اخبار داغ

به حاشیه بردن مشارکت خراسان‌جنوبی و قم توسط وزیر کشور/ وقتی رای به روحانی تنها ملاک مشارکت مردم می‌شود

به حاشیه بردن مشارکت خراسان‌جنوبی و قم توسط وزیر کشور/ وقتی رای به روحانی تنها ملاک مشارکت مردم می‌شود
وزیر کشور در آمارهای مشارکت مردم در انتخابات، آمار رای دادن مردم به روحانی را مورد احتساب قرار داده است نه آمار مشارکت مردم در انتخاب را.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، رحمانی فضلی وزیر کشور شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری، آمار بیشترین شرکت‌کنندگان در استان‌ها را اینگونه عنوان کرد که استان یزد با بیش از 93 درصد مشارکت و استان مازندران با 91 درصد در صدر استان‌ها با مشارکت بالا بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

 

,

وزیر کشور گفت: استان خراسان‌جنوبی و قم کمترین میزان مشارکت را داشتند.

,

, ,

در حالی رحمانی فضلی میزان مشارکت مردم خراسان جنوبی را در انتخابات 96 کم می داند که استاندار خراسان جنوبی از مشارکت 84 درصدی مردم این استان در انتخابات این دوره خبر می‌دهد.

,

 

,

مردم استان قم نیز در این دوره با 78 درصد مشارکت نیز مشارکت خوبی در انتخابات داشته اند.

,

 

,

این در حالی است که اگر نگاهی به میزان مشارکت مردم استان ها در انتخابات داشته باشیم مردم استان لرستان با 58 درصد مشارکت و استان کردستان با نیز با 59 درصد کمترین میزان مشارکت را داشته اند.

,

, ,

 

,

, ,

مردم استان بوشهر نیز 96.18 درصد و استان یزد 93.4 درصد بیشترین میزان مشارکت را داشته اند.

,

 

,

اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است وزیر کشور میزان رای دادن مردم به روحانی را ملاک ارزیابی قرار داده است نه میزان مشارکت مردم در انتخابات؛ از این رو در استان های خراسان جنوبی وقم درصد رای مردم به روحانی کمتر بوده است از این رو در خراسان جنوبی 37.6 درصد مردم و در قم نیز 35.88 به روحانی رای داده اند.

,

 

,

اگر نگاهی به پورتال استانداری چند استان کشور داشته باشیم متوجه می شویم که آماری که از کانال استانداریها به طور رسمی منتشر شده است خلاف گفته آقای وزیر است؛ از این روز به نظر می رسد وزیر کشور با دادن اینم گونه آمار ها قصد به حاشیه بردن استان هایی که کمترین رای را به وحانی داده اند دارد.

,

, ,

با توجه به اینکه حق انتخاب برای مردم آزاد است از این رو مردم خراسان جنوبی این گونه در انتخاب های خود تشخیص داده اند و احتساب این گونه ملاک ها برای استان هایی که رای کمتری به روحانی داده اند ضعف بزرگی برای وزیر کشور است.

,

 

,

 

,

این دولت قبل از فعالیت رسمی خود به عنوان دولت دوازدهم استان هایی که رای کمتری به روحانی داده اند را مورد نامهربانی قرر داده که امیدواریم این زمینه ساز تبعیض های بعدی نباشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه