اخبار داغ

در گفتگویی عنوان شد؛

هتلداری در ایران یک صنعت سوخته است/امکانات هتل و نرخ آن بر حسب سلیقه لحاظ می شود

هتلداری در ایران یک صنعت سوخته است/امکانات هتل و نرخ آن بر حسب سلیقه لحاظ می شود
رزروشن یکی از هتل های بندرعباس بیان کرد: ارتقاء صنعت گردشگری و افزایش میزان اشغال هتلها باعث اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی می شود چرا که هتلداری از اساسی‌ترین و مهمترین صنایع وابسته توریسم به شمار می‌آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد حسن زاده رزروشن یکی از هتل های بندرعباس در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با بیان دلایل به چالش کشیده شدن صنعت گردشگری طی سال‌های گذشته گفت: ارتقاء صنعت گردشگری و افزایش میزان اشغال هتلها باعث اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی می شود چرا که هتلداری از اساسی‌ترین و مهمترین صنایع وابستهه توریسم به شمار می‌آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جواد حسن زاده رزروشن یکی از هتل های بندرعباس در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده با بیان دلایل به چالش کشیده شدن صنعت گردشگری طی سال‌های گذشته گفت: ارتقاء صنعت گردشگری و افزایش میزان اشغال هتلها باعث اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی می شود چرا که هتلداری از اساسی‌ترین و مهمترین صنایع وابستهه توریسم به شمار می‌آید., فرهنگ کده,

هتلداری در ایران یک صنعت سوخته است

, هتلداری در ایران یک صنعت سوخته است,

وی با اشاره به اینکه هتلداری در ایران یک صنعت سوخته است ؛ تصریح کرد: با توجه به شرایط و سیاست های ایران نمی شود هتلداری را انجام داد چرا که در ایران هتلداری تقسیم بندی کاری ندارد و امکانات آن ضعیف می باشد باید نوع هتل ها مشخص باشد از جمله  هتل کاری ؛ هتل خانوادگی ؛ هتل فرودگاهی ؛ متل و ... از هم مجزا باشند تا بتوانند امکانات و خدمات ارائه دهند.

,

 

,

امکانات هتل و نرخ آن بر حسب ستاره نیست و سلیقه ای است

, امکانات هتل و نرخ آن بر حسب ستاره نیست و سلیقه ای است,

حسن زاده به مشکلات صنعت هتلداری اشاره کرد و گفت: نبود قانون کار و سیاست های بد و دید بدی که بر روی هتل ها می باشد به علاوه شرایط سیاسی موجود همه چیز را نابود کرده چرا که قانون تقسیم بندی هتل در ایران بر حسب ستاره است اما امکانات هتل و نرخ آن بر حسب ستاره نیست و سلیقه ای می باشد.

,

 

,

سیاست های غلطی در صنعت هتلداری وجود دارد

, سیاست های غلطی در صنعت هتلداری وجود دارد,

رزروشن یکی از هتل های بندرعباس در ادامه به سیاست غلط دیگر این صنعت پرداخت و گفت:سیاست های غلطی در صنعت هتلداری وجود دارد که سیاست اول سود و دوم مشتری ؛ هتلدار ها که سود را بر مشتری ترجیح میدهند و در برخی شهرها مثل بندرعباس بسیار تاثیر گذار و پر بازده  است.

,  ,

 

,

کشورهای دیگر درآمد توریسمی آنها چند برابر درآمد نفت ایران است

, کشورهای دیگر درآمد توریسمی آنها چند برابر درآمد نفت ایران است,

وی با بیان اینکه در ایران برای هتلداری برنامه ای ندارند اما در کشورهای دیگر درآمد توریسمی آنها چند برابر درآمد نفت ایران است؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه بندرعباس پایتخت اقتصادی ایران است سالیانه گردشگران زیادی به این استان سفر می کنند و از استان های همجوار برای کار به بندرعباس مهاجرت می کنند و مسافر مجبور است از هتل یا متل استفاده کند حتی اگر ضعیف ترین امکانات داشته باشد و مسافر حق انتخابی جز اینجا را ندارد.

,

, ,

 

,

حسن زاده یادآور شد: از مسئولان می خواهیم نگاه کارشناسانه به صنعت هتلداری کنند چرا که صنعت هتل داری صنعت بسیار سود آور و رابطه مستقیم با تجارت خارجه و جذب توریست دارد و به گونه ای که در دنیا توریست ها گاها برای دیدن خود هتل به آنجا سفر می کنند.

,

 

,

مسئولان هتلها را در بلاتکلیفی نگذارند و قانون کلی به آنها بدهند

, مسئولان هتلها را در بلاتکلیفی نگذارند و قانون کلی به آنها بدهند,

این پذیرشگر هتل با بیان اینکه مسئولان هتلها را در بلاتکلیفی نگذارند و قانون کلی به آنها بدهند،گفت: آموزش های اکادمیک ویژه و عملی برای پرسنل جهت جذب توریست و مسافر و ...انجام دهند همچنین دست هتلداران را بازتر بگذارند تا بتوانند سرویس های بهتری را به مشتری ها ارائه بدهند.

,

 

,

مسئولین هتل ها را از حالت ستاره خارج کنند

, مسئولین هتل ها را از حالت ستاره خارج کنند,

وی افزود: هتل ها را از حالت ستاره خارج کنند و آنها را تقسیم بندی کنند تا شرایط رقابت بوجود آید و هتلها برای جذب مشتری و تجارت بتوانند دست به نوع آوری و کارهای نو بزنند.

,

 

,

سازمانی که به کار هتلداری نظارت می کند هیچ اطلاعاتی از این صنعت ندارد

, سازمانی که به کار هتلداری نظارت می کند هیچ اطلاعاتی از این صنعت ندارد,

حسن زاده با بیان اینکه سازمانی که به کار هتلداری نظارت می کند هیچ اطلاعاتی از این صنعت ندارد و با دید بسته قانون میدهد و باید یک دستگاه نظارتی با تجربه و هتلدار را برای نظارت و تصمیم گیری در مورد این صنعت بگذارند؛خاطر نشان کرد: رونق هتلداری یعنی رونق کسب و کار و هرچه هتل های ما شلوغ تر باشد میتوان گفت کسب و کار در جریان است یعنی اسکله ها و کارخانه ها معادن شرکت ها فعالیت می کنند و رونق در جریان است.

,

 

,

قیمت فروش باید به اندازه قیمت تصویب شده باشد
وی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه از در آمد خود راضی هستید ؛ اظهار کرد: زمانی از درآمد می شود راضی بود که قیمت فروش به اندازه قیمت تصویب شده(تابلو) باشداما در حال حاظر هتل ها با پنجاه درصد یا حتی بیشتر تخفیف گذاشتند با این حال سطح اشغال به نصف نم یرسد و درآمد شخصی پرسنل چون اکثر دانشجو یا خانم هستند و آموزش ندیدند بسیار پایین است و بخاطر شرایط بیکاری حال حاضر کسی حق اعتراض ندارد.

, قیمت فروش باید به اندازه قیمت تصویب شده باشد,
,

, ,

این پذیرشگر هتل گفت: هتلداری برای ما تقریبا نو پا و مثل نوزادی است که تازه راه می افتد ،زمین میخورد و بلند می شود چنانچه اگر این بچه نو پا را بتوانیم محافظت کنیم و بزرگ کنیم درآمد هتلداری بالا می رود چرا که در آمد هتلداری بسیار بالاست.

,

 

,

برای تامین هزینه های دانشگاهم به این کار روی آوردم

, برای تامین هزینه های دانشگاهم به این کار روی آوردم,

حسن زاده به دلایل ورود خود به این صنعت اشاره کرد و گفت: بیش از 3 سال که در هتل به عنوان رزروشن مشغول به فعالیت هستم و بخاطر شرایط دانشجویی بود و نیاز به تامین هزینه ها به این کار روی آوردم و قصدم فقط یک ماه کار بود اما بعد از ورود به آن علاقه مند شدم و با لطف مدیران هتل یک ماهم شد سه سال و نیم و دوست دارم تخصصی تر ادامه بدهم.

,

 

,

من سفیر صلح در جهان هستم چون تمام بی پناهان جهان را پناه دادم

, من سفیر صلح در جهان هستم چون تمام بی پناهان جهان را پناه دادم,

وی به یکی از جملات بنیانگذار هتل های زنجیره ای هیلتون اشاره کرد و افزود: یکی از بنیانگذار هتل های زنجیره ای هیلتون گفت من سفیر صلح در جهان هستم چون تمام بی پناهان جهان را پناه دادم و این جمله را خیلی دوست دارم و همیشه به خاطر دارم.

,

 

,

هتلداری یکی از شیرین ترین کارها است

, هتلداری یکی از شیرین ترین کارها است,

رزروشن یکی از هتل های بندرعباس اضافه کرد: هتلداری یکی از شیرین ترین و مقدس ترین کارها است چرا که کار ما در واقع مهمان داری و رضایت مهمانی می باشد ک اصلا فرق نمی کند که ملیت ؛ رنگ ؛ نژاد و دین آن چی باشد در این کار شما از مجموع آداب و رفتار دنیا آگاهی پیدا میکنید در واقع مثل کارخانه شخصیت سازی می باشد و با تمام این صحبت ها و سنگ جلوی پای ما و شغلم است.

,

 

,

ماهیانه 100 میلیون درآمد داریم

, ماهیانه 100 میلیون درآمد داریم,

حسن زاده در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه ماهیانه چقدر هتل شما در آمد دارد ؛ خاطر نشان کرد: درآمد هتل بستگی به ایام هفته دارد در خلوت ترین ماه هتل حساب کردم قریب به ۱۰۰میلیون درآمد داشته است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه