اخبار داغ

مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان بویراحمد:

ارتزاق 1200 خانواده از طریق چرخه تولیدی شرکت دامپروری بنیاد مستضعفان/ تحول اقتصاد مقاومتی با توسعه دامپروری

ارتزاق 1200 خانواده از طریق چرخه تولیدی شرکت دامپروری بنیاد مستضعفان/ تحول اقتصاد مقاومتی با توسعه دامپروری
مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شهرستان بویراحمد با بیان ظرفیت های اشتغال زایی و تولیدات این شرکت تصریح کرد: اشتغال زایی ۷۰ نیروی کار مستقیم، ۳۰ شرکت پیمانکاری مرتبط، ۱۲۰۰ خانواده تأمین کننده کشت علوفه ای بعلاوه کارگاه های تأسیساتی، تعمیراتی، ابزار فروشی، داروخانه های دامپزشکی، کارخانه های لبنی، قصابی و غیره در چرخه تولیدی شرکت کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان بویراحمد ارتزاق می نمایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ،شاپور محرابی در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کرد: استان  کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ مواهب عظیم طبیعی خدادادی، ظرفیت تبدیل شدن به قطب اقتصادی را دارد و این مهم مستلزم نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش، نگاه کارشناسی در حوزه زیرساختی و حمایت مسئولان ارشد استان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شهرستان بویراحمد با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکیه به ظرفیت های درونی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال افزود: کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن پتانسیل های قوی در حوزه دام، آب، اراضی وسیع کشاورزی، مراتع و منابع طبیعی می تواند منشأ تحول اقتصادی و معیشتی با توسعه دامپروری باشد و شایسته است ساز و کارهای رشد این صنعت با نگاه ویژه مدیران در دستور کار قرار گیرد تا ضریب تولید و اشتغال بالا رود.

,

وی با بیان تاریخچه راه اندازی شرکت کشاورزی و دامپروری و تأثیر آن در تولید و اشتغال کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: شرکت دامپروری بویراحمد از مجموعه طرح های ویژه سفر مقام معظم رهبری به استان بوده که بسترساز تولید و اشتغال و تأمین کننده ی بسیاری از مایحتاج عمومی مردم در گستره ملی گردیده است.

,

مدیر نمونه کشوری با بیان ظرفیت های اشتغال زایی و تولیدات این شرکت تصریح کرد: اشتغال زایی ۷۰ نیروی کار مستقیم، ۳۰ شرکت پیمانکاری مرتبط، ۱۲۰۰ خانواده تأمین کننده کشت علوفه ای بعلاوه کارگاه های تأسیساتی، تعمیراتی، ابزار فروشی، داروخانه های دامپزشکی، کارخانه های لبنی، قصابی و غیره در چرخه تولیدی شرکت کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان بویراحمد ارتزاق می نمایند.

,

محرابی با برشمردن محصولات این شرکت گفت: تولید روزانه ۴۰ تن شیر با ۲ هزار و ۳۰۰ رأس گاو و تولید سالانه ۵۰۰ تلیسه و ۴۰۰ گوساله نر از محصولات مهم این شرکت بوده که در سطوح کشوری و فرآیند عرضه و تقاضا، تأمین کننده بخش مهمی از نیازهای خانواده ها، کارگاه ها و بازار می باشد.

,

عضو هیئت مدیره کشوری با تشریح خدمات این شرکت در عرصه تولید و اشتغال افزود: شرکت دامپروری تحت مدیریت کنونی تأمین کننده شیر کارگاه ها و کارخانه های لبنی بزرگی چون پگاه، ارژن، رامک و دایتی با هزاران نیروی کار بوده و از سوی دیگر یکهزار و ۲۰۰ خانواده در شهرستان های مرودشت، نورآباد، دشتروم با کشت علوفه ای ذرت به میزان ۱۵ هزار تن و یونجه به میزان ۲ هزار تن و سویا و پنبه دانه، کنجاله، پودر گوشت و ماهی، جو، کُلش، سبوس و انواع و اقسام مواد مصرفی در ارقام و حجم خیلی بالا، داروخانه های دامپزشکی، پیمانکاران حمل شیر، تأسیسات و … از این رهگذر ارتزاق می نمایند که با احتساب مجموعه عوامل بیش از ۷ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم از آن سود می برند.

,

محرابی با تأکید بر لزوم فرهنگ کار و تلاش به جوانان خطه بومی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد که چنین موضوعاتی را الگوی خود قرار داده و باور داشته باشند که می توانند با عزم و اراده خویش بر فقر و بیکاری فائق آیند. این مدیر جوان نمونه کشوری با تأکید بر تقویت رویکردهای بومی خاطرنشان کرد: کشت بومی و مصرف اقلام داخلی استان می تواند بسترساز اشتغال برای جوانان باشد و به همین لحاظ هر فردی که در این زمینه تمایل به همکاری داشته باشد با انعقاد قرارداد محصولات وی را خریداری و در تهیه بذر پشتیبانی می کنیم و حتی آماده ایم  توزیع شیر را از حیث کمک به اشتغال زایی در اختیار کارگاه‏های کوچک و بزرگ قرار دهیم و همچنین خانواده هایی که در هر سطحی به شیر نیاز داشته باشند برنامه توزیع بگذاریم که البته در حال حاضر روزهای یکشنبه و چهارشنبه را برای ارائه شیر به مردم اختصاص داده ایم و این روند در صورت تقاضای مردم تقویت خواهد شد.

,

وی لازمه پویایی و شکوفایی استان را تکیه به اقتصاد درون زا، اصلاح نگرش ها و بینش ها دانست و خطاب به جوانان جهت مهارت آموزی و تخصص گرایی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد برای کار و فعالیت مستعد است و با سرلوحه قراردادن صدق و راستگویی، احساس مسئولیت و تعهد، توکل بر خداوند متعال در کنار اهتمام به بکارگیری سلیقه و هنر در این ساختار می توانند کار ساز باشد. مدیر عامل شرکت کشاورزی و دامپروری در همین رابطه افزود:از استاندار محترم استان و مدیران زیرمجموعه انتظار داریم با عنایت به اینکه مجوز یک شرکت کشاورزی و دامپروری ۵ هزار رأسی دیگری گرفته شده و در صورت راه اندازی ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می کند جهت تمهید مقدمات ۱۰۰ هکتار زمین با هدف جانمایی و ۸۰۰ هکتار جهت کشت و کشاورزی این صنعت و توسعه، با نگاه ویژه به حوزه تولید و اشتغال حمایت نمایند.

,

محرابی در ادامه از دیگر خدمات این شرکت در بازه مدیریتی خویش در حوزه کمک به ساخت مسجد و مؤسسات خیریه سخن گفت و خاطرنشان کرد: پیگیری مشکلات مردم را در اولویت کار قرار داده ایم ولی بر عکس کلان شهرها، ضعف هنر کار، هنر تعمیرات، هنر صنعت، هنر ابداع و اختراع و … مشهود است که زیبنده استان نیست و باید به سمتی برویم که صفر تا صد ابزار و امکانات را جوانان این دیار بتوانند با روی آوردن به فرهنگ صنعتی تأمین و تهیه نمایند.

,

عضو هیأت مدیره کشوری، تمرکز بر افتخارات ایلی گذشته و مباهات به اسلحه و دیگر خرده فرهنگ های بومی را کافی و وافی برای جامعه امروز ندانست و توصیه کرد که فرهنگ کار و تلاش با گذر از فرهنگ سنتی به صنعتی شکل بگیرد.

,

مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بویراحمد با دردمندی از دردهای جوانان بیکار و ابراز نگرانی از آسیب های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری تصریح کرد: باید جهت برون رفت از مشکلات به سمت صنعتی شدن استان حرکت کنیم و اولین زیرساخت جهت صنعتی شدن استان، وجود بسترهای ارتباطی از جمله راه ها و جاده های ارتباطی مناسب است.

,

محرابی برخورد شایسته و همراه با تکریم سرمایه گذاران را از عوامل پیشرفت جوامع دانست و گفت: حرمت گذاری به سرمایه گذاران موجب دلگرمی آنها شده که منجر به ایجاد اشتغال در استان می گردد. وی با اشاره به اصیل بودن فرهنگ عشیره ای، تعامل در حوزه های مختلف فردی، اجتماعی و اداری را در به ثمر رسیدن این مهم با محوریت قدرت گفتمان به جای خشونت ضروری دانست.

,

وی مقوله امنیت را در این راستا بسیار مؤثر دانست و افزود: صنعت زمانی پایدار است که سرمایه گذار اطمینان از برقراری امنیت داشته باشد که باید با حمایت مردم و مسئولان، معارضات محلی با سرمایه گذاران به کمترین حد ممکن برسد.

,

مدیر نمونه کشوری، تسهیل در رفع تشریفات زائد حوزه بانکی را نیز در کنار مجموعه عوامل صنعتی شدن استان مفید ارزیابی کرد و اظهار داشت: وثیقه های سنگین و ترهین در بانک ها می تواند عامل بازدارنده در صنعتی شدن استان باشد که این روند مخل مسیر اقتصاد مقاومتی است و با اصلاح چنین قوانینی می توان رونق اقتصادی ایجاد کرد./بندیرنیوز

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه