اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی؛

مجریان انتخابات نباید با اقدامات شائبه برانگیز اعتماد مردم را خدشه دار کنند

مجریان انتخابات نباید با اقدامات شائبه برانگیز اعتماد مردم را خدشه دار کنند
شادی بیان داشت: وقتی مجریان استانی انتخابات این چنین از صحت کامل انتخابات اطمینان دارند، دلیلی ندارد که آرای صنادیق را به تفکیک اعلام نکنند، این موضوع که فرمانداری آرای تفکیک شده صندوق ها را منتشر نمی کند با هیچ توجیهی قابل قبول نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله شادی مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با زیتون با اشاره به حواشی ایجاد شده در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: رای مردم در دست مجریان انتخابات و دولت به عنوان حق الناس یک امانت با ارزش است که باید به بهترین وجه ممکن از آن صیانت نمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

وی بیان داشت: در حال حاضر افراد زیادی به عنوان شاکی در نتایج انتخابات شورای شهر تبریز موجود هستند که ادعاها و شکایات گسترده و قابل تاملی نسبت به انجام تخلفات قبل، حین و بعد برگزاری انتخابات دارندکه نمی توان به راحتی از کنار آنها عبور کرد و بی توجه بود.

,

شادی افزود: دستگاههای مربوطه و مجریان و ناظران انتخابات برای اثبات ادعای عدم وجود هرگونه تخلف سازماندهی شده در انتخابات، حداقل کاری که می تواند بکند این است که با شفافیت تمام به شکایت معترضین با جدیت رسیدگی کنند.

,

وی اظهار داشت: نمی شود که گروه ها و افراد و طیف های مختلف نسبت به تخلفات صورت گرفته اعتراض کنند و دولت چشم خود را به تمامی مسائل بسته و بدون بررسی و رسیدگی به شکایات، تنها از صحت کامل انتخابات سخن بگویند.

,

شادی بیان داشت: وقتی مجریان استانی انتخابات این چنین از صحت کامل انتخابات اطمینان دارند، دلیلی ندارد که آرای صنادیق را به تفکیک اعلام نکنند. این موضوع که فرمانداری آرای تفکیک شده صندوق ها را منتشر نمی کند با هیچ توجیهی قابل قبول نیست. گفته می شود کاندیدا ها با سند و مدرک اعتراض کنند ولی مهمترین سندی که همان آرای تفکیکی صندوق ها است را در اختیار کاندیدا ها نمی گذارند.

,

وی خاطرنشان کرد: بهترین راه ممکن برای روشن شدن موضوع و برطرف کردن شائبه ها این است که اولا آمار تفکیکی صندوق ها که چیز محرمانه ای هم نیست به کاندیدا ها اعلام شود و ثانیا این امکان فراهم شود که نماینده کاندیداها در بازشماری صندوق های مورد اعتراض حضور داشته باشند.

,

وی با اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته در حین رای گیری هم گفت: متاسفانه در تبریز شاهد تبلیغات گسترده و پخش دفترچه و خودکار تبلیغاتی کاندیدا های شورای شهر و نیز ریاست جمهوری در روز انتخابات و مقابل حوزه های اخذ رای بودیم. این تنها یک نمونه از تخلفات آشکاری بود که رسیدگی می طلبد. شایعات بسیاری از این قبیل وجود دارد که مردم منتظر شنیدن پاسخ قانع کننده نسبت به این شبهات هستند.

,

مسئول بسیج دانشجویی استان بیان داشت: شورای شهر فرصتی فراهم آورده تا مردم در تمامی امور شهر و جامعه دخیل باشند و پیوند خوبی میان نظام و ملت برقرار کرده است. اگر این شائبه در ذهن مردم باقی بماند که رای آن ها در بین تخلفات گم شده و رای گیری به نوعی فرمالیته شده است، قطعا اعتمادشان نسبت به نظام و سیستم انتخابات از بین خواهد رفت و این تهدید بزرگی برای مردم سالاری دینی خواهد شد.

,

وی در پایان تاکید کرد: مسئولین اجرایی انتخابات نباید با عملکرد حرف و حدیث دارشان به شائبه سیاسی کاری در انتخابات گذشته دامن بزنند و اعتماد مردم که مهمترین سرمایه کشور و نظام است را خدشه دار کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه