اخبار داغ

کارشناس مسائل غرب آسیا:

"ناتوی عربی" اشتباه بزرگ ترامپ در خاورمیانه/ ائتلاف جدیدی در مقابل ناتوی عربی تشکیل می شود

"ناتوی عربی" اشتباه بزرگ ترامپ در خاورمیانه/ ائتلاف جدیدی در مقابل ناتوی عربی تشکیل می شود
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ائتلاف جدیدی بین کشورهای روسیه، سوریه، عراق و ایران در مقابل "ناتوی عربی" تشکیل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با مرآت با اشاره به اهداف سفر اخیر ترامپ به ریاض و فلسطین اشغالی گفت: دونالد ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود که کارخانه های اسلحه سازی را از ورشکستگی نجات دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه اولویت ترامپ در این سفر خارج کردن صدها میلیارد دلار از دارایی های عربستان بود، افزود: سفر اخیر ترامپ به ریاض موجب امضای  قرارداد 480 میلیاردی فروش اسلحه به عربستان شد.

,

وی، این قرارداد را بزرگترین قرارداد ایالات متحده آمریکا به یک کشور حامی تروریست عنوان کرد و گفت: این توافق نامه بزرگترین اشتباه تاریخی دونالد ترامپ است.

,

هانی زاده با توجه به اینکه عربستان فاقد زیرساخت های یک جامعه مدنی و یک نظام کاملا دیکتاتوری و غیردموکراتیک است، اظهار کرد: تصور رژیم عربستان این است که با خرید سلاح از آمریکا خواهد توانست از بحران فعلی نجات پیدا کند.

,

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه ترامپ در سفر به ریاض با سران عضو شورای همکاری خلیج فارس دیدار کرد، گفت: در این دیدار ترامپ از اعضای شورا خواست که روابط سیاسی خود را با اسراییل علنی و سفارتخانه رژیم صهیونیستی را در این کشورها افتتاح کنند.

,

وی با بیان اینکه  افتتاح سفارتخانه رژیم صهیونیست در منطقه یک پیروزی برای رژیم صهیونیستی تلقی می شود، افزود: در آینده شاهد افتتاح سفارتخانه اسراییل در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اعم از عربستان، قطر، بحرین، امارات و کویت خواهیم بود.

,

هانی زاده درخصوص تشکیل "ناتوی عربی" گفت: این ناتو با هدف مقابله با محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت که بسیار جدی است.

,

کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین تصریح کرد: عربستان تعهد داده است که هزینه ماجراجویی "ناتوی عربی" را پرداخت کند.

,

وی با اشاره به اینکه سفر ترامپ از عربستان به فلسطین اشغالی یک پیام مهم درون نهفته داشت، بیان کرد: می خواهند جهان اسلام را که عربستان مدعی آن است با رژیم صهیونیستی پیوند دهند و شرایطی فراهم کنند که یک حاشیه امنی برای اسراییل به وجود بیاید.

,

هانی زاده با بیان اینکه روس ها حساسیت فوق العاده ای به این موضوع نشان دادند، گفت: دیدار اخیر دبیر شورای عالی امنیت ایران، روسیه، عراق و سوریه در مسکو در چارچوب این رایزنی ها قرار دارد.

,

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه ممکن است که ائتلاف منطقه ای جدیدی در مقابل "ناتوی عربی" تشکیل شود، اظهار کرد: منطقه در آینده شاهد بحران جدیدی خواهد بود.

,

هانی زاده با تاکید براینکه وزارت خارجه کشور باید به طور جدی رخ دادهای منطقه را دنبال کند، افزود: دستگیری و بازداشت شیخ عیسی قاسم و شهادت 5 تن و زخمی شدن ده ها نفر در بحرین به دنبال  مجوزی است که ترامپ به رژیم های دیکتاتوری حوزه خلیج فارس داد که ملت های خود را سرکوب کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه