اخبار داغ

دفاع عجیب عراقچی از رئیس یانکی ها/ آیا ترامپ به برجام پایبند بود؟

دفاع عجیب عراقچی از رئیس یانکی ها/ آیا ترامپ به برجام پایبند بود؟
دفاع عجیب عراقچی از ترامپ در حالی صورت می گیرد که ترامپ در موارد زیادی تلاش کرده است علیه ایرانیان تحریم وضع کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، برجام به عنوان یکی از قراردادهایی که دولت یازدهم تلاش زیادی برای به سرانجام رساندن آن داشت، در دوران روی کار آمدن ترامپ وضعیت بدتری را نسبت به دوران اوباما به خود دید. هر چند که در دوران اوباما نیز وضعیت قابل دفاع نبود اما ترامپ تلاش آشکاری را برای نقض برجام انجام می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد،,

 

,

تلاش برای وضع انواع تحریم های جدید علیه ایران یکی از اقداماتی بود که در دولت ترامپ انجام شد. این تلاش ها در حالی انجام شد که برجام از سوی ایران به اجرا در آمده بود.

,

 

,

با این وجود اظهارات جدید عباس عراقچی نشان می دهد که دولتی ها چندان به این تلاش های ضد ایرانی ترامپ توجهی ندارند!

,

 

,

عراقچی در خصوص مدت زمان تمدید تعلیق تحریم‌های هسته ای ایران توسط ترامپ، بیان کرد: درون قوانین تحریمی کنگره نحوه "وِیو" کردن آن نیز مشخص شده است؛ معمولا قوانین کنگره به رئیس جمهور برای 4 یا 6 ماه اجازه می‌دهد که مانع از ادامه تحریم‌ها شود.

,

 

,

وی با بیان اینکه اختیار رئیس جمهور آمریکا برای تمدید بعضی از قوانین تحریمی مربوط به ایران، 4 ماهه بوده است، افزود: برای بلا اثر کردن برخی دیگر از تحریم‌های هسته‌ای ایران، اختیار رئیس جمهور تمدید تعلیق 6 ماهه تحریم‌ها است.

,

 

,

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با بیان اینکه هفته گذشته موعد تمدید یکی از آن تحریم‌هایی بود که رئیس جمهور آمریکا اختیار دارد برای 4 ماه تعلیق این تحریم‌ها را تمدید کند، گفت: در اصل این اولین آزمون ترامپ بود که طی آن تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را تمدید کرد.

,

 

,

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه حدود 2 ماه دیگر موعد تمدید تحریم‌هایی می‌رسد که اختیار رئیس جمهور آمریکا برای تمدیدشان 6 ماهه است، گفت: ترامپ تاکنون به تعهدات برجامی خود پایبند بوده و آن تحریم‌ها نیز در زمان خود باید تمدید شوند.(1)

,

 

,

این اظهارات عجیب عراقچی و دفاع او از ترامپ در خصوص پایبندی به برجام در حالی مطرح می شود، که تلاش های مختلفی از سوی دولت آمریکا برای وضع تحریم علیه ایران در دوران ترامپ شده است.

,

 

,

یکی از بارز ترین اقدامات ترامپ تلاش برای ممنوعیت ورود ایرانیان به کشور آمریکا بود. تلاش او نه تنها با حقوق بشر در تناقض بود بلکه تضاد آشکاری با روح برجام داشت.

,

 

,

-------

,

 

,

1- تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران اولین آزمون ترامپ بود

, تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران اولین آزمون ترامپ بود,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه