اخبار داغ

بازار گوشت قرمز در دست یک عده خاص

بازار گوشت قرمز در دست یک عده خاص
عنایت الله بیابانی قائم مقام عیسی کلانتری در خانه کشاورز، گفت: تنظیم بازار گوشت کار آسانی است، اما بازار در دست عده‌ای خاص افتاده و اینها تعهداتی در مورد تحویل گوشت داشته‌اند که به آن عمل نکرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهر، عنایت الله بیابانی، قائم مقام خانه کشاورز در رابطه با گرانی مکرر چند ماه اخیر گوشت قرمز بیان داشت: مافیا و بازار سیاه در رابطه با بازار گوشت ایجاد شده که منجر به گرانی بیش از حد گوشت شده است. به طوری که بخشی از این بازار در دست عده‌ای خاص افتاده است و اینها تعهداتی در مورد تحویل گوشت داشته‌اند که بنظر چندان به این تعهدات عمل نکرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: تا حدی کمبود گوشت قرمز وجود دارد اما واقعیت این است که این کمبود در حدی نبوده که این چنین موجب گرانی این کالا شود، هر چند که عرضه این محصول تا حدی کم شده اما موضوع این است که پیش بینی‌های صورت گرفته هم درست از آب درنیامده است.

,

بیابانی خاطرنشان کرد: برخی از دوستان مسئول مدعی هستند که صنعتی شدن دامپروری موجب شده هزینه ها افزایش یابد و همین هم باعث گرانی گوشت قرمز شده است این حرف درستی نیست مسلما صنعتی شدن دامداری هزینه ها را به سمت کاهش پیش می برد نه افزایش.

,

وی تأکید کرد: دام های صنعتی هم شیر بیشتری دارند و هم گوشت آن زیادتر خواهد بود، بنابراین این دلیل درستی نیست که بگوییم صنعتی شدن موجب گرانی شده است زیرا هزینه همه تولیدات در کشور ما به دلیل عدم سرمایه گذاری در زیر بخش‌ها دارای مشکلات زیادی است، بنابراین با یک مدیریت درست می توانستیم بازار گوشت را به خوبی تنظیم کنیم و این کاری ناممکن نیست که متأسفانه تا به حال این اتفاق صورت نگرفته است.

,

بیابانی در پایان گفت: قطعا می توان با تنظیم بازار مناسب جلوی این گرانی را گرفت، با حفظ اشتغال از داخل و آوردن منابع از خارج می توان کشتارگاه های مرزی را فعال کرده و بازار گوشت را تنظیم نمود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه