اخبار داغ

یادداشت؛

تعریف واحد و اقناعی برای مطالبات جوانان نداریم

تعریف واحد و اقناعی برای مطالبات جوانان نداریم
برازنده یک انقلاب با پشتوانه های عظیم فرهنگی نیست که امروزه تعریف اقناع کننده برای شادی و نشاط جوان با بستر مناسب نداشته باشد .این اغفال می تواند در آینده نزدیک به یک تهدید در عدم تحقق اهداف عالیه انقلاب تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی هاشمی فعال فرهنگی در اساتیدخبرنوشت : فرهنگ جزء لاینفک زندگی جوامع بشری است و  دریک کلام آداب زندگی بایدونبایدها، خلق‌وخوی مردم و کنش‌های ارتباطی یک امت در بستر فرهنگ تجلی پیدا می‌کند همان‌طور که رهبر انقلاب نیز فرمودند باید این فعالیت‌های خودجوش مردم در بستر فرهنگ گسترش پیدا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

انقلاب اسلامی بدون شک مرهون فعالیت‌های گسترده و طولانی در عرصۀ فرهنگ این مرزوبوم بود. فعالیت‌هایی که از این عرصه شروع شد و به سایر عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، حقوقی، علمی و ... کشیده شد. درنتیجه زیربنای انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن را چیزهایی از جنس فرهنگ تشکیل داده و برای حفظ این انقلاب و افق‌هایش، ناگزیر از حضور پررنگ در این ساحت مهم هستیم.

,

ایجاد یک گفتمان فرهنگی بر پایه آرمان‌های متعالی انقلاب مبتنی بر الگوهای اسلامی و باقابلیت اقناعی و متناسب با نیاز مخاطب علی‌الخصوص برای نسل جوان بی‌شک از ضرورت‌های اصلی حال حاضر انقلاب است چراکه عدم توفیق در ایجاد این گفتمان موجب انشقاق نسل جوان از آرمان‌های اصیل انقلاب و پویش به سمت فرهنگ غرب خواهد بود.

,

برای بیان ظرافت‌ها و زیبایی انقلاب نیازمند ایجاد یک گفتمان مطلوب اسلامی هستیم تا با تجلی دلربای عقلانیت و روحانیت پیامی اقناعی به جهان پرتلاطم حاضر عرضه نماییم، امروز انقلاب اسلامی در آستانه چهلمین سالگردش در جایگاه صدور معارف اسلامی قرارگرفته است. ولی جهت تحقق این امر، بایستی در امورات روزمره زندگی نسل جوان فرهنگ اسلامی را تبیین و بسط نماییم. تعریف جایگاه‌های برخی افعال که لازمه نشاط و شادابی جامعه هست و می‌بایست با علم به شرایط سیاسی، اجتماعی و درک هجمه‌های هنجار شکنانه غرب در جامعه به شکل مطلوب جانمایی گردد.

,

جای بسی تأمل است که ما در برخی از امورات یومیه نسل جوان تعریف واحد و اقناعی برای مطالبات جوانان نداریم. موسیقی، مد، سبک زندگی و... از مواردی است که تنها در حد چند استفتاء و قانون ایجابی در بستر گفتمان اسلامی در انقلاب ما خودنمایی می‌کند حال اینکه این امورات روزانه نسل جوان را در جامعه اسلامی به چه گفتمانی سپرده‌ایم جای تأمل دارد.

,

برازنده یک انقلاب با پشتوانه‌های عظیم فرهنگی نیست که امروزه تعریف اقناع‌کننده برای شادی و نشاط جوان با بستر مناسب نداشته باشد. این اغفال می‌تواند در آینده نزدیک به یک تهدید در عدم تحقق اهداف عالیه انقلاب تبدیل شود. چراکه بستر نفوذ و هجمه تهاجم غرب اولین گزینه در دسترس نسل جوان خواهد بود و جای تعجب نیست که گاهی گفتمان‌هایی با وعده الگوی آزادی در رفتار و یا ارائه مدل غربی با نگاهی فریبنده نسل جوان ما را با خود همراه نمایید.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه