اخبار داغ

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کوهرنگ خبر داد:

افزایش غیرقابل انتظار ناباروری در بین زوج‌های جوان

افزایش غیرقابل انتظار ناباروری در بین زوج‌های جوان
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ گفت: متاسفانه امروزه میزان ناباروری در بین زوج های جوان به حد غیرقابل انتظاری افزایش یافته است که مولفه های وابسته به آن هنوز به طور کامل شناسایی نشده و امید است که با ارتقای سطح سواد بهداشتی جامعه و آگاه سازی زوجین قبل و بعداز ازدواج بتوانیم گام های موثری را در پیشگیری از بروز این پدیده برداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کوهرنگ خبر، سیاوش غیبی پور، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ در مراسم هفته جهانی جمعیت که در اردوگاه امام خمینی (ره) کوهرنگ برگزار شد به اهمیت ابعاد مختلف جمعیت از دیدگاه اجتماعی و روانشاسی پرداخت و افزود: در یک کشور زمانی جمعیت می تواند طبق استانداردهای تعریف شده رشد کند که فاکتورهای اصلی آن یعنی باروری سالم را داشته باشد و این مهم با افزایش سطح سواد بهداشتی جامعه توسط نیروهای بهداشت و درمان تحقق پیدا خواهد کرد.

غیبی پور با اشاره به میزان ناباروری و مشکلات عدیده وابسته به آن عنوان کرد: متاسفانه امروزه میزان ناباروری در بین زوج های جوان به حد غیرقابل انتظاری افزایش یافته است که مولفه های وابسته به آن هنوز به طور کامل شناسایی نشده و امید است که با ارتقای سطح سواد بهداشتی جامعه و آگاه سازی زوجین قبل و بعداز ازدواج بتوانیم گام های موثری را در پیشگیری از بروز این پدیده برداریم.

در ادامه حجت الاسلام جلیلی، روحانی و مدرس دعوت شده از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهرنگ به بیان مشکلات ناشی از ازدواج دیر هنگام پرداخت.

وی مشکلات اجتماعی و سختگیری بعضی از خانواده ها را در شکل گیری ازدواج، نبود شغل، وجود فاصله طبقاتی و انتظار بالای برخی از خانواده ها را به عنوان بزرگترین چالش در پیش روی جوانان دانست.

جلیلی در ادامه بیان داشت: تاکید دین مبین اسلام بر ازدواج به موقع جوانان به دور از هرگونه تجمل گرایی و اجتناب از هزینه های اضافی در امر ازدواج برکسی پوشیده نیست اما این وظیفه ماست که با آگاه سازی جامعه وبه ویژه جوانان ساز و کار ازدواج آنها را در سنین قانونی فرآهم کنیم.

این همایش به مناسبت هفته جهانی جمعیت؛ در محل اردوگاه فرهنگی حضرت امام(ره) شهر چلگرد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کوهرنگ خبر, کوهرنگ خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه