اخبار داغ

با حضور پدر بلوط ایران؛

همایش روز جهانی تنوع زیستی در منطقه مال آقا باغملک برگزار شد +تصاویر

همایش روز جهانی تنوع زیستی در منطقه مال آقا باغملک برگزار شد +تصاویر
همایش روز جهانی تنوع زیستی با حضور مظفر افشار پدر بلوط ایران و جمعی از مسئولین شهری و فعالین محیط زیست در منطقه گردشگری مال آقا برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از باغملک نیوز ،به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی همایش تنوع زیستی به میزبانی انجمن محیط زیست قلعه تل و با حضور  مظفر افشار پدر بلوط ایران ، مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان ، معاونت فرمانداری باغملک، بخشدار مرکزی ، ریاست محیط زیست شهرستان های ایذه و باغملک ،جمعی از مسئولین شهری و طبیعت دوستان و فعالین محیط زیست مسجدسلیمان  و قلعه تل در منطقه گردشگری مال آقا برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , , باغملک نیوز ,

مظفر افشار پدر بلوط ایران در حاشیه این همایش در خصوص نامگذاری این لقب گفت: بیش از ۳۰ سال در حوزه کشت گونه های بومی در راس آن بلوط کار کردم  و سالانه  140 هزار کشت بذر بلوط و ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نهال بلوط و گونه های بومی به طور عملی انجام می دهیم  و مردم زاگرس نشین به این خاطر این لقب را به من دادند که با این لقب مسئولیت من را بیشتر کردند و احساس می کنم این درختان بلوط مانند فرزندان خودم هستند.

,

وی در خصوص جذب افراد به این عرصه بیان کرد: آموزش های ما به همراه کارگاه آموزشی باشد و سالانه بین ۸۰ تا ۱۰۰مدرسه را به صورت عملی آموزش می­دهم و اکنون  در ۱۸۵ انجمن محیط زیستی عضو هستم.

,

پدر بلوط ایران در خصوص طبیعت باغملک گفت :  وضعیت بحرانی در محیط زیست و وضعیت محیط زیستی منطقه قلعه ­تل، ایذه و باغملک نمی بینم و در این محدوده طبق مشاهداتی که انجام داده­ ایم، بیشتر تخریب برای بدست­ آوردن زغال و بخشی نیز برای تبدیل عرصه جنگلی به عرصه کشاورزی بود و بیماری بلوط در مقایسه با تخریب انسانی درصد بسیار پایینی دارد.

,

در پایان این همایش با اهدای تندیس و لوح سپاس از پدر بلوط ایران و دیگر فعالان محیط زیست شهرستان قلعه تل تقدیر به عمل آمد. 

,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

 

,

, , ,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه