اخبار داغ

گفتگوی اختصاصی با منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج:

وحدت کلید موفقیت شورای جدید شهر یاسوج/ هنوز تصمیمی برای رفتن و یا ماندن شهردار نگرفته ایم+تصاویر

وحدت کلید موفقیت شورای جدید شهر یاسوج/ هنوز تصمیمی برای رفتن و یا ماندن شهردار نگرفته ایم+تصاویر
علی اکبری تبار منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج و عضو فعلی شورای چهارم این شهر در گفتگوی اختصاصی پاسخگوی سئوالات خبرنگار این پایگاه خبری بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بویرخبربر اساس رسالت ذاتی خود چه پیش از انتخابات و چه قبل از انتخابات گفتگو های دوستانه ای را با نامزدها یشورا شهر یاسوج و همچنین اعضای منتخب دور پنجم شهر یاسوج داشته و نیز برگزار خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, بویرخبر,

در همین زمینه در اولین گفتگوی اختصاصی خود با علی اکبری تبار، منتخب دور پنجم شورای اسلامی شهر یاسوج و عضو فعلی دوره چهارم این شهر گفتگوی خواندنی و دوستانه در مورد، وعده های عملی شده شورای دور چهارم و پنجم، نگاه توسعه گرا به شهر یاسوج و دیگر موضعات شورای شهر داشته که در ادامه آن را خواهیم خواهد.

,

س)لطفاً مختصراً خودم را برای خوانندگان این سایت معرفی  و رزومه فعالیت های خود را نیز بیان کنید؟

,

با سلام خدمت همه اهالی خبر و رسانه و عموماً مسئولان سایت بویرخبر و منادیان بصیرت که در چند سال اخیر نشان دادند که بدون هیچ گونه حب و بغض سیاسی برای رسیدن به اهداف بلند نظام گام برداشته اند و صادقانه حرف مردم و مسئولان را به جامعه هدف رسانده اند.

,

همچنین نیز باید از حضور پر رنگ، بزرگ و حماسی مردم ایران اسلامی در انتخابات 29اردیبهشت ماه که مایه بزرگی و اقتدار ایران اسلامی و دیپلماسی روشن نظام مقدس اسلامی در جهان شد تشکر کنم، حضوری که نشان داد مردم همیشه وفادار به آرمانهای انقلاب، امام راحل، مقام معظم رهبری و شهداء بزرگ اسلام از صدر تاکنون بوده و نشان از یک مردم سالاری دینی می داد.

,

حقیرعلی اکبری تبار ،کارشناس سازمان نظام مهندسی و کشاورزی منابع طبیعی استان و معاون این سازمان در حال حاضر هستم.

,

در بحث رزمه کاری هم می توان به مشاور فرماندار در عرصه های مذهبی و فرهنگی،حضور فعالانه در تشکل های فرهنگی و مسئولیت های حقیر در برخی مباحث از جمله ناظر طرح های مهندسی و عضو فعلی شورای دور چهارم و منتخب دور پنجم اشاره کرد.

,

هرچند حقیر از دوران تحصیلات راهنمایی در برنامه های فرهنگی حضور فعال داشتیم و تمامی برنامه خود را صرف کارهای فرهنگی و ایجاد این گونه کمبود ها در محله ها و حوزه فعالیت خود داشتم.

,

س)آقای اکبری تبار با توجه به اینکه حضرتعالی در دور چهارم شورای شهر یاسوج بودید و منتخب مردم در دور پنجم نیز هستید، فرصتها و تهدیدات شهر یاسوج را در چه چیزهایی می بینید؟

,

ج)اول از همه باید به خصویاتی در مورد شهر یاسوج اشاره کنم، شهر یاسوج یک شهر خاص و منحصر به فرد برای همه مردم جامعه است از طرفی مرکز استراتژیک استان بوده و از لحاظ ترانزیت محلی برای اتصال شمال به جنوب و از لحاظ سیاسی نیز مرکز سخن گویی استان و از لحاظ طبیعت هم لقب پایتخت طبیعت را به آن داده اند.

,

, ,

در حال حاضر همین موضوع باعث شده که در چند سال اخیر موضوع مهاجرت به این شهر یکی از دغدغه های مهم مسئولان و حتی اعضای شورای شهر و شهرداری باشد.

,

س)حضرتعالی به مسئله مهاجرت به شهر نوپای یاسوج اشاره کردید، آیا این مهاجرت می تواند برای این شهر تهدید یا فرصت باشد؟

,

ج)اگر از لحاظ علمی و توجه به زیرساختها به این موضوع بنگریم، این مهاجرپذیری هم می تواند یک تهدید و هم می تواند یک فرصت باشد، فرصت از این منوال که می توان از آن برای سرمایه گذاری ، ایجاد استغال، حضور سرمایه گذار در شهر و حتی ایجاد زیرساختهای مهم اشاره کرد که می طلبد مدیران در راستای این موضوع تصمیمات خوبی بگیرند؛یکی از این تصمیمات می تواند  ایجاد طرح های تفصیلی باشد که می توان با آن نیز اشتغال برای جوانان ایجاد کرد.

,

اما اگر در این زمینه صداقت، دلسوزی، همراهی، وحدت و یکپارچکی نباشد یک تهدید برای این شهر خواهد بود، تهدیدی که بواسطه ساخت و سازهای ناهماهنگ، مشکلات آبرسانی، مسائل بهداشتی و مشکلات امنیتی از جمله اعتیاط، خودکشی و دیگر آسیب های اجتماعی با رشد این شهر نشینی در حاشیه های مرکز استان رخ خواهد داد.

,

پس باید در این زمینه هشدار های لازم را به مسئولان بدهیم که اگر نتوانند از فرصت های این مهاجر پذیری استفاده کنند در آینده اتفاقاتی ناگوار گریبان این شهر زیبا را خواهد گرفت؛ پس می طلبد که در این زمینه چاره ای  اندیشه شود و اگر ما نتوانیم از فرصت ها به خوبی استفاده کنیم نمی توانیم این تهدایدات آزار دهنده را از بین بریم.

,

س)از اهداف خود برای حضور در شورای دور پنجم بگوییدو آیا شورای دور چهارم برای حضرتعالی خوش یمن بود یا نه؟

,

ج)به هر حال شورای دور  چهارم شهر یاسوج با فراز و فرود هایی که داشت تجربه خوبی برای حقیر بود که همین موضوع باعث شد که باز هم با توجه به الطاف خوب مردم و شهروندان و برخی عزیزان به انتخابات دور پنجم ورود پیدا کنم.

,

من با شعار پاسخگویی آمدم تا بگوییم که همه مسئولان باید در برابر خواسته های مردم پاسخگو باشند، در شعارهایم چه در چهار سال گذشته و چه در دور فعلی با خدای خود عهد بستم که در راستای آرمانهای شهداء و انقلاب در راستای پاسخگویی و عمل کردن به وعده های حرکت کنم و خدمت گذار خوبی برای مردم باشم.

,

س)مهمترین شعار شما در انتخابات چه چیزی بود؟

,

مهمترین شعار من در انتخابات پاسخ گویی بوده و است ؛اگر از همه شهروندان هم سئوال کنید به شما خواهند گفت که در اتاق کدام عضو شورا همیشه بر روی ارباب و رجوع چه در شورا و چه در محل کار باز بوده؛ همه هم و غم من مردم هستند و بس، مردمی که به شما اعتماد می کنند که بتوانی دوای درد آنان باشی و بتوانی از مراجع قانونی مشکلات آنها را برطرف بکنی.

,

 در تجربه چهار سال گذشته بر روی خیلی از مسائل آسیب شناسی کارهای زیرساختی و خوبی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که می توان با کار گروهی و وحدت این مشکلات را برطرف کرد.

,

س)مهمترین اهداف خود برای شورای دور پنجم چه اهداف است؟

,

اگر بخواهیم کلی بگوییم، ما باید مآمورد عمل به وعده ها و تعهدات خود نسبت به مردم باشیم، مردمی که با تمام حسن نیست و برای رسیدن به آرمانهای خود به شما رأی داده اند، در چند سال اخیر به خیلی از خواسته ها رسیده ایم ، اما برای رسیدن به نقطه های آرمانی هنوز نیاز به کارهای بیشتری داریم.

,

, ,

به عنوان مثال یکی از اهداف و شعار های اصلی من توسعه طرح تفصیلی و جامع شهر یاسوج است، اگر نگاهی کلی داشته باشیم خواهیم دید که وجود نداشتن این طرح تفصیلی باعث شده که یک لجام گسیختگی در مرکز استان به وقوع بپیوندد.

,

اگر نگاهی کلی داشته باشیم می بینید که اگر از پلیس راه یاسوج عبور کنیم به روستا بر می خوریم و بعد از آن شهر و بعد دوباره نام روستا و بعد شهر مادوان در پنجک یلومتری یاسوج، که این نشان از نبود یک طرح جامع و کلی شهری بوده که باعث شده که بیشتر مردم در این موضوع سردرگم باشند.

,

س)حضرتعالی به عنوان منتخب مردم در شورای اسلامی برای این موضوع چه ایده ای دارید؟

,

برای این مشکل و برای رسیدن به آرمانهای اصلی یک شهر پایدار نیازمند یک طرح تفصیلی کامل هستیم تا بتوانیم با توجه به توسعه زیرساخت ها ،کمبود های موجود را بهبود ببخشیم و شهر یاسوج را از این موضوع چند نگاهی خلاص کنیم .

,

اقلیم ما مشخص است، کوهها، تپه ها همه مشخص است، این طرح تفصیلی باعث خواهد شد که مشکلات زیادی از جمله ترافیک  که امروز معظل شهر یاسوج است به صورت زیادی بهبود بخشیده شود و از سوی دیگر خدمات رسانی به نقاط این شهر گسترانده شود.

,

حتی اگربه برخی از نگاهها بنگریم مردم می گویند که چرا شهرداری هنوز پل سوم بشاررا تکمیل نکرده ، که این پروژه زیر مجموعه شهرداری نیست و زیر مجموعه نهادی دیگری است، پس باید به ایجاد این طرح تفصیلی بیشتر بنگریم و باید گفت که وجود نداشتن این طرح تفصیلی باعث شده که برخی از شریانهای اصلی شهر زیر مجموعه شهرداری نباشد و باعث کندی در اجرای پروژه ها و خدمات رسانی ها شود.

,

, ,

ایجاد این طرح تفصیلی کامل باعث خواهد شد که ما بتوانیم در ایجاد پارک های محله ای، خیابانها، زیرگذرها و دیگر مشکلات مردم بیشتر در تلاش باشیم و بتوانیم خدمات رسانی بهتری به جامعه هدف داشته باشیم.

,

س)آیا تاکنون به این مسئله و ایجاد این طرح ورود پیدا کرده اید؟

,

اگر به بُطن اصلی این طرح بنگیریم، اینکه هر10  سال یکبار یکی از روستاهای اقماری به یاسوج الحاق شود درد ما را درمان نمی کند بلکه آن را زیادتر ی کند.

,

در شورای دور چهارم از طریق کمیسیون ماده 5، شورا و حتی رایزنی با برخی ازمسئولان پیگیر این موضوع بودیم ، پس حقیقتاً به این نتیجه باید برسیم که این موضوع حل شدنی است.

,

س)از دیگر اهداف خود برای حضور در دور پنجم شورای اسلامی بگوید؟

,

امروز شهر یاسوج یک شهر جوان است که با توجه به همین جوانی دچار مشکلات عدیده ای است، از جمله این مشکلات را می توان موضوع پسماندها و نبود یک کارخانه دفع پسماند دانست، یکی دیگر از مهمترین اهداف ما چه در دوره چهارم و چه در دوره پنجم شورای یاسوج توجه به مسائل زیست محیطی و تهدیدات آن در آینده برای شهر است.

,

ایجاد کارخانه پسماند برای شهر یاسوج که هر روز بر جمعیت آن افزوده می شود یک نیاز اساسی است.این موضوع امروز یک موضوع حیاتی است.

,

س)در مورد پارک سازی و ایجاد پارک های محله ای بگوید؟ آیا برنامه ای برای توسعه این موضوع دارید؟

,

اعتقاد دارم در این دور(شورای چهارم) بر روی پارکهای محله ای کم کار شد، اما طرح های مطالعاتی آن تا حدودی به جلو رفت، نظر ما بر این است که باید در توزیع خدمات عادلانه حرکت کنیم، این موضوع که در تمام نقاط شهر یاسوج باید پارک داشته باشیم یک مطالبه عمومی است و همچنین این موضوع باعث خواهد شد که شهر یاسوج در بسیاری از مسائل از جمله مسئله ترافیک و حتی تجمیع مسافران در ورودی آن رهایی یابد.

,

البته نباید از این موضوع بگذریم که تجمیع این پارکها ماحصل طرح های تفصیلی گذشته و تعاونی های 13گانه بوده و نباید آن را یک کار سیاسی و یا کار قومی دانست بلکه افق را در گذشته اینگونه ترسیم کرده بودند.

,

س)آقای اکبری تبار به مسئله ترافیک و نبود پارکینگ های تخصصی در یاسوج اشاره کنید، چه برنامه برای این موضوع دارید؟

,

دغدغه اصلی ما چه در دوره شورای دور چهارم و چه در دوره جدید مسائل ترافیکی است که یکی از دغدغه های اصلی شورا و شهرداری یاسوج بوده است.

,

در همین زمینه در شورای فعلی و شهرداری در بحث زمین های تأمین اجتماعی، سینما و زمین هفت تیر سرمایه گذار را پای کار آوردیم تا بتوانیم با ایجاد پارکینگ های طبقانی و مدرن این مشکل را تا حدودی مرتفع کنیم.

,

حتی در برخی از این مراکز از جمله مجتمع بزرگ تأمین اجتماعی در مرکز شهر و زمین هفت تیر توانستیم جانمایی خوبی برای پارکنیگ تخصصی داشته باشیم ، اما به هرحال این مقدار هم کم است و باید بیشتر در موضوع تملک زمین و ایجاد پارکینگ تلاش داشته باشیم.

,

در موضوع بحث پل سوم و چهارم بشار که از دغدغه های اصلی شهروندان و حتی شورای شهر است کارهای خوبی صورت گرفته اما نیازمند کمک و همراهی هستیم که این موضوع فقط با وحدت و توسعه شهری ثورت خواهد پذیرفت.

,

س)چه برنامه هایی برای توسعه کارهای فرهنگی دارید؟

,

در بحث توسعه زیرساخت های فرهنگی با توجه به الحاق این کمیسیون به شورای شهر مصوب شده که باید کار فرهنگی با فراغ بال بیشتری صورت بپذیرد، زیر ساخت و توسعه هر شهری مسائل فرهنگی است و امیدواریم نگاه شورا در این دور، نگاهی قوی تر ، محکم تر و بیشتر بر روی این موضوع باشد.

,

در این زمینه باید به برخی از برنامه های فرهنگی اعم از ایجاد سینما، برنامه های ورزشی، تیمی های ورزشی مورد مطالبه قرار گیرد، هرچند شهرداری یاسوج در چهار سال اخیر طرح های خوبی را در این زمینه آغاز کرده و سعی ما این است که در شورای پنجم آنها را به سرانجام برسانیم.

,

س)به عنوان عضوی از شورای چهارم بهترین برنامه این شورا چه چیزی دیدید؟

,

به عنوان یکی از اعضای شورای فعلی برون سپاری در شهرداری یاسوج را یکی از بهترین اقدامات در این نهاد می دانم که  باید آن را انقلابی در  این حوزه دانست.

,

به عنوانم مثال قبل ایجاد این برون سپاری شما با صف های طولانی، دلخوری ارباب و رجوع، نبود کارشناس، نبود ایده خوب از سوی کارشناس روبه رو بودید ،اما با ایجاد این برون سپاری همه کارها عادی در حال اجرا است و کسی را نخواهید دید که از این موضوع نارحت و دلگیرد باشد.

,

حتی این موضوع از اتلاف وقت شهروندان هم جلوگیری کرد و از طرف دیگر بخش خصوصی و ایجاد اشتغال را به ارمغان آورد و از طرفی دیگر باعث شد که تمرکز فکری کارشناسان به صورت عدیده ای بالا برود.

,

س)آقای اکبری نظر حضرتعالی در مورد تغییرات اساسی در شورای دور پنجم بگویید، آیا مردم از شورای دور چهارم رضایت نداشتند؟

,

تغییرات در هر نهادی که در آن رأی مردم لحاظ می شود یک امر عادی است و این نشان دهنده دموکراسی روشن در ایران اسلامی است.در مورد تغییرات اعضای شورا، قطع یقین مردم ما بصیرت دارند و دیدگاه دارند ودیده اند که چه کسانی از اعضای یازده نفره شورا کدام یک توانسته است با مردم یک رو باشند، صادق باشند و پیگیر کار آنها باشد؛ هرچند که  شورای دور چهار انسانهای بااخلاص، کاردان و پای کار بودند و در مردم داری آنها شکی نیست اما مردم به دنبال تغییر هستند و مردم خودشان برای پیشرفت و ایده های نو منتخبین خود را انتخاب کردند و به آنها خود رأی داند.

,

چه چیزی باعث شد که مردم در دور پنجم باز هم به حضرتعالی برای ورود به این پارلمان محلی اعتماد کنند؟

,

اعتقادم براین است که حقیر از منظر خودم، ارتباط خودم با مردم و حتی توده ها را قطع نکردم، هیچ وقت نگاه قومی و قبیله ای در شهرداری و شورا نداشتم، پس مردم به این نتیجه رسیدند که تغییر داشته باشند، اعتقادم بر این که مردم افرادی را انتخاب کردند که ایده های نو داشتند و با برنامه وارد کود این میدان شدند.

,

, ,

س: با توجه به اینکه آقای جاوید با رأی یازده نفر اعضای فعلی شهردار پایتخت طبیعت انتخاب شد و حتی فراز و فرودهایی داشت،سئوال اینجاست که آیا آقای جاوید هنوز شهردار خواهد ماند یا نه؟

,

نگاه اعضای جدید در مورد شهردار قابل احترام است، اما اعضای جدید هنوز به این جمع بندی نرسیده اند و جلسه ای در این زمینه برگزار نشده که آیا شهردار می ماند و یا می رود.

,

اما آنچه به این عینه شاهد آن هستیم و حتی در برخی از موارد قابل دفاع است همانند برون سپاری در شهرداری یاسوج ، کارهای خوبی است که شورای دور چهارم وشهردار انجام داده اند و برخی از آنها  نیزدر مراحل پایانی است.

,

اگر ما نگاهی کلی داشته باشیم خواهیم دید که زیرساخت ها و برنامه ریزهایی صورت گرفته که نیازمند وقت کافی برای به اتمام رسیدن آنهاست پس به نوبه خودم  امیدوارم که دوستان اعضای جدید با مطالعه بیشتر و تمرکز بیشتر بر روی کارهای صورت گرفته تصمیم بگیرند و  انشاء الله شهردار یاسوج و یا کاندیداهای شهرداری شهر یاسوج را برنامه ریزیی بهتری انتخاب کنند.

,

به نظر حقیر در انتخاب شهردار چه شهردار فعلی باشد و چه کاندیداهای شهرداری اگر بتوانیم به برنامه شهرداران و طرح های آنان رأی دهیم و این برنامه های قوم خویش سالاری و طایفه گری در بدنه شورا و شهرداری را حذف کنیم می توانیم به هدفمان برسیم.

,

اما به هر  حال در حال حاضر هیچگونه بحثی در مورد شهردار آینده نشده و آقای جاوید به عنوان شهردار  ه خوبی پای کار بوده و کارها را به خوبی انجام می دهد و خوشبختانه ما هم نسبت به وی رضایت کامل در انجام کارها داریم.

,

س)نظرتان را در مورد برخی از مشکلات در حوزه نام نویسی شورای شهر بگویید، به عنوان مثال لشکر کشی در هنگام ثبت نام برخی از نامزدها و خرج های میلیونی در تبلیغات شورای شهر؟

,

من نظرم را در همان اوایل ثبت نام در مورد برخی از فرهنگ های غلط در مورد نامزدهای شورای شهر بیان کردم، اینجا بحث توهین و یک نشانه قرار دادن شخص و یا خدای نکرده گروه و طایفه ای خاصی نیست، همه مردم شهر یاسوج و استان برای ما قابل احترامند؛ به عنوان مثال ما دیدم شیوه ثبت نام شورا شیوه بسیار غلطی بود، با طایفه کشی، لشکر کشی ، قطار و اسب سوار شدن و حتی ماشین های گران قیمت یک شائبه را ایجاد کرده بودند که این شیوه از بن نادرست بود و ما را به 200سال پیش بر می گرداند.

,

این موضوع  ثبت نام با اینگونه تفکرات هم ایجاد شلوغی، جو روانی و حتی ایجاد شائبه ایجاد کرده بود، حقیر خودم برای احترام به مقام شامخ شهدا و عقایدم با مادر شهیدی برای ثبت نام حضور پیدا کردم و اعتقادم بر این است که این تفکرات لشکر کشی و طایفه گری دیگر مرده است و مردم  با  انتخاب خود در این عرصه هم نشان دادند که آنها رأی به برنامه داده اند،  پس باید اینگونه تفکرات را دور ریخت.

,

س)نظرتان در مورد تغییر اعضای فعلی شورای شهر چگونه است

,

اعتقاد دارم که اعضای فعلی افراد و شخصیت های کاردان، متخصصی و پای کار هستند و در یک جلسه که با این عزیزان بعد از انتخابات داشتیم نشان دادند که نیروهای وزنه دار و پای کاری هستند هرچند که اعضای فعلی هم اعضای متخصص و کاردانی بودند اما مردم خواهان تغییر بودندو می خواهند که منتخبین آنها برای رشد شهر بیایند.

,

پس امیدواریم که با صبر و حوصله و تومأنینه و فارغ از هرگونه مسائل حاشیه ای به شهر یاسوج یک نگاه کامل داشته باشیم و در این شورا دیگر شاهد نگاه اقلیت و اکثریت دیگر نباشیم.

,

س)به نگاه اقلیت و اکثریت اشاره کردید ،ایا در این شورا این نگاه هم وجود خواهد داشت

,

اگر نگاهی کامل داشته باشیم در هر پارلمانی اگر مخالف و موافق نباشد کارها به خوبی جلو نمی رود اما این نگاه باید برای مردم باشد نه برای کارهای سیاسی و حزبی، من به شخصه پیشنهادم این است که نگاه اکثریت و اقلیت در این شورانباشد و با توجه به مسائلی که در شورای فعلی به وجود آمد بیشتر کارها صرف همین نگاههای اقلیت و اکثریت شد پس من به عنوان یکی از خادمین این مردم و منتخب آنان در این پارلمان محلی پیشنهادهم وحدت و نگاه کلی برای توسعه شهر یاسوج از سوی همه اعضای محترم دور پنجم شورای شهر یاسوج است.

,

در پایان اگر خواسته ای دارید؟

,

برای توسعه شهر یاسوج باید همه نگاهها یکی باشد و سعی کنیم بدون هرگونه حب و بغض و مسائل سیاسی برای توسعه شهر یاسوج قدم برداریم ، شهر یاسوج به عنوان قلب تپنده استان کهگیلویه وبویراحمد حرفه های زیادی برای گفتن دارد که این موضوع نیازمند وحدت همه گروهها است. به نوبه خودم از همه دست اندرکاران این سایت خبری تشکر و قدردانی را دارم و امیدورایم که اینگونه خبر رسانی به جامعه هدف ما کمک بسیاری کند.

,

 این سایت خبری نیز  همچنین به نوبه خود از وقت که حضرتعالی به عنوان منتخب مردم شهر یاسوج برای این مصاحبه دادید تقدیر و تشکر خاضعانه را دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه