اخبار داغ

در مراوه تپه برگزار شد؛

برگزاری کارگاهی با موضوعیت "نقش خانواده و جامعه در پیشگیری از اعتیاد"

برگزاری کارگاهی با موضوعیت "نقش خانواده و جامعه در پیشگیری از اعتیاد"
عصر روز گذشته در اداره تبلیغات اسلامی مراوه تپه کارگاهی با موضوعیت نقش خانواده و جامعه در پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از طوبی گلستان؛ حسین یاری کارشناس و پلیس مبارزه با مواد مخدر در خصوص آشنایی با انواع مواد  مخدر و آسیب های آن اظهار کرد: مواد مخدر به آن دسته از ترکیبات شیمیایی گفته می‌شود که مصرف آنها باعث دگرگونی در سطح هوشیاری و عملکرد مغز می شود بعبارت دیگر ، اعتیاد نوعی بیماری مغزی مزمن، پیشرونده و عود کننده است که باعث می‌شود با وجود پی آمدهای ناگوار مصرف مواد، فرد معتاد باز هم برای به دست آوردن یا مصرف مواد مخدر ، خود را به هر دری بزند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان؛,

پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه یکی از بدترین انواع مواد مخدر کراک است تصریح کرد: کراک خطرناک‌ترین نوع ماده اعتیادآوری است که به حدی وابستگی‌آور است که یک بار مصرف آن، فرد را معتاد می‌کند. در حقیقت کراک نوعی کوکائین شیمیایی است. بعبارت دیگر یک ماده اسیدی قدرتمند می باشد که در تهیه آن، اسیدهایی همچون آمونیاک و اسیدهای دست ساز دیگر و قرص های روان گردان، معجون مخرب و ویرانگری بوجود می آید که دیگر نمی توان نام ماده مخدر به آن اطلاق کرد و بهتر است در یک کلمه آن را ماده مخرب نامید .

یاری در پایان با بیان توصیه های پیشگیرانه خود به خانواده ها، جوانان و نوجوانان تاکید کرد: برای پیشگیری باید موارد ذیل را رعایت کرد: خطرات و عوارض مصرف مواد اعتیاد‏آور را خوب بشناسیم، به هر کس که به ما، مواد تعارف کرد محکم و قاطع بگوییم نه ، اینکه ما بتوانیم به دوست خودمون نه بگوییم خودش یک هنر است.

,
,
,

این کارشناس مواد مخدر در پایان گفت: افراد خوش فکر هر تعارفى که مخالف سلامتى آنها باشد به راحتى رد مى‌کنند، مواد مخدر را حتى یک بار هم امتحان نکنیم ، یادمان باشد که کشیدن سیگار مقدمه ا‏ی براى به اسارت افتادن در چنگال اعتیاد به موادمخدر، از رفت و آمد در مکان‏هاى آلوده و دوستى با افراد مشکوک پرهیز کنیم ، مواد اعتیاد آور سم کشنده ا‏ی است که اثراتش به تدریج ظاهر می‏شود و در اعتقادات و پایبندى مذهبى خودمان را تقویت کنیم . 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه