اخبار داغ

رئیس شورای سیاستگذای ائمه جمعه؛

برگزاری همایش مبلّغین فردا در مصلی گرگان/ اعزام 800 مبلغ به مناطق تبلیغی گلستان در ماه رمضان

برگزاری همایش مبلّغین فردا در مصلی گرگان/ اعزام 800 مبلغ به مناطق تبلیغی گلستان در ماه رمضان
رئیس شورای سیاستگذای ائمه جمعه گفت: همایش مبلّغان ماه مبارک رمضان فردا در مصلی گرگان برگزار می‌شود و هر ساله علماء، روحانیون، و ائمه جمعه از قم و مشهد مقدس وارد استان می‌شوند تا به مناطق شهری و روستایی مورد نظر اعزام شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ حجت‌الاسلام ابوالفضل عامری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با محوریت برگزاری همایش مبلغان ماه رمضان با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: همایش مبلغان ماه مبارک رمضان فردا پنج شنبه ساعت هشت و 30 دقیقه صبح با موضوعیت" تبیین جایگاه قرآن در کاهش آسیب‌های اجتماعی" در مصلی گرگان برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان,

حجة الاسلام عامری یادآور شد: همایش مبلغان ماه مبارک رمضان طبق سنوات گذشته، قبل از فرارسیدن ماه رمضان برگزار می‌شود و هر ساله علماء، روحانیون، و ائمه جمعه از قم و مشهد مقدس وارد استان می‌شوند تا به مناطق شهری و روستایی مورد نظر اعزام شوند.

وی از ماه رمضان به عنوان ماه عبودیت و بندگی یاد کرد و افزود: ماه رمضان متعلق به قرآن است که منبع اساسی دستورات دینی ما در قالب باورها، اعتقادات و در چارچوب ارزش‌های عملی و اخلاق و عمل که احکام اسلامی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

این مقام مسئول نقش علماء، روحانیون و مبلغان را در ترویج احکام دین الهی در جامعه مهم و محوری خواند و ابراز کرد: علما و روحانیون، مردم را با نماز، روزه، زکات و خمس آگاه و آشنا می‌کنند تا در سایه عمل به دستورات الهی شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان از همکاری چهار کمیسیون دستگاه فرهنگی در استان خبر داد و گفت: دبیری این برنامه با مسئولیت شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان گلستان است.

عامری بیان کرد: دفتر شورای سیاستگزاری ائمه جمعه استان، اداره کل تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه گلستان و دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا استان در برگزاری همایش مبلغان همکاری دارند.

عامری با تاکید بر اینکه همایش مبلغان با محوریت تبیین جایگاه قرآن در کاهش آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: سخنرانان اصلی از تهران و قم می آیند و به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت این همایش با حصور نماینده ولی فقیه در استان و نماز جمعه گرگان برگزار خواهد شد.

حجة الاسلام عامری ابراز کرد: اینترنت، فضای مجازی و ماهواره اگر خوب مدیریت شود در آگاهی بخشی افکار عمومی می‌تواند موفق باشد و با بسیاری از آسیب‌های و فساد اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله کنیم اما اگر خوب مدیریت نشود به فساد، آسیب، تهدید و ضعف تبدیل می‌شود.

این مقام مسئول گفت: اگر اینترنت، ماهواره و فضای مجازی مدیریت نشود پرده حیا و عفت در جامعه از بین می‌رود وقت و اوقات مردم را در عرصه اجتماع از بین می برد اگر این موضوعات را خوب مدیریت نکنیم افراد و اقشار مختلف زشت‌ترین و پلیدترین ارتباط را در اخلاق به وجود می‌آید.

عامری بیان کرد: اگر ماهواره، فضای مجازی و اینترنت را خوب مدیریت کنیم فرصت می‌شود در غیراینصورت تبدیل به فساد می‌شود.

وی گفت: حدود 800 مبلغ برای حضور در این همایش سازماندهی  شده که در ایام ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان اعزام شوند، شمار مبلغان نسبت به سال گذشته رشد صعودی داشته است.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه