اخبار داغ

با حضور وزیر نیرو در الیگودرز؛

فاز اول نیروگاه سد رودبار لرستان به بهره برداری می رسد

فاز اول نیروگاه سد رودبار لرستان به بهره برداری می رسد
فاز اول نیروگاه سد با ظرفیت 225 مگاوات رودبار فردا صبح با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو در شهرستان الیگودرز به بهره برداری می رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هیجار،بمناسبت سالروز فتح خرمشهر فردا صبح  فاز اول نیروگاه سد رودبار با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو در شهرستان الیگودرز  به بهره برداری می رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هیجار, ،بمناسبت سالروز فتح خرمشهر فردا صبح  فاز اول نیروگاه سد رودبار با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو در شهرستان الیگودرز  به بهره برداری می رسد.,

ظرفیت نصب واحدهای نیروگاه سد رودبار  جمعاً به میزان 450 مگاوات که در فاز اول 225 مگاوات به بهره برداری می رسد همچنین انرژی تولیدی متوسط  سالیانه  986 مگاوات ساعت می باشد .

,

سد رودبارلرستان بر روی رودخانه رودبار در فاصله 100 کیلومتری جنوب شهرستان الیگودرز واقع شده است حجم دریاچه این سد 228 میلیون مترمکعب است و انرژی تولیدی سالیانه این سد به‌طور متوسط 986 گیگابایت ساعت است.

,

سد رودبار از پروژه‌های بزرگ که توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساخته شده است  و بزرگ‌ترین سد آبی برقی کشور است و تنها سدی که با چینی‌ها فاینانس شده است .

,

عملیات پروژه سد رودبار لرستان از سال 1382 وعملیات ساخت نیروگاه از سال 86  آغاز شده است  و این سد ظرفیت بزرگی برای شهرستان بحساب می آید .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه