اخبار داغ

در تالار فرشچیان اصفهان؛

احسان جانمی با قهوه قجری به تماشاخانه فرشچیان رفت/ امیدی به پیشرفت تئاتر نداریم!

احسان جانمی با قهوه قجری به تماشاخانه فرشچیان رفت/ امیدی به پیشرفت تئاتر نداریم!
تئاتر مفرح و شاد قهوه قجری به نویسندگی آتیلاپسیانی، طراحی و کارگردانی احسان جانمی در تماشاخانه فرشچیان اصفهان به روی صحنه رفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هنرما؛ احسان جانمی کارگردان مطرح و پرکار تئاتر اصفهان در گفت وگو با خبرنگارهنرما در این باره افزود: این طرح حدود 155سال پیش باجمعی از بازیگران مطرح اصفهان به روی صحنه رفت که علاوه بر کسب رتبه ومقام توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگارهنرما,

وی ادامه داد: تئاتر قهوه قجری یک پارودی هجویه هملت به شکسپیر است که با به بکاربردن تکنیک های اصیل و ناب تئاتر ایرانی، سبک و شیوه آن ها، همچون نمایش های عروسکی، سیاه بازی، تخت حوضی، معرکه گیری ، استفاده ازعناصر، اجزاو ابزارمناسب ، ملودی و ریتم های ایرانی فضای شاد و مفرحی را برای مردم فراهم می کند.
وی همچنین افزود: موضوع این تئاتر درباره قدرت و جایگاه آن است که نشان می دهد اگر به صورت نادرست از آن استفاده شود منجر به جاه طلبی و نابودی انسان ها می شود.
وی شادی وجذب حداکثری مخاطبان را یکی از اهداف اصلی تئاتر قهوه قجری برشمرد و گفت: سعی کردیم با این روش مهارت ورزی درعرصه نمایش و موسیقی ایرانی را به نمایش بگذاریم و همچنین یک کارگاه آموزشی برای بازیگران فراهم آوریم.
احسان جانمی درادامه با ابرازدلخوری از بی تفاوتی مسئولان نسبت به عرصه تئاتر گفت: امیدی به پیشرفت تئاتر در اصفهان وجودندارد و هنرمندان این عرصه باید خودشان دست به کارشوند و برای پیشرفت و موفقیت آن تلاش کنند.
قهوه قجری تا روزجمعه درسالن تماشاخانه اصفهان واقع در مجتمع فرشچیان ساعت18 به روی صحنه می رود.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه