اخبار داغ

رئیس دادگستری کرمانشاه:

ورشکستگی واحدهای تولیدی و افزایش شمار بیکاران جای تأمل دارد

ورشکستگی واحدهای تولیدی و افزایش شمار بیکاران جای تأمل دارد
رئیس دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بانکها خود نباید عاملی برای بیچارگی واحدهای تولیدی شوند گفت: ورشکستگی واحدهای تولیدی و افزایش شمار بیکاران جای تأمل دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به  نقل از پاک پرس، محمد رضا عدالتخواه در همایش فعالین اقتصادی با قوه قضائیه، با اعلام آمادگی جهت بازدید از واحدهای تولید و صنعتی اظهار داشت: سرمایه مانند کبوتری است که اگر ترسی نداشته باشد و محیطش ایمن باشد بر زمین می نشیند و دانه برمی چیند؛ نباید شرایطی ایجاد شود که سرمایه گذاران از استان بگریزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاک پرس,

رئیس دادگستری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه همه باید در برابر قانون تمکین کنیم گفت: دستگاه قضایی از کسی واهمه ای ندارد و با افرادی که سد راه واحدهای تولید می شوند و شرایط سختی را بر آنان تحمیل می کنند برخورد می کنیم.

,

عدالتخواه ریسک سرمایه گذاری ایران بر اساس شاخص های اقتصادی را بالا و تاسف آور خواند و بیان کرد: برای پیگیری کارهای غیرقانونی انجام شده باید تنها مرجع رسیدگی قانون و نه تسویه حساب شخصی و قمه کشی باشد چه اینکه در غیر این صورت استان ما استانی نا ایمن از نظر سرمایه گذاری معرفی می شود.

,

وی افزود: با وجود برخورداری استان کرمانشاه از منابع طبیعی و نیروهای جوان و مستعد ما حائز رتبه نخست بیکاری با نرخ 22 درصد هستیم و این زیبنده استان ما نیست چه اینکه این امر تاثیری منفی بر سرمایه گذاری دارد زیرا سرمایه گذار برای انجام سرمایه گذاری به شرایطی نظیر وجود صنایع پوششی، امنیت، صنایع وابسته توجه می کند.

,

عدالتخواه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بیش از هر کس دیگری از سرمایه گذاران حمایت می کند و هرساله شعارهای سال را درباره اقتصاد نامگذاری کرده گفت: بر اساس یکی از مصوبات ابلاغی سال 94 نباید وسائلی که جز ضروریات تولید واحدهای تولیدی است حتی با وجود شاکی توقیف شود.

,

وی خواستار مطالبه بخش خصوصی از دستگاه قضایی برای پیگیری امورات و مصوبات اجرا نشده شد و افزود: دستگاه قضایی به دنبال برداشتن موانع تولید مشروع است.

,

رئیس دادگستری استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: فردی تحت عنوان کارآفرین برتر روزانه دو میلیارد تومان نقدینگی از مردم دریافت می کرده اما در پایان با اخذ 247 میلیارد تومان دریافتی سبب به خاک سیاه نشستن 26 هزار نفر شد با این وجود هنگام دستگیری وی، عده ای علیه ما شعار سر داده که وی آزاد شود و این از مظلومیتهای دستگاه قضا است.

,

عدالتخواه با اشاره به اینکه این اخذ وجه در حالی بوده که هیچ یک از واحدهای تولیدی و کارخانجات ما نتوانسته اند چنین جذب سرمایه ای داشته باشند افزود: وی به مردم سودی تا 120 درصد پرداخت می کرده و از محل سرمایه های جدید به سپرده گذاران قبلی پرداخت داشته به گونه ای که حتی یک نفر از وی ناراضی نبود.

,

وی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی با دستگیری وی بلیه ای را از کشور گذرانید گفت: با وجود فعالیت این فرد برخی از دستگاه های اقتصادی و اجرایی به خیال ایجاد 10 هزار اشتغال توسط وی به کار خود ادامه می دادند.

,

عدالتخواه همچنین از برخورد با فردی که سودی بین 20 تا 40 درصد به مردم در قالب پرده کرکره می داده خبر داد و عنوان کرد: فرش استان کرمانشاه به عنوان یک صنعت نابود شد در حالی که استان ایلام از این ظرفیت استفاده کرد و به قطب فرش بافی تبدیل شد.

,

وی خواستار کیفیت بخشی به نپمحصولات جهت رقابت در بازار شد و افزود: تقلب در تولید محصولات سبب سلب اعتماد مردم می شود همچنین باید از ورود کالاهای قاچاق به طور جدی پیشگیری شود.

,

عدالتخواه خواستار مشخص شدن و رفع علل رکود اقتصادی و موانع جذب سرمایه گذار در استان شد و گفت: برای راه اندازی مجتمع قضایی دعاوی و جرائم که در سال 94 مصوب شده محلی در نظر گرفته شده تا همه اختلافات و دعاوی و جرائم دادگاه بدوی، حقوقی، کیفری و تجدید در آن مکان ارائه شود.

,

وی با اشاره به اینکه باید بانکها بین سرمایه گذار وقعی و آنان که سبب رکود اقتصادی شده تمیز قائل شوند گفت: نباید بانکها خود عاملی برای بیچارگی واحدهای تولیدی شوند.

,

رئیس دادگستری استان کرمانشاه ناامنی اقتصادی و تحمیل مالیاتهای سنگین را از دیگر موانع تولید دانست و گفت: برای استانهای کمتر توسعه یافته مالیاتهای خاصی در نظر گرفته شده که پس از رونق تولید آنان نیز رفته رفته مانند سایر استانها مالیات بپردازند بنابراین باید از این ظرفیت استفاده شود.

,

عدالتخواه ورشکستگی حدود 50 تا 60 واحد تولیدی و افزایش شمار بیکاران را جای تامل دانست و گفت: همه باید برای عملیات یشدن دستورالعمل های ابلاغی تلاش کنند تا موناع تولید و سرمایه گذاری برداشته شود.

,

وی از کاهش جرائم در استان خبر داد و افزود: در سال 93 تعداد 117 هزار پرونده کیفری به استان وارد که این تعداد در سال 94، 98 هزار مورد و در سال گذشته 92 هزار بوده است و البته در تلاش برای کاهش این تعداد به 70 هزار مورد هستیم.

,

عدالتخواه خواستار ارائه راهکارهای جذب سرمایه های خرد مردم البته به صورت ایمن توسط واحدهای تولیدی شد و گفت: امروزه معاملات برواتی از قانون تجارت حذف شده در حالی که برات نجات دهنده و تسریع کننده است.

,

وی افزود: کمیته حمایت  از سرمایه گذاری که طرحی موفق در خراسان رضوی بوده در استان ما تشکیل می شود، دستور العمل آن در قالب ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی تدوین و به رئیس قوه قضاییه جهت رسیدگی و ملاحظه تحویل شده و اتاق بازرگانی نیز در آن عضویت دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه