اخبار داغ

در گفت و گو با پژوهشگر علوم سیاسی و روابط بین‌الملل مطرح شد؛

آمریکایی‌ها تحت پوشش مقابله با تروریسم در خاورمیانه تروریست‌ها را مدیریت می‌کنند

آمریکایی‌ها تحت پوشش مقابله با تروریسم در خاورمیانه تروریست‌ها را مدیریت می‌کنند
حاجی‌زاده گفت: استراتژی آمریکایی‌ها در واقع تجمیع حکومت‌های پادشاهی غیر مشروع در کنار عربستان و قرار دادن آن‌ها در مقابل محور مقاوت با تقلیل آن به همبستگی شیعیان منطقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، در راستای بررسی چرایی سفر ترامپ به خاورمیانه و اهداف او از شرکت در نشست عربی-اسلامی-آمریکایی، گفت‌وگویی با دکتر آصف حاجی زاده، پژوهشگر علوم سیاسی و روابط بین‌الملل داشتیم که در آن به مسایلی همچون تشکیل اتحاد بر علیه محور مقاومت، تلاش برای ایجاد شکاف در محور مقاومت، خرید تسلیحات آمریکایی از سوی عربستان و رای دادگاه بحرین علیه شیخ عیسی با هدف تقابل با شیعیان پرداخته شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

متن کامل این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

,

آناج: اهداف سفر دونالد ترامپ از سفر به خاورمیانه و شرکت در نشست ریاض چه بوده است؟

, آناج: اهداف سفر دونالد ترامپ از سفر به خاورمیانه و شرکت در نشست ریاض چه بوده است؟,

در واقع ترمپ با ورود به منطقه خاورمیانه سه هدف اساسی را مد نظر داشته است: اول اینکه با محوریت عربستان برخی کشورهای عربی و اسلامی را متحد نموده و جبهه واحدی را علیه «جبهه‌ی مقاومت» که در راستای احقاقِ حقوق مردمان سرزمین‌های اشغالی و مستضعفین منطقه و جهان حرکت می‌کنند تشکیل داده و به قول خودشان با نفوذ ایران و دیگر کشورهای  منطقه مقابله کنند.

,

 دومین هدف اصلی آمریکایی‌ها در خاورمیانه «مدیریت تروریست‌ها» تحت پوشش مقابله با تروریسم است آمریکایی‌ها در تلاش‌اند تا از طریق کشورهایی مانند عربستان  تروریست‌ها را مدیریت کرده و از آن‌ها به عنوان ابزارهایی که در غرب وحشت ایجاد کرده و به اقدامات نظامی آمریکا در تمامی نقاط جهان مشروعیت می‌بخشد استفاده نمایند و همچنین با به خطر انداختن امنیت خاورمیانه، حضور آمریکایی‌ها را در منطقه توجیه نموده و از آنها در این مسیر استفاده نمایند.

,

سومین هدف آمریکایی‌ها در خاورمیانه این است که از یک طرف موقعیت رژیم اشغالگر قدس را در منطقه تثبیت کرده و فرصت‌های لازم را برای اشغال اراضی بیشتر در اختیار آن‌ها گذاشته و امنیت اقتصادی و نفوذ این رژیم اشغالگر را در منطقه فراهم نماید و از طریق ارتباط با گروه‌هایی که موجودیت رژیم اشغالگر را می‌پذیرند بدین طریق در صف مقاومت شکاف و دوگانگی ایجاد نموده و عملا مبارزه با رژیم الشغالگر را به بن بست بکشانند.

,

, ,

آناج: انگیزه و نیت عربستان سعودی از برگزاری نشست ریاض با حضور 55 کشور مسلمان و با عنوان نشست عربی-اسلامی-آمریکایی چه بود؟

,

برای درک بهتر این موضوع ما بایستی به یک فرایند استراتژیک توجه داشته باشیم و آن اینکه انقلاب اسلامی در واقع ادامه‌ی پروژه‌ای است که چند قرن پیش سید جمالدین اسدآبادی آغازگر آن بود و هدف این شخصیت بزرگ سیاسی برای رهایی مسلمانان از زیر سلطه ی استعمارگران، همانا وحدت مسلمانان جهان بود و جمهوری اسلامی از بدو تشکیل، پیوسته در تلاش است تا وحدت بخش جهان اسلام باشد و محور مقاومت در واقع مصداق عینی این تلاش بوده است.

,

اما آمریکایی‌ها سعی می‌کنند بعضی از کشورهای پادشاهیِ عربی و اسلامی را که از پایگاه مردمی برخوردار نبوده و سلطه غرب را پذیرفته‌اند حول آل سعود تجمیع نموده و از این طریق بین صف واحد مسلمین شکاف ایجاد نمایند. آمریکایی‌ها مصرند تا تنوع های مذهبی را در بین مسلمانان به شکاف های سیاسی مبدل کنند و به همین خاطر است که با تجمیع برخی کشورهای تحت سلطه‌ی خود در ریاض، وانمود می‌کنند که کشورهای سنی مذهب نه تنها در صف محور مقاومت نیستند بلکه در تقابل با آن هستند.

,

 در حالیکه محور مقاومت و وحدت جهان اسلام، یک موضوع اجتماعی-سیاسی در خاورمیانه است که همه‌ی ملت‌های مسلمان را در برگرفته است و گردهمایی حکومت‌های خودکامه در ریاض نمی تواند این صفوف متحد را متزلزل نماید. آمریکایی‌ها با قرار گرفتن در کنار آل سعود در واقع به جنایت‌های آن‌ها در یمن، بحرین، عراق، سوریه مهر تایید می‌زنند و شراکت خود را در این جنایت‌ها آشکار می‌کنند.

,

رژیم آل سعود با ولع جنایتکارانه در صدد سلطه گری در منطقه است و آمریکایی‌ها از این ظرفیت غیر انسانی سعودی‌ها استفاده کرده نقش چماق سرکوبگر را برعهده‌ی آن‌ها می‌گذارند به‌طوریکه فقط طی یک قرارداد نظامی، با اخذ 110 میلیارد دلار از سعودی‌ها، تسلیحات نظامی خود را به این کشور شبه ژاندارم منطقه‌ای تحمیل می‌کنند تا نقش مانع را بر سر راه محور مقاومت اسلامی بازی کند.

,

گردهمایی ریاض بیشتر شبیه یک نمایش مهمانی از طرف پادشاهی آل سعود است که نه تنها وحدت مسلمانان را تضعیف نخواهد کرد بلکه نقش اساسی و پر اهمیت ایران نیز کم رنگ نخواهد شد و حقانیت و مظلومیت مسلمانان در خاورمیانه آشکار خواهد گردید و یقینا همبستگی عمیقی از طریق ایران و دیگر کشورهای بزرگ منطقه ای متصل به محور مقاومت، بین مسلمانان ایجاد خواهد شد.

,

, ,

آناج: چرا دادگاه رژیم بحرین بعد از یک سال و پس از نشست ریاض جرات دادن رای علیه شیخ عیسی را پیدا کرده است؟

,

چنانچه ذکر شد آل سعود و متحدان خودکامه اش سعی می‌کنند تا موضوع محور مقاومت و مسئله‌ی وحدت مسلمانان را به سطح همبستگی شیعیان تقلیل دهند و سپس با اعدام، سرکوب، شکنجه، ترور و حذف شخصیت‌های شیعه همچون شیخ عیسی، این طور وانمود کنند که در واقع مسئله، مهار و تقابل با شیعیان است در حالیکه مسئله، حقوق انسان‌ها در داخل حکومت‌های خودکامه‌ی منطقه‌ای و حقوق ملت‌های مسلمان و مستضعف در منطقه و جهان است و اعمال خشونت و سرکوب علیه شحصیت‌های جهانی مانند شیخ عیسی نه تنها حرکت‌های اسلامی را به ضعف دچار نخواهد کرد بلکه بیداری اسلامی را افزایش خواهد داد.

,

 آمریکایی‌ها با ایجاد ایران هراسی  و شیعه هراسی در منطقه و سرکوب رهبران مقاومت، می‌خواهند از توسعه و گسترش حرکت‌های بیداری اسلامی به حوزه‌های تمدنی غرب و کل جهان جلوگیری کنند و بر این باورند که با افزایش هزینه‌های حرکت‌های اسلامی، می توانند رشد آن را متوقف نمایند. 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه