اخبار داغ

آستان مقدس امامزادگان طاهر و مطهر(ع) در ساروق + عکس

آستان مقدس امامزادگان طاهر و مطهر(ع) در ساروق + عکس
بقعه متبرکه امامزادگان طاهر(ع)و مطهر(ع) دهستان ساروق، در ۴کیلومتری جنوب روستای کلاغ‌‏نشین روی تپه علی بلاغی کنار چشمه‌علی بلاغی قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ بقعه متبرکه امامزادگان طاهر(ع) و مطهر(ع) در روستای کلاغ‌نشین، در شهر ساروق، در ۴کیلومتری جنوب روستای کلاغ‌‏نشین روی تپه علی بلاغی کنار چشمه‌علی بلاغی قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,

این دو امامزاده از نوادگان حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) هستند، آنگونه که روایت شده این دو بزرگوار در زمان ولایت عهدی امام رضا(ع) به حضور ایشان رسیدند و پس از به شهادت رسیدن امام رضا(ع) و تغییر سیاست مامون با علویان،طاهر و مطهر(ع)  به مقصد مدینه راه پیمودند تا اینکه به ساروق رسیدند.

,

پس از مطلع شدن مزدوران مامون و تعقیب این کاروان فاطمی، شبانه به همدستی چند طایفه به قافله این بزرگوار شبیخون زده و عده ای از آنها در خاک و خون غلطیدند و هجده تن از این قافله خود را رهائی داده و به سوی اطراف ره پیمودند.

,

از جمله این هجده تن از علویان امامزادگان طاهر و مطهر(ع) بودند که بعد از شکافتن صفوف دشمن و حمله به سپاه اهریمن در علی بلاغی مستقر شدند ولی سپاه کفر از موضع آنها مطلع شد و طایفه کفر و شقاوت و نفاق و عداوت دست به دست هم داده و این دوگلبرگ باغ حیدر(ع) را مجروح و به شهادت رساندند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه