد.

,

ساعت چهار و ده دقیقه بعدازظهر روزسوم خردادسال۶۱تمام شهر خرمشهر پاکسازی شد و عملیات با موفقیت به پایان رسید(دراین عملیات نزدیک نوزده هزارنفر کشته و زخمی و اسیرعراقی وجود داشت که همه آنهانیز از افسران ارشد نظامی بودند) و ساعت چهار و سی دقیقه همه نیروهای ایرانی در مسجد جامع خرمشهر(که آسیب زیادی  دیده بود)جهت استماع سخنان مسئولان دولتی وقت و فرماندهان جمع شدند.

,

اشراق آنلاین:نام شهدای خدابنده درعملیات بیت المقدس رابیان کنید؟

,

-شهیدجوادذوالقدریان(ازگوندره)،شهیداباذرصالحی،شهیدبهروز و شهیداله بخش  مرادی(ازنظرقلی)،شهیدارقینی(ازسجاس)وشهیدمحرم علی اکرادی( ازقیدار)

,

*امدادهای غیبی و اتحاد و همدلی رزمندگان عامل فتح خرمشهر

, *امدادهای غیبی و اتحاد و همدلی رزمندگان عامل فتح خرمشهر, *امدادهای غیبی و اتحاد و همدلی رزمندگان عامل فتح خرمشهر,

اشراق آنلاین:عوامل پیروزی دراین عملیات راچه چیزهایی می دانید؟

,

-امدادهای غیبی،لطف خدا،اتحاد و همدلی رزمندگان،دعای خیرمردم،تدبیر و مدیریت خوب فرماندهان و رهبری

,

اشراق آنلاین:شعارهای رزمندگان دراین عملیات چه بود؟

,

-یامهدی ادرکنی

,

اشراق آنلاین:بهترین و بدترین خاطره شما از این عملیات چیست؟

,

-بدترین خاطره ام این است که مابه همراه شهیدسعیدمصری(ازروستای مصرآبادگرماب خدابنده)درجاده اهوازخرمشهر مستقر بودیم و منتظر دستورف رماندهان بودیم که ناگهان یک هواپیمای عراقی آمد و راکت زد وآن به سعیدمصری اصابت کرد(کنارمن بود) وباعث شهادت وی شد.

,

, ,

بهترین خاطره ام این است که زمانی است که خرمشهر هنوز به صورت کامل آزادنشده بود ولی عملا۹۵درصدعراقی ها ازکار افتاده بودند و من به همراه سرداراشتری(ازفرماندهان گردان عملیات بیت المقدس که ازفرماندهان ارشد زنجان بود و درعملیات کردستان نیز شهید شد ) سوار بر موتور بابیسیم داخل شهر خرمشهر می چرخیدیم و خوشحالی و دعا می کردیم و شعار نیز می دادیم و الته افتخار هم می کردیم.

,

اشراق آنلاین:چه توصیه ای به مردم بویژه جوانان امروزکه زمان جنگ راندیده اند دارید؟

,

-به لطف خداوندمردم زمان کنونی نیزهنوز روحیه بسیجی را دارند ولی ذکراین نکته اهمیت دارد که بگویم دردوران جنگ تحمیلی،جنگ مانظامی و فیزیکی بود امازمان الان جنگ فرهنگی است و دشمنان و کشورهای غربی به این نتیجه رسیده اندکه دیگر نمی توانند با ما جنگ فیزیکی بکنند ولکن باید از راه نفوذ دراندیشه ها،افکار و فرهنگ باید وارد میدان شوند،چون ما بسیار قوی شده ایم و ایران درحقیقت ابرقدرت شده است و این هم به برکت ولایت فقیه(رهبرفرزانه مان) و مردم است .

,

*هرکس با ولایت باشد گمراه نمی شود

, *هرکس با ولایت باشد گمراه نمی شود, *هرکس با ولایت باشد گمراه نمی شود,

اشراق آنلاین:سخن آخرشما؟

,

-هرکس با ولایت باشد گمراه نمی شود و اگر بدون ولایت باشد صد در صد راه را به خطا می رود و به بن بست می رسد.

,

, ,

ما همیشه مدیون خون شهدا هستیم چون هرچه داریم ازبرکت خون شهدا است و بایدسعی کنیم ادامه دهنده راه شهداباشیم چرا که مادرمقابل آنهامسئول هستیم.

,

هر خانواده سعی کند که برای خود برنامه فرهنگی داشته باشد و نسبت به فرزندان خود دقت بیشتری داشته باشند و اجازه ندهند که دشمنان برای آنهابرنامه ریزی کنند.

,

دستگاههای فرهنگی ما باید بیشتر فعالیت بکنند البته کارهای زیاد و خوبی صورت پذیرفته است بویژه سپاه اقدامات قابل توجهی انجام داده است ولی کم است و جا دارد که تلاش بیشتری دراین زمینه صورت پذیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه