اخبار داغ

شب شعر "ترانه خرداد" در شاهرود برگزار شد

شب شعر "ترانه خرداد" در شاهرود برگزار شد
همزمان با شامگاه سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر شب شعر "ترانه خرداد " در شاهرود برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی شب شعر "ترانه خرداد" در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود ,

در این مراسم تعدادی از شاعران شهرستان شاهرود سروده خود را با موضوع دفاع مقدس و فتح خرمشهر برای حاضران قرائت کردند و از مرحوم استاد علی مغانی یکی از شاعران بزرگ شاهرودی تجلیل شد.

,

شعبان علی آشوری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود در این مراسم با گرامیداشت سوم خرداد ماه سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس ایران است و جوانان این مرز و بوم با لبیک به ندای رهبر خود تا پای جان از وجب به وجب خاک کشور، آرمان ها و ارزش های جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند و نگذاشتند ذره ای از خاک این کشور به دست بیگانگان بیفتند.

,

وی در ادامه صحبت های خود با تجلیل از مرحوم علی مغانی شاعر شاهرودی اظهار کرد: این شاعر بزرگ با سرودن شعرهایی به لهجه شاهرودی سهم بسزایی در زنده نگه داشتن فرهنگ این شهرستان داشته است.

,

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه مرحوم مغانی متولد شاهرود و دانش آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد است افزود: دکتر علی شریعتی و استاد غلامحسین یوسفی از جمله اساتیدی هستند که این شاعر شاهرودی در محضر آنان درس آموخت.

,

آشوری با اشاره به دستگیری مرحوم مغانی توسط رژیم منحوس پهلوی بیان کرد: آن زمان مرحوم مغانی دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد بود و پس از ایراد انتقادهایی به حکومت پهلوی طی یک سخنرانی توسط عوامل ساواک دستگیر و حدود یک سال در زندان قزل قلعه محکوم به حبس بود.

,

وی اذعان کرد: این شاعر نام آشنای شاهرودی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه فردوسی مشهد در کسوت آموزگار ادبیات فارسی شاگردان زیادی تربیت کرد و در آبان ماه 93 پس از 6 ماه مبارزه بیماری سرطان درگذشت.

,

شب شعر "ترانه خرداد" و تجلیل از مرحوم علی مغانی شاعر شاهرودی با حضور شاعران و فرهیختگان شهرستان شاهرود و به همت انجمن شعر و ادب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار شد.

,

در این مراسم تعدادی از شاعران شهرستان شاهرود سروده خود را با موضوع دفاع مقدس و فتح خرمشهر برای حاضران قرائت کردند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه