اخبار داغ

سفره افطار و سحری کارگران چقدر تمام می‌شود؟+جدول

سفره افطار و سحری کارگران چقدر تمام می‌شود؟+جدول
هر خانواده ایرانی در این ماه به حداقل کالا‌های اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان نیاز دارد میزان این سبد برای هرخانواده 4 نفره کارگری حدود 500 هزار تومان می‌باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کار ایرانی، جامعه کارگری کشور همواره از مقاوم ترین و مظلوم ترین اقشار جامعه به حساب می‌آیند که در همه صحنه ها حضور داشته و کمتر از سایر اقشار جامعه به چشم می‌آیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کار ایرانی,

در حال حال حاضر حداقل حقوق برای کارگران تعیین شده و این میزان با پایه حقوق 930 هزار تومان شروع شده که با حواشی اضافه کار، حق مسکن، حق اولاد و ... تا 1 میلیون و 200 و یا نهایتا 1 میلیون و 300 هزار تومان می‌رسد که این میزان حقوق در برابر هزینه‌های یک خانواده واقعا ناچیز است.

,

البته بسیاری از کارفرمایان و مدیران هستند که مزایایی را برای کارگران قائل نمی‌شونو د تنها به پرداخت ماهانه پایه حقوق و آن هم گاها هر چند ماه یکبار بسنده می‌کنند.

,

طبق گفته بسیاری از کارشناسان خانواده‌هایی که زیر 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرند زیر خط فقر قرار دارند و با این حساب می توان گفت که کل جامعه کارگری کشور  که حدود نیمی از جمعیت  کشور را تشکیل داده‌اند زیر خط فقر قرار دارند و چنین آماری زیبنده کشور ما نیست.

,

با این حال در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم و هر خانواده ایرانی در این ماه به حداقل کالا‌های اساسی در این ماه نیاز دارد که ما در جدول زیر سبد هزینه خانواده‌های کارگری با میانگین 4 نفر را محاسبه کرده‌ایم:

,

, , ,

با این وجود یک فرد کارگر که خانواده‌ای 4 نفره را اداره می کند تنها در ماه رمضان باید حدود 500 هزار تومان، هزینه‌های اقلام اساسی خانواده را جدای از هزینه‌های مسکن، درمان، قبوض آب و برق و گاز و بسیاری دیگر از هزینه‌هایی که در طول یک ماه برای هر فردی وجود دارد پرداخت کند و البته اگر پولی برای سایر هزینه‌ها باقی بماند.

, با این وجود یک فرد کارگر که خانواده‌ای 4 نفره را اداره می کند تنها در ماه رمضان باید حدود 500 هزار تومان، هزینه‌های اقلام اساسی خانواده را جدای از هزینه‌های مسکن، درمان، قبوض آب و برق و گاز و بسیاری دیگر از هزینه‌هایی که در طول یک ماه برای هر فردی وجود دارد پرداخت کند و البته اگر پولی برای سایر هزینه‌ها باقی بماند.,

 در هزینه‌های ذکر شده حداقل هزینه‌های موجود و تنها با احتساب اقلام ضروری یک خانواده 4 نفره حساب شده که هزینه زندگی هر خانواده معمولی در طول یک ماه علی الخصوص ماه مبارک رمضان بسیار بیشتر این رقم های ذکر خواهد شد.

,  در هزینه‌های ذکر شده حداقل هزینه‌های موجود و تنها با احتساب اقلام ضروری یک خانواده 4 نفره حساب شده که هزینه زندگی هر خانواده معمولی در طول یک ماه علی الخصوص ماه مبارک رمضان بسیار بیشتر این رقم های ذکر خواهد شد.,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه