اخبار داغ

سردار کریمی:

عملیات بیت المقدس تقابل همه جانبه جبهه اسلام با استکبار جهانی بود

عملیات بیت المقدس تقابل همه جانبه جبهه اسلام با استکبار جهانی بود
فرمانده سپاه روح الله عملیات بیت المقدس را یک تقابل همه جانبه سپاه اسلام با استکبار جهانی دانست و گفت: امروز نباید فراموش کنیم رشادت و دلیرمردی رزمندگان جبهه اسلام را که امنیت امروز را مرهون خون شهیدان عزیزمان هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان مرکزی به مناسبت حماسه سوم خرداد گفت: دوران دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی است که از یک سو نشان مظلومیت امت اسلامی و امام عزیزمان است و از سوی دیگر نشان اقتدار و عزت جبهه اسلام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی افزود: دوران دفاع مقدس از این جهت که ما شروع کننده جنگ نبودیم حکایت مظلومیت امت اسلامی است ولی به لطف خدا پیروزی شامل حال جبهه اسلام شد.

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس روزها و لحظات باشکوه بسیاری داشتیم که هرگز از یاد نمی رود از جمله فتح خرمشهر، دفاع و تثبیت و پیروزی و بعد هم به گفته حضرت امام خمینی(ره) تنبیه دشمن متجاوز که در عین ناباوری مشهود باعث پیروزی جبهه اسلام شد.

,

سردار کریمی با طرح این سوال که چرا فتح خرمشهر حایز اهمیت است، گفت: از حیث نظامی این فتح حائز اهمیت است چراکه دشمن بعثی در زمان اشغال خرمشهر ۳۶ روز در دروازه شهر ماند ولی در زمانی که می خواستیم این شهر را آزاد کنیم دشمن بعثی تنها در مدت دو روز توانست در مقابل رزمندگان اسلام ایستادگی کند.

,

وی با یادآوری این مسئله که دشمن خرمشهر را به مانند دژ مستحکمی تبدیل کرده بود، گفت: مدافعان خرمشهر در اقلیت بودند و زمانی که می خواستیم خرمشهر را پس بگیریم خرمشهر به مانند دژی مستحکم تبدیل شده بود و در مدت ۵۷۰ روزی که خرمشهر را به تصاحب خود درآورده بود انواع موانع نظامی و امنیتی را در شهر تعبیه کرده بودند و از حیث قدرت نظامی صدام چنان به خود غره شده بود که مدعی شد اگر ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد من کلید بصره را به آنان می دهم.

,

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بدان کرد: مهم ترین مسئله در فتح خرمشهر این است که همانگونه که خدا وعده کرده پیروزی با جبهه اسلام است و خدا خرمشهر را آزاد کرد.

,

سردار کریمی به نقش عملیات بیت المقدس در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت:عملیات بیت المقدس یک تقابل همه جانبه سپاه اسلام با استکبار جهانی بود و امروز هم نباید فراموش کنیم رشادت و دلیرمردی رزمندگان جبهه اسلام را که امنیت امروز را مرهون خون شهیدان عزیزمان هستیم.

,

وی با اشاره به نقش رزمندگان استان مرکزی در عملیات بیت المقدس گفت: استان مرکزی در این عملیات ۳۰۰ شهید را تقدیم اسلام کرده است و از همین شهر اراک ۵ گردان حضور داشتند که رزمندگان استان با رزمندگان خرمشهر در قالب تیپ ۲۲ بدر حضور داشتند و کار اصلی را این یگان در عملیات بیت المقدس بر عهده داشتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه