اخبار داغ

وزیر خزانه‌داری آمریکا:

مجوزهای فروش بوئینگ و ایرباس به ایران تحت بررسی هستند/ تحریم‌ ها علیه ایران افزایش می‌یابند

مجوزهای فروش بوئینگ و ایرباس به ایران تحت بررسی هستند/ تحریم‌ ها علیه ایران افزایش می‌یابند
وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن در حال بررسی وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران است و همچنین در مجوز فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس به این کشور بازنگری خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «اسکای‌نیوز»، «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا، که  روز چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ «کمیته راه‌ها و روش‌های مجلس نمایندگان» حاضر شده بود، اعلام کرد که او «در وزارت خزانه‌داری هر کاری انجام می‌دهد تا برای حفظ جان آمریکایی‌ها تحریم‌های اضافی علیه ایران، سوریه و کره‌شمالی وضع شود.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

منوچین همچنین اعلام کرد، آمریکا در مجوز فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس به ایران بازنگری خواهد کرد.

,

 

,

خبر بازنگری در مجوز فروش هواپیماهای جدید به ایران در حالی اعلام می‌شود که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، نیز در زمان کسب رای اعتماد از سنا گفته بود که واشنگتن در توافق هسته‌ای ایران بازنگری می‌کند.

,

 

,

ایران از زمان اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک یا «برجام»، سه قرارداد برای خرید ده‌ها فروند هواپیمای مسافربری با کنسرسیوم‌های «ایرباس»، «بویینگ» و «آی‌تی‌ار» امضاء کرده است که رقم آنها بالغ بر ده‌ها میلیارد دلار است.

,

 

,

تاکنون کمتر از 10 فروند از این هواپیماها تحویل تهران شده است ولی بیشتر آنها قرار است ظرف چند سال آینده تحویل شوند.

,

 

,

ولی وزارت خارجه به‌تازگی اطلاع داد  که ایران به تعهداتش در چارچوب برجام پایبند بوده و لذا تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را برای 120 روز دیگر تمدید کرده است.

,

 

,

از سوی دیگر، «جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا، در چند پست منتشرشده در حساب کاربری خود در توئیتر، در آستانه بررسی طرحی مربوط به تحریم‌های ایران در کمیته روابط خارجی سنا، در مورد تاثیر تحریم‌های احتمالی در اجرای توافق اتمی تهران و شش قدرت جهانی، هشدار داده ‌است.

,

 

,

کری گفته است در دستیابی به «برنامه جامع اقدام مشترک» فراز و نشیب‌های زیادی وجود داشته و او از گفت‌وگو در این مورد استقبال می‌کند.

,

 

,

وزیر خارجه سابق آمریکا سپس افزوده است «دوستان و همکاران پیشین من این نظر من است: اکنون زمان آن است که با دقت گام برداریم.»

,

 

,

کری به انتخاب دوباره «حسن روحانی» در مقام ریاست‌جمهوری ایران اشاره کرده و می‌گوید «اکنون زمان مناسبی برای طرح (تحریم) تازه ایران نیست».

,

 

,

به گفته کری، در شرایط فعلی هم ابزار لازم و کافی برای فشار آوردن بر تهران وجود دارد و لازم است در بررسی تحریم‌های تازه، خطری که ممکن است تصویب احتمالی آن‌ها بر برجام داشته باشد، را در نظر گرفت. او همچنین خواستار در نطر گرفتن پیامد «مقابله، بدون مذاکره‌»، و نیز مشورت و رایزنی با متحدان اروپایی آمریکا که نقش «حیاتی داشتند و دارند» شده‌ است.

,

 

,

در زمانی که پیش‌نویس طرح تازه به کمیته روابط خارجی سنا ارائه شد، «رابرت منندز» سناتور دمکرات و سناتور «باب کورکر» رئیس جمهوری‌خواه این کمیته گفته بودند این تحریم‌ها نقض توافق هسته‌ای با ایران نیست.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه