اخبار داغ

حواشی پنجمین دوره شورای شهر یاسوج؛

هزینه های میلیونی نامزدهای شورای شهر و راه نیافتن به بهارستان یاسوج/چه کسی باید پاسخگوی این همه هزینه میلیونی نامزدها باشد؟

هزینه های میلیونی نامزدهای شورای شهر و راه نیافتن به بهارستان یاسوج/چه کسی باید پاسخگوی این همه هزینه میلیونی نامزدها باشد؟
خرج های میلیونی نامزدهای شورای شهر یاسوج برای ورود به پارلمان محلی پایتخت طبیعت هم نتوانست راهی برای ورود این نامزدها برای ورود به این شورا باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازبویرخبر،انتخابات ریاست جمهوری شورای شهر و روستای کشور در آخرین پلان خود شادیها و حتی غم های را به همراه خود داشت اما آنچه در پایان نمایان شد، پیروزی ملت ایران در این انتخابات شکوهمند بود که باز جانانه حماسه ای آفریدند جهانیان را مبهوت این مردم سالاری دینی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بویرخبر،,

در کنار انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات شورای شهر نیز وجود عینی خود را بیشتر نشان می دادف چرا که ثبت نان کنندگان نسبت به سالهای گذشته افزایش یافت و یکی از حاشیه های این دوره شورا حضور نامزدهای زن بود که بسایر مورد توجه همگان قرار گرفت به این علت که در سالهای گذشته زنان در این حوزه کمتر ثبت نام می کردند.

,

حال در قبل از شروع ثبت نام نامزدهای شورای شهر در یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد تبلیغات زیر پوستی به روشهای مختلف اعم از مصاحبه با سایت های بدون مجوز و غیر مشهور در استان و صدور کارت های تبلیغاتی در این حوزه به صورت عینی مشاهده می شد.

,

این نامزدها به هر روشی و قبل از شروع قانونی تبلیغات شورای شهر در مجالس فاتحه خوانی و عروسی و حتی دعوت از مردم حوزه های مختلف در میهمانی ها و خرج های هنگفت میلیونی و حتی به توزیع کارت های هدیه روی آوردند تا بتوانند آرای خود را افزایش دهند.

,

بعد از ثبت نام و تایید هیات اجرایی نامزدهای شورا تبلیغات خود را در سایت های بدون مجوز و تاه تاسیس شده افزایش یافتند و حتی به گفته یکی از این نامزدها با هر سایت 5 الی 10 میلیون تومان به خاطر پوشش خبرهای خود قرار داد بستند تا بتوانند در حوزه فضای مجازی خودی نشان دهند اما به عینا مشاهده شد که اینگونه تبلیغات و دادن پول و کارت هدیه و حتی میهمانی های زیاد و ریخت و پاش های اضافی تاثیری بر رای مردم ندارد چرا که این مردم با گذشته تفاوت دارند و بر اساس شایشته سالاری رای می دهند.

,

در این میان باید گفت این همه مخارج میلیونی برای کرسی شورای شهر برای چه بود؟ چرا هر فردی که به به او مهندس، یا حاجی یا استاد نام برده می شد می گفت حال باید برای حضوردر شورای شهر ثبت نام کنم که همه در 29 اردیبهشت ماه دیدند که مردم به چه افرادی رای می دهند و یا نحوزه انتخاب این افراد به چه صورت است.

,

تبلیغات شورای شهر از لحاظ قانونی باید هر نامزد تنها یک بنر در ابعاد مناسب در جلوی ستاد خود نصب کند اما بعضی از نامزدهای شورای شهر بیش از 100 بنر در ابعاد مختلف در چند نقطه شهر نصب کردند تا گویی خود را به مردم نشان دهند که این کار خلاف آیین نامه انتخابات شورای شهر بود و خیلی از این بنر ها توسط شهرداری و نهاد های انتظامی جمع آوری شد.

,

تبلیغات میلیونی شورای شهر با هر نوعی که بود اعم از میهمانی های مختلف به صرف شام یا ناهار، اجرای نمایش یا طنز یا برنامه های فرهنگی و غیر فرهنگی، توزیع کارت هدیه ، توزیع کارت شارز های ایرانسل و رایتل و اعتباری با قیمت های مختلف انجام شد، آیا کسانی که این کارها را انجام دادند می توانستند در شورای شهر به مردم خدمت کنند که این جای سوال دارد و مردم بادی در این زمینه خودشان قضاوت کنند.

,

در شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران در سال جاری شاهد انتخابات پرشور شورای شهر بودیم که 156نامزد برای رسیدن به ساختمان آجری شورای شهر یاسوج با هم رقابت کردند و تنها 7 نفر به این ساختمان راه یافتند.

,

و اما چرا مردم به نامزدهای میلیون نه گفتند

, و اما چرا مردم به نامزدهای میلیون نه گفتند, و اما چرا مردم به نامزدهای میلیون نه گفتند,

همانطور که در ابتدای گزارش توزیع داده شد نامزدهایی به صورت های مختلف هزینه های میلیونی برای تصدی شورای شهر خرج کردند که مردم به خوبی یا بدی رای دادند یا ندادند، اما نتیجه نشان داد که مردم به شایسته سالاری بیشتر اهمیت دادند.

,

, ,

, ,

در کنار نامزدهای مرد برای شورای شهر چند زن نیز برای شورای شهر یاسوج نیز ثبت نام کردند که این در نوع خود بی نظیر بود ، چرا که بیشتر این خانم ها با روشهای مختلف اعم از پوشیدن لباس های محلی با قیمت های هنگفت، شعار های بسیار واهی، خرج ها و گرفتن میهانی های مختلف و دادن کارت شارژ به دنبال کسب آرای بیشتر بودند که در این دوره مردم یاسوج به خانم ها نه گفتند که این نیز نشان می دهد که مردم به عملکرد آنها نه گفتند.

,

, ,

, ,

چیزی که نشان داد مردم بیشتر از همه به سخنان و تفکرات نامزدها توجه کرده اند و سلایق آنها و سخن های آنان، شعارهای مردمی و حتی پیشینه کاری منتخبان را مهد نظر خود قرار داده اند.

,

, ,

, ,

, ,

منبع:بویرخبر،

, بویرخبر،,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه