اخبار داغ

شهید اسدالله خان‌بیگ ‌زاده/

خانواده ای که همواره حافظ حقوق مردم مظلوم کردستان بودند

خانواده ای که همواره حافظ حقوق مردم مظلوم کردستان بودند
اسدالله هشت سال بیشتر نداشت که پدرش به جرم مخالفت با رژیم پهلوی توسط ساواک دستگیر و به هفده سال زندان محکوم شد. با حبس پدر خیلی زود بار مسئولیت خانواده به دوش اسدالله افتاد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید اسدالله خان‌بیگ ‌زاده در دومین روز از اردیبهشت ماه سال 1326 در میان خانواده‌ای متدین و کشاورز در روستای درگاه شیخان بانه به دنیا آمد. پدرش کاک محمد از مردان به نام منطقه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

اسدالله هشت سال بیشتر نداشت که پدرش به جرم مخالفت با رژیم پهلوی توسط ساواک دستگیر و به هفده سال زندان محکوم شد. با حبس پدر خیلی زود بار مسئولیت خانواده به دوش اسدالله افتاد و او باید علی رغم سن و سال کمی که داشت باید هزینه زندگی خانواده اش را تأمین می کرد.

,

 

,

اسدالله همچون سایر روستازادگان در عرصه کشاورزی و دامداری سخت کار می‌کرد تا زندگی خودش و خانواده اش را به صورت شرافتمندانه ای اداره کند. اواخر سال 1349 اسدالله به امر مقدس ازدواج اهتمام ورزید و مسئولیتش سنگین تر شد.

,

 

,

با اوج‌گیری قیام مردمی علیه رژیم ستم‌شاهی در سال 1357، اسدالله همواره از انقلاب اسلامی دفاع می‌کرد. با شکل‌گیری احزاب و گروهک های ضد انقلاب که هم چون قارچ و تحت عناوین مختلف در منطقه روییدند، اسدالله حرکت آن‌ها را نقد می‌کرد و علی‌رغم فشارهای زیاد حاضر به همکاری با ضدانقلاب نبود اگرچه در این راه بارها مورد اذیت و آزار قرار گرفت.

,

 

,

سال 1358 اسدالله مجبور به مهاجرت شد و به شهر بانه نقل مکان کرد و با حضور سپاه در منطقه با وجود همسر و چهار فرزند جزء اولین کسانی بود که در نیمه اول مرداد ماه سال 1359 به عنوان پیشمرگ مسلمان کرد به جمع رزمندگان سپاه اسلام درآمد.

,

 

,

شهید اسدالله خان‌بیگ ‌زاده در دوران خدمتش در سپاه همواره مدافع حق و حقوق مردم بود و هیچگاه خود را جدای از مردم نمی‌دانست و به پاس خدمات صادقانه‌اش خداوند خلعت زیبای شهادت را نصیبش کرد و در روز بیست و چهارم دیماه سال 1362 بعد از یک عمر رشادت و مجاهدت در جای جای کردستان غرقه به خون به همراه جمعی دیگر از پیشمرگان مسلمان کرد به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهرش در قبرستان عمومی سلیمان بگ بانه به خاک سپرده شد.

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه