اخبار داغ

یادداشت؛

از جهاد برای آزادی خرمشهر تا جهاد علمی برای توسعه کشور

از جهاد برای آزادی خرمشهر تا جهاد علمی برای توسعه کشور
مقام معظم رهبری:وقتی این ملت به هدف‌های خود دست پیدا خواهد کرد و مشکلات گوناگون را از سر راه خود بر خواهد داشت که ایمان و جهاد در میان مسئولان به‌عنوان یک ارزش شناخته شود. این جهاد، جهاد علمی، جهاد عدالت‌خواهی و جهاد مدیریتی و اقتصادی است. مدیران کشور، مسئولان، و پشت سر آن‌ها مردم وقتی این شعارها را مدنظر قرار دهند، حرکت کشور به سمت هدف‌ها و آرمانه‌ای خود پُرشتاب و موفق خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اساتید خبر نزدیک به چهل سال قبل یعنی ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، رژیم بعثی عراق به پشتوانه ابرقدرت‌های جهان به مرزهای ما یورش برد و به خیال خود در همان هفته اول می‌خواست تهران را تسخیر کند. اما با مقاومت جوانان غیور این مرزوبوم مواجه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اساتید خبر, نزدیک به چهل سال قبل یعنی ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، رژیم بعثی عراق به پشتوانه ابرقدرت‌های جهان به مرزهای ما یورش برد و به خیال خود در همان هفته اول می‌خواست تهران را تسخیر کند. اما با مقاومت جوانان غیور این مرزوبوم مواجه شد.,

بیش از یک ماه بعدازاین تهاجم، خرمش هر به اشغال کامل ارتش بعثی عراق درآمد و بعدازآن ۸ استان کشور در ابتدای جنگ تحمیلی زیر چکمه‌های سربازان بعثی قرار گرفت ولی درنهایت در ۸ سال دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور در اشغال دشمن باقی نماند و در این مسیر مردم ایران به ندای ملکوتی رهبر کبیر انقلاب پاسخ مثبت دادند و با یک حرکت جهادی و عزم ملی توانستند در مواجهه با ارتشی که تمامی کشورهای جهان به‌نوعی حمایت و پشتیبانی آن را بر عهده داشتند کاری حماسی انجام دهند.

,

در طول این مدت هرکسی در کشور به هر طریقی که می‌خواست در این جهاد شرکت کرد از سلحشوران و رزمندگان ارتش و بسیج و سپاه گرفته تا مردمی که با ارسال هر آنچه از دستشان برمی‌آمد و انجام هر کاری که می‌توانستند از رزمندگان  اسلام پشتیبانی نمودند و در سایه همین همت ملی و مدیریت جهادی امام و مسئولین  و تلاش و ایثارگری رزمندگان بود که در سوم خرداد ۱۳۶۱ خرمشهر پس از ۵۷۵ روز اشغال آزاد شد و کل ایران به خاطر آن  سراسر جشن و شادی گردید. فتح خرمشهر ثمره حماسه‌آفرینی و رشادت و مقاومت همه مردم ایران بود. و این حاصل همت ملی و مدیریت جهادی و اعتماد و اتکا به توان داخلی مخصوصاً جوانان این کشور بود.

,

در عصر حاضر نیز دشمنان پس از امتحان انواع روش‌ها برای جلوگیری از تحقق اهداف این انقلاب و کشور حال سعی در برخورد با آن در دو حوزه فرهنگ و اقتصاد کرده‌اند و در این راه  متأسفانه به موفقیت‌هایی نیز دست‌یافته‌اند که رهبری انقلاب امام خامنه‌ای، بارها  نسبت به آن‌ها هشدار داده‌اند و باکمی دقت در سیر شعارهای انتخابی در طول این سال‌ها می‌توان فهمید که ایشان نیز تنها راه مقابله با دشمنان در این جبهه‌ها را نیز مدیریت جهادی و اتکا به پتانسیل داخلی می‌دانند و برای تحقق اهداف انقلاب در این عرصه‌ها نیز مشارکت و همت مضاعف مردم و مسئولان را خواهان هستند. و می‌فرمایند:"وقتی این ملت به هدف‌های خود دست پیدا خواهد کرد و مشکلات گوناگون را از سر راه خود بر خواهد داشت که ایمان و جهاد در میان مسئولان به‌عنوان یک ارزش شناخته شود. این جهاد، جهاد علمی، جهاد عدالت‌خواهی و جهاد مدیریتی و اقتصادی است. مدیران کشور، مسئولان، و پشت سر آن‌ها مردم وقتی این شعارها را مدنظر قرار دهند، حرکت کشور به سمت هدف‌ها و آرمانه‌ای خود پُرشتاب و موفق خواهد شد."

,

برای توسعه کشور در تمامی عرصه‌ها مخصوصاً اقتصادی نیاز به کار علمی و به قول مقام معظم رهبری جهاد علمی هست،  به‌طوری‌که ازنظر ایشان کشور در حال حاضر نیاز به جهاد علمی دارد و تجربه هم نشان داده در عرصه‌هایی که نگاه جهادی و عزم ملی در آن‌ها کارکرده‌ایم موفق بوده‌ایم عرصه‌هایی مانند انرژی هسته‌ای، صنایع دفاعی و موشکی، نانو و ... که در اکثر آن‌ها کشور ما جزء چندین کشور اول آن عرصه هستیم.

,

 حال برای توسعه پایدار کشور  در تمامی عرصه‌ها نیز  می‌بایست به جهادی علمی بپردازیم و در این راه به جوانان و توانمندی‌های آنان اعتماد کنیم و در این راه منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح داده و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم برداریم.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه