اخبار داغ

نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس:

روحیه ایثار باید هنرمندانه به نسل جوان انتقال داده شود

روحیه ایثار باید هنرمندانه به نسل جوان انتقال داده شود
نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس گفت: سوم خرداد و آزادسازی خرمشه اولین جرقه‌های پیروزی را در دفاع مقدس زده است و بازنمایی درست آن می تواند روحیه فوق العاده‌ای را در جامعه ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی براتی کجوان نویسنده دفاع مقدس در گفتگو با صبح توس؛ اظهار کرد: پاسداشت چنین روزهایی مانند «سوم خرداد» و آزادسازی خرمشهر بعد از هر جنگی برای مسئولان وظیفه و واجب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: آزادسازی خرمشهر توانست تأثیر مثبتی در روحیه رزمندگان بگذارد چراکه مشخص شد رزمندگان توانایی شکست ارتشی تا دندان مسلح را دارند و با کمترین امکانات پیروزی های بزرگ رقم بخورد.

,

 

,

این نویسنده دفاع مقدس با بیان اینکه تأثیر این پیروزی در ادامه دفاع مقدس نیز مشهود و مثال زدنی بود گفت: آوردن چنین روزهای بزرگی در اذهان جامعه امروز اعتماد به نفس فق العاده ای ایجاد می‌کند.

,

 

,

وی افزود: سوم خرداد و آزادسازی خرمشه  اولین جرقه‌های پیروزی را در دفاع مقدس زده است و بازنمایی درست آن می تواند روحیه فوق العاده‌ای را در جامعه ایجاد کند.

,

 

,

این پژوهشگر تاریخ تصریح کرد: بعد از کربلای 4 به فاصله کوتاهی حضرت امام خیمی(ره) اصرار به مقابله داشتند و پس از آن رزمندگان بزرگ‌ترین عملیات آبی خاکی را در کربلای 5 ایجاد کردند لذا اولین اصل در فتح خرمشهر ایجاد وحدت عمل و قرار گرفتن حول محور ولایت مطلقه فقیه و امام خمینی(ره) بود.

,

 

,

وی افزود: امام(ره) فرمانده ای بودند که بر دلها حکمرانی می کردند و همین عامل پیروزی نیز شد لذا رزمندگان جوان و نوجوان در دفاع مقدس با ایثار و از خودگذشتگی آمدند و خرمشهر را آزاد کردند و حتی پیکر شهیدان موجب انسجام و اعتماد به نفس چشمگیری می‌شد که نسل حاشیه جنگ را هم تحت تأثیر قرار داد و درست بعد از همین جریان بود که امام فرمودند: «راه قدس، از کربلا می‌گذرد».

,

 

,

براتی با بیان اینکه برنامه هشت ساله دفاع مقدس با اتکا به مردم مصونیت آور برای کشور شد و این نگاه دفاع مقدس برای شکست دشمنان کافیست خاطرنشان کرد: آن روزها حس حماسی در کشور ایجاد شد که این حس حماسه باید در حوزه های مختلف جامعه تزریق شود و برای جذب جوانان کارآمد باشد.

,

 

,

وی افزود: به خرمشهر و وقایع حوزه جنگ باید پرداخته شود و به تصویر و نگارش کشیده شود تا در مخاطب تحول ایجاد شود و بر همین اساس روحیه حماسی دفاع مقدس باید هنرمندانه به نسل جوان انتقال داده شود و به صورت جذاب و بدون شعارزدگی ارائه شود.

,

 

,

این نویسنده دفاع مقدس گفت: پیام فتح خرمشهر برای جوانان آزادگی و از خودگذشتگی می باشد که نشان دهنده این است، مردمی بدون تجربه جنگی می‌توانند با ایثار و فداکاری موجب پیروزی کشور شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه