اخبار داغ

یکی از حماسه سازان آزادسازی خرمشهر؛

رزمندگان اسلام هیچ ترسی از نیروها و تجهیزات دشمن نداشتند

رزمندگان اسلام هیچ ترسی از نیروها و تجهیزات دشمن نداشتند
یکی از رزمندگان مهدیشهری که در حماسه آزادسازی خرمشهر حضور داشت، گفت: در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر رزمندگان اسلام هیچ ترسی از زیاد بودن دشمن و تجهیزات پیشرفته آنان نداشتند و با توکل بر خدا پیروز شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، همه آن هایی که جنگ را درک کرده اند فتح خرمشهر را نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس می دانند، چرا که  اشغال خرمشهر توسط عراق به عنوان آخرین و مهم ترین برگ برنده این کشور برای وادار ساختن ایران به شرکت در هر گونه مذاکرات صلح تلقی می شد ولی رزمندگان اسلام این را برنمی تافتند و با اراده و عزمی راسخ در صدد بازپس گیری خاک خود از دست دشمن بودند لذا با روحیه مقاومت و ایثارگری، و با توکل بر خدا، بر دشمن یورش ببردند و توانستند با کمترین امکانات، خرمشهر را آزاد کنند که بهت و حیرت جهانیان را در بر داشت. از این رو، باید بیشتر آن روزها را تبیین کرد تا برای نسل های جوان و آینده الگویی برای مقاومت قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

گل محمد نورانی یکی از رزمندگان مهدیشهری است که در حماسه آزادسازی خرمشهر حضور داشت و در گفتگویی که با وی داشتیم از آن روزها برایمان گفت.

,

, ,

آقای نورانی اولین بار که به جبهه رفتید چه سالی بود؟

, آقای نورانی اولین بار که به جبهه رفتید چه سالی بود؟,

اولین بار حدود سال59 یا60 بود که به عنوان بسیجی به جبهه رفتم در آن زمان 23 سال داشتم. حدود28ماه افتخار همنشینی با رزمندگان اسلام و شهدا را در جبهه های جنگ داشتم. در عکلیات های زیادی شرکت کردم و در هفت عملیات آفندی سپاه اسلام در گردان های رزمی افتخار حضور داشتم. در جریان این عملیات ها از ناحیه ساق پا و دست مجروح شدم و 20 درصد جانبازی نصیب بنده شد.

,

در آن روزها وقتی خبر سقوط خرمشهر را شنیدید چه واکنشی داشتید؟

, در آن روزها وقتی خبر سقوط خرمشهر را شنیدید چه واکنشی داشتید؟,

وقتی خرمشهر سقوط کرد مثل اکثر ملت ایران به استثنای منافقین و مزدوران آمریکا، خیلی ناراحت شدم و بر ضد اشغالگران  وطنم و هجمه کننده گان به دینم سر پا خشم بودم.

,

از چگونگی حضورتان در عملیات آزادسازی خرمشهر بگویید؟

, از چگونگی حضورتان در عملیات آزادسازی خرمشهر بگویید؟,

در عملیات بیت المقدس که چهار مرحله انجام شده در دو مرحله حضور داشتم. مرحله اول آزادی جاده خرمشهر اهواز و در مرحله چهارم روز آزادی خرمشهردر لشکر علی ابن ابیطالب افتخار حضور داشتم.

,

روحیه نیروهای رزمنده در آن زمان چگونه بود؟

, روحیه نیروهای رزمنده در آن زمان چگونه بود؟,

روحیه رزمندگان بسیار عالی بود. با سلاح‌های نیمه سنگین تانک های دشمن را دنبال می کردند و هیچ ترسی از نفرات و سلاح‌های دشمن بعثی که دهها برابر بودند، نداشتند. خداوند متعال به رزمندگان اسلام قوت قلب می داد.

,

 از عملیات بیت المقدس و خاطره ای که از آن دارید، بگویید

,

عملیات مرحله اول، آزادی جاده خرمشهر- اهواز بود و مرحله چهارم عملیات هم محاصره خرمشهر کامل شد که فقط نوزده هزار از نیروهای دشمن بحثی اسیر شدند.

,

در عملیات بیت المقدس من و شهید والامقام ذوالفقار ذوالفقاری نگهبانی می دادیم. وقتی مینی کاتیوشای ما شلیک می کرد شهید بزرگوار می گفت بز ما هم داره سرفه می کنه یعنی اگر این کاتیوشا در شهر مهدیشهر شلیک می شد کل شهر را می لرزاند اما آنجا آنقدر صدای شلیک های دشمن زیاد بود که شلیک مینی کاتیوشا ما آن گونه به نظر می رسید.

,

صبح  روز اول عملیات بود که با جوان عراقی مواجه شدم از من به عربی از گروهان خود می پرسید من عربی بلد نبودم و فقط فهمیدم سوال از گروهان خود می کند گفتم سقط سقط. بنده خدا که متوجه شد من ایرانی هستم از ترس می لرزید و گریه می کرد، صورت او را بوسیدم و گفتم حالا دیگر اخی هستیم یعنی برادریم و او را به پشت جبهه تخلیه کردم.

,

, ,

نقش مقاومت در آزادسازی خرمشهر چگونه بود؟

, نقش مقاومت در آزادسازی خرمشهر چگونه بود؟,

در حالی که رزمندگان اسلام با تعداد کمتر از صد نفر بیش از یک ماه مقاومت کردند و بعد شهر به دست دشمن بعثی افتاد اما وقتی خواستیم خرمشهر را آزاد کنیم دشمن بعثی طی چند روز با نوزده هزار اسیر و بیشتر از همین تعداد کشته نتوانستند مقاومت کنند.

,

در جریان هر عملیاتی نیروهای حمله کننده  باید سه برابر دشمن دفاع کننده باشند که عملیات موفق شود اما در آزادسازی خرمشهر، رزمندگان اسلام با روحیه مقاومت و با کمتر از یک چهارم، به دشمن حمله ور شدند و به لطف خدا موفق شدند خرمشهر را پس بگیرند و اینجا بود که امام خمینی(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

,

از رزمندگان مهدیشهری چه کسانی در جریان آزادسازی خرمشهر شهید شدند؟

, از رزمندگان مهدیشهری چه کسانی در جریان آزادسازی خرمشهر شهید شدند؟,

در عملیات بیت المقدس از رزمندگان مهدیشهری سپاه و بسیجی کسی شهید نشدند اما شهدای والامقام علی سقایان و شهید مرادعلی معرفی در جمع ارتش اسلام به شهادت رسیدند.

,

شرایط امروز کشور با شرایط آن روزهای دفاع مقدس چه تفاوتی کرده است؟

, شرایط امروز کشور با شرایط آن روزهای دفاع مقدس چه تفاوتی کرده است؟,

در زمان دفاع مقدس، کارها فقط برای رضای خدا بود و همه به دنبال کار خدایی بودند و لطف خدا هم شامل حال آنها می شد و پوزه همه ابرقدرت های عالم از جمله پنجاه کشور را با کمترین امکانات به خاک مالیدند.

,

 اما اکنون برخی مسئولان و متاسفانه برخی از مردم در پی راضی کردن نفس خود و کداخدای جنایت کار جهانی یعنی آمریکا هستند.

,

 همانطوری که شیطان بعد از میلیون ها سال عبادت با دوری از خدا همه عبادات خود را بر باد داد، هر کسی به غیر خدا تکیه کند راه به جایی جز خاری نخواهد برد.

,

امروز چگونه می توانیم به پیروزی دست پیدا کنیم؟

, امروز چگونه می توانیم به پیروزی دست پیدا کنیم؟,

اگربه همه‌ بایدها و نبایدها و حلال و حرام اسلام ناب محمدی (ص) عمل کنیم، موفقیت در همه‌ زمینه های سیاسی اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی حتمی است چون خود خدا متعال به بنده خود فرموده تو با تقوا زندگی کن من روزی تو را از جایی می رسانم که شما متوجه نشوید از کجا آمده است و این روزی می تواند هر نیاز بشری باشد. به عنوان مثال ما در بحث گردش پولی ربوی در حال جنگ با خدا هستیم آن وقت انتظار داریم فرهنگ ادب، شرف، غیرت، حیا و عفت زن و مرد کشور مان روبراه باشد؟  این نشدنی است چون امام حسین علیه السلام فرمودند شکمی که از لقمه حرام پر شد فرمایش امام دیگر تأثیر نخواهد گذاشت.

,

برخی نا متخصصان نامرد در لباس تخصص می گویند اسلام ناب از نظر اقتصادی کارایی ندارد در حالی که در اقتصاد بر ضد دین اسلام ناب محمدی (ص) عمل کرده اند.

,

از اینکه در این گفتگو شرکت کردید بسیار سپاسگزاریم

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه