اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گلستان مطرح کرد؛

کاهش 10 درصدی حفاری غیرمجاز و تخریب آثار تاریخی گلستان در سال 95

کاهش 10 درصدی حفاری غیرمجاز و تخریب آثار تاریخی گلستان در سال 95
امروز سوم خرداد مصادف با روز تشکیل حافظان میراث فرهنگی در نشست صمیمی مدیر کل میراث فرهنگی گلستان با فرمانده و نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گلستان عنوان شد: در سال ۱۳۹۵ حفاری های غیرمجاز و تخریب آثار تاریخی ۱۰ درصد کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ امروز سوم خرداد " سالروز تشکیل حافظان میراث فرهنگی " نشست صمیمی مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل با فرمانده و نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

در ابتدای این نشست سرهنگ پاسدار سید علی اصغرعقیلی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گلستان گفت: با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته در حوزه یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گلستان در سال ۱۳۹۵ حفاری های غیر مجاز و تخریب آثار تاریخی۱۰ درصد کاهش یافته است.

,

عقیلی خاطرنشان کرد: در سال 95 تشکیل انجمن های میراث فرهنگی و تشکل های مردم نهاد و با استفاده از ظرفیت رسانه های دیداری و شنیداری و شبکه های مجازی توانستیم  آثار و ابنیه های تاریخی و مهم استان را معرفی و از همین ظرفیت در جهت حفظ و حراست از این آثار تاریخی استفاده نماییم.

,

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و افزود: راه اندازی و تجمع نیروهای یگان در شرق و غرب استان گلستان اقدام بسیار خوبی در جهت گشت های شبانه روزی در جهت حفظ و حراست از آثار تاریخی بوده است.

,

عقیلی اضافه کرد: همچنین راه اندازی سیستم رادیویی و تحت پوشش قرار دادن کل استان از مهمترین اقدامات در سال گذشته بوده است.

,

وی افزود: امروز همزمان با سوم خرداد روز "حافظان میراث فرهنگی" تلفن گویای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گلستان با شماره "3110 " به بهره برداری رسید.

,

ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این نشست گفت: ایجاد مرکز یگان حفاظت میراث فرهنگی بافت تاریخی گرگان یکی از مهمترین برنامه های سال ۱۳۹۶ خواهد بود.

,

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مهمترین برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در سال ۱۳۹۶ تجهیز موتوری و رادیویی نیروی یگان حفاظت در جهت هرچه بیشتر نظارت و کنترل بر آثار تاریخی استان می باشد.

,

شایان ذکر است در پایان این نشست با اهدا لوح سپاس از نیروهای برتر یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گلستان  توسط مهندس کریمی مدیر کل  تقدیر بعمل آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه