اخبار داغ

در نشست خبری مدیرکل کمیته امداد کرمان مطرح شد:

جشن رمضان و نمایشگاه دستاوردهای اشتغال کمیته امداد برگزار می شود

جشن رمضان و نمایشگاه دستاوردهای اشتغال کمیته امداد برگزار می شود
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: جشن رمضان و نمایشگاه دستاوردهای اشتغال کمیته امداد به مدت ۱۰ شب در دهه دوم ماه مبارک در یخدان مؤیدی برگزار می شود که ۸۰ طرح اشتغال کمیته امداد نیز در این نمایشگاه غرفه دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از   آرمان کرمان؛ یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان امروز صبح طی نشست خبری ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان  اظهار داشت: با نزدیکی به ماه مبارک رمضان یک فرصت مغتنمی برای خیرخواهی و کمک های مردمی به نیازمندان  بسیار متفاوت و چندین برابر ماه های دیگر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان؛,

وی سرکشی از خانواده ها در جهت رفع مشکلاتشان را از مسائل مهم کمیته امداد در این ماه برشمرد.

,

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه هزار قلم جهیزیه در ماه مبارک توزیع خواهد شد،  افزود: جشن رمضان و نمایشگاه  دستاوردهای اشتغال کمیته امداد به مدت 10 شب در دهه دوم ماه مبارک در یخدان مؤیدی برگزار  می شود که 80  طرح اشتغال کمیته امداد نیز در این نمایشگاه غرفه دارند.

,

صادقیان ادامه داد: طرح اکرام ایتام همچون سال گذشته برگزار می شود؛ همچنین امسال نیز به صورت غذای طبخ شده یا سبد غذا از نیازمندان حمایت می کنیم.

,

وی همچنین به عملکرد کمیته امداد در سال گذشته اشاره کرد و  گفت: در 11 ماه سال گذشته 120 سفر به شهرستان ها داشتیم و سعی کردیم به تمامی امور موجود اشراف پیدا کنیم.

,

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان داشت: در این سفرها جلسات متعددی با مسئولین ، امام جمعه، مردم و خیرین داشتیم ، همچنین نشست با مددجویان جزو اصلی کار ما بود که هم نشینی با آنان تعلق خاطری برای ما و اثر مثبتی برای آنان بود.

,

صادقی یکی از محورترین برنامه های کمیته امداد را توانمندسازی خانواده ها عنوان کرد و افزود: نزدیک به 8 هزار و 800 متر فرش دستباف باارزش  توسط مددجویان بافته شده که نزدیک به 9 میلیارد تومان عاید آنان شده است.

,

وی همچنین به  محصولات دامداری ، کشاورزی و زراعی که باعث خروجی طرح  اشتغال شده  است اشاره  و عنوان کرد:  18 هزار و 500 تن محصولات زراعی ، 11 هزار و 500 تن محصولات باغی، 4 هزار و 550 تن محصولات  گلخانه ای، 123 هزار تن صیفی جات، 1268 تن گوشت، 231 تن پشم، 5 هزار و 900 تن شیر ، 20 تن ماهی و 159 تن عسل که می توانند نقش مهمی در اقتصاد استان داشته  وخیلی از این تولیدات از جمله فرش نیز صادر می شوند.

,

صادقی در  بحث اشتغال در کمیته امداد  ، بیان داشت: سال گذشته  بخشی از اعتبارات از قبل تسهیلات قرض الحسنه بانکها و بخشی از طریق رایزنی کارفرماها باعث بوجود
آمدن 5 هزار و 469 شغل شد.

,
,

وی با بیان اینکه امسال اعتبارات نسبت به سال گذشته 3 برابر شده است ، تصریح کرد: از تمامی دستگاه های دولتی علی الخصوص بانک های اقتصادی می خواهیم که به ما کمک کنند تا این اعتباراتی که در نزد ماست به نحو مطلوب هزینه و استفاده شوند.

,

صادقی  یکی از موفقیت های طرح های اشتغال در کمیته امداد را حاصل پروسه علمی دانست که در این زمینه تعریف شده است.

,

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان اذعان داشت: کسانی که بخواهند تحت پوشش کمیته امداد قرار گیرند قبل از هر چیز استعدادیابی، سپس مشاوره شغلی و آموزش داده می شوند تا نسبت به شغل اشراف کامل داشته باشند و در انتها طرح اجرا و مددجو می تواند وارد بحث بازار شود که کمیته امداد در این زمینه نیز برنامه دارد.

,

صادقی گفت: عزم کمیته امداد بر این است تا خانواده ها را توانمند سازد تا از حاصل زحمت خود بهره مند شوند.

,

وی با بیان اینکه در ابتدای سال 95 ، 5 هزار و یکصد پرونده برای دریافت جهیزیه تکمیل شده است، افزود: اتفاق مهمی که در سال گذشته بوقوع پیوست این بود که در استان کرمان بحث تامین کالا برای اولین بار با مشارکت تهران انجام شد و 15 قلم کالای اساسی جهیزیه فراهم شد.

,

صادقی همچنین برنامه های فرهنگی و سفرهای زیارتی را یکی دیگر از موفقیت های کمیته امداد برشمرد و بیان داشت:در سال گذشته  666 نفر برای سفر عتبات عالیات، 450 نفر برای سفر اربعین، 2 هزار و یکصد نفر دانش آموز به مشهد و یک هزار و 160 نفر مددجود به سفر مشهد مقدس و قم اعزام شده اند.

,

وی با شفاف سازی در خصوص کمک های مردمی در زمینه زکات  گفت: 7 میلیارد تومان زکات در سال گذشته جمع آوری شد و امیدواریم امسال با توجه به بارندگی های زیادمساعدت در این زمینه بیشتر شود.

,

صادقی بیان کرد: متاسفانه در سال گذشته ورودی ها به کمیته امداد نسبت به خروجی خیلی کمتر بوده است.

,

وی شهرستان های کوهبنان و انار را بدون مددجو عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم از قبل توانمندسازی خانواده ها شاهد آن باشیم که دیگر در هیچ شهرستانی مددجو نداشته باشیم و این افق و سیاستی است که کمیته امداد در سال جاری نسبت به سال گذشته در پیش گرفته است.

,

صادقیان تصریح کرد: من در کرمان وام دار هیچ جناحی نیستم و آمده ام تا به صورت مستقل کار کنم و اجازه نمی دهم که منافع مددجویان به خطر بیفتد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه