اخبار داغ

معاون تحقیقات وزیر جهاد کشاورزی:

سامانه اثر سنجی سازمان تحقیقات کشاورزی راه اندازی می شود

سامانه اثر سنجی سازمان تحقیقات کشاورزی راه اندازی می شود
معاون تحقیقات وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به راه اندازی سازمانه اثر سنجی سازمان تحقیقات کشاورزی گفت: با راه اندازی این سامانه تولید، نظارت و ارزشیابی مزارع کشور به صورت الکترونیکی انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نسل شاهوار شاهرود اسکندر زند معاون تحقیقات وزیر جهاد کشاورزی در جمع مروجان و کشاورزان شهرستان شاهرود گفت: چابک سازی و هوشمند کردن سیستم های کشاورزی از جمله رویکرد های سازمان تحقیقات کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود,

وی مدیریت ذخائر کشور را از اقدامات سازمان تحقیقات کشاورزی کشور عنوان و اظهار کرد: یکصد و 30 هزار نمونه زنده و 4.4 میلیون نمونه غیر زنده در زمینه شیلات، آب، زراعت، میکروارگانیک و واکسن در این سازمان مدیریت می شود.

,

معاون تحقیقات وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به راه اندازی سامانه اثر سنجی سازمان تحقیقات کشاورزی در آینده ای نزدیک افزود: تولید، نظارت و ارزشیابی مزارع کشور به صورت الکترونیکی از جمله اهداف و رویکردهای راه اندازی این سامانه است که در آن ناظر بدون حضور فیزیکی در مزارع کشاورزی پایش را انجام می دهد.

,

زند بیان کرد: این سامانه تا کنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پنج سال آینده عملکرد مزارع کشاورزی کشور و خروجی ها بر روی آن درج خواهد شد.

,

وی با اشاره به سه برابر افزایش بودجه سازمان تحقیقات کشاورزی در سال گذشته افزود: این اعتبار به صورت صد در صد تحقق یافت از محل آن یکصد و 80 دستگاه ادوات کشاورزی و تراکتور نوسازی و در این سازمان توزیع گشت و همچنین شبکه آب رسانی نیز به روز رسانی شد و مزارع کشور نیز تا 5 سال آینده هوشمند می شود.  

,

معاون تحقیقات وزیر جهاد کشاورزی استقرار شبکه دانش و اطلاعات محققان و به کار گیری ده هزار مروج پهنه در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: بر این اساس آموزش کارمندان، دانشجویان علمی کاربردی، بهره برداران کشاورزی و دانش آموزان متوسطه در دستور کار قرار گرفت.

,

زند با اشاره به تنظیم آیین نامه برای محققان غیر هیات علمی سازمان تحقیقات کشاورزی بیان کرد: با تنظیم این آیین نامه طی انعقاد قراردادی با این افراد مشکل مالی پروژه های خاص آنها برطرف می شود و از مزایای سایر کارکنان سازمان و فرصت مطالعاتی در بهترین دانشگاه ها بهره مند می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه