اخبار داغ

کارشناس سنجش اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی:

۱۴ پایگاه سنجش آماده اجرای این طرح در استان/ پیش‌بینی مراجعه بیش از ۱۵ هزار نوآموز به پایگاه‌های سنجش

۱۴ پایگاه سنجش آماده اجرای این طرح در استان/ پیش‌بینی مراجعه بیش از ۱۵ هزار نوآموز به پایگاه‌های سنجش
کارشناس مسئول سنجش اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی شده است حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر نوآموز سال اولی داشته باشیم که به پایگاه سنجش مراجعه خواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویزماندگار، کارشناس مسئول سنجش اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان، مبنی بر طرح اجرایی سنجش اظهارکرد: طرح سنجش همزمان با ثبت نام دانش آموزان در مدارس ابتدایی در استان آغازخواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

 

,

وی افزود: برای ثبت نام سنجش ابتدا با مراجعه به مدارس ابتدایی، مدیر مدرسه اطلاعات دانش آموزان را در سامانه ی سناد ثبت نام می‌کند بعد از آن اطلاعات در سامانه سنجش نوآموزان بدو ورود ثبت و نوبت گیری می‌شود و طبق نوبتی که سیستم به صورت الکترونیکی گرفته می‌شود در تاریخ مقرر والدین جهت ارزیابی دانش آموز به پایگاه سنجش مراجعه می‌کنند.

,

 

,

کارشناس مسئول سنجش اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی تصریح کرد: همزمان با آغاز طرح شروع ثبت نام در مدارس ابتدایی، نوبت گیری طرح سنجش نیز شروع می شود.

,

 

,

ماندگار، هدف از اجرای طرح سنجش را کمک به بهبودی کیفی آموزش، کنترل بعضی از عوامل مؤثر بر افت تحصیلی، پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها دانست و افزود:  بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکانی که وارد مدرسه می شوند از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

,

 

,

وی ادامه داد: تهیه ی شناسنامه ی سلامت برای تمامی نوآموزان و دسترسی به اطلاعات جامع آموزشی، بهداشتی و خانوادگی به منظور استفاده در برنامه ریزی آموزشی ،  بهداشتی متناسب با استعداد نوآموزان، ارائه ی توصیه های بهداشتی ، آموزشی و روان‌شناختی به والدین و نوآموزانی که از مشکل جزئی رنج می‌برند  و بررسی ارتباط بین متغیرها و فراهم کردن زمینه های مناسب تحقیقاتی و پژوهشی است از دیگر اهداف اجرای طرح سنجش است.

,

 

,

کارشناس مسئول سنجش اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌جنوبی از وجود 14 پایگاه سنجش در سطح استان خبرداد و یادآورشد: درهر شهر بیرجند و قائن دو پایگاه و در بقیه ی شهرستان‌ها یک پایگاه سنجش داریم که این ها به صورت ثابت و سیار هستند.

,

 

,

ماندگار با اشاره به اینکه در قائن یک پایگاه ثابت ویژه ی شهر و یک پایگاه سیار ویژه‌ی مناطق روستایی وجود دارد؛ خاطرنشان کرد: در هر شهری یک پایگاه ثابت و سیار خواهیم داشت که کار ارزیابی نوآموزان را انجام خواهند داد و  پایگاه سیار کارسنجش به مناطق روستایی و عشایری را انجام می دهند.

,

 

,

وی اذعان کرد: میزان تعرفه ای که برای سنجش امسال پیش بینی شده است 20 هزار تومان است و سعی براین است که سنجش نوآموزان عشایری مانند سال های گذشته به صورت رایگان انجام شود.

,

 

,

کارشناس مسئول سنجش اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی بیان‌کرد: پیش بینی شده است حدود 15 هزار و 500 نفر نوآموز سال اولی داشته باشیم که به پایگاه سنجش مراجعه خواهند کرد.

,

 

,

ماندگار با بیان اینکه در اجرای طرح سنجش میزان آمادگی دانش آموزان برای مدرسه مشخص می شود، گفت: اجرای این طرح، در واقع کمک به پیشگیری معلولیت‌ها، شناسایی استعدادهای دانش آموزانی که برای بدو ورود آماده می شوند است.

,

 

,

وی افزود: دانش آموزانی هستند که مشکلاتی دارند و باید این مشکلات شناسایی وبرای ورود به کلاس اول آماده شوند که با توجه به شناسنامه سلامتی، این اطلاعات بهداشتی ارزیابی‌های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی دانش آموزان در این شناسنامه ثبت می‌شود.

,

 

,

کارشناس مسئول سنجش اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی بیان کرد: دانش آموزانی که در سال تحصیلی 97-96 در پایه ی اول مشغول به تحصیل می شوند جهت سنجش نوآموزان در تابستان امسال به پایگاه سنجش مراجعه کنند.

,

 

,

ماندگار ضمن اشاره به اینکه یک نوع سنجش نوآموزان پیش از دبستان هم وجود دارد، توضیح داد: کودکانی که سال آینده در مقطع پیش دبستانی خواهند بود و سال تحصیلی 98-97 وارد کلاس اول می شوند؛ امسال تابستان بعد از سنجش نوآموزان آن ها را هم به عنوان نوآموزان پیش دبستانی سنجش خواهیم کرد.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه توصیه من به والدین این است که در اولین فرصت جهت ثبت نام فرزندان شان به مدارس ابتدایی مراجعه کنند؛ گفت: هم ثبت نام در سامانه ی سناد انجام شود هم مدیران برای آن ها نوبت بگیرند تا بتوانند در آن زمان مقرر شده در جهت ارزیابی نوآموزان خود به پایگاه سنجش مراجعه کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه