اخبار داغ

مدیر عامل کارخانه شیر پگاه کرمان:

کسب رتبه برتر کیفیت تولید و کاهش آلایندگی ها توسط کارخانه /لزوم توجه به بازار داخل به منظور بهبود انجام صادرات

کسب رتبه برتر کیفیت تولید و کاهش آلایندگی ها توسط کارخانه /لزوم توجه به بازار داخل به منظور بهبود انجام صادرات
مدیر عامل کارخانه شیر پگاه کرمان گفت : یافتن بازار های بکر برای فروش محصول ، ایجاد مشوق های کاری ، استفاده از تخصص جوانان ، توجه و برنامه ریزی به اصول اقتصاد مقاومتی برای رسیدن به سود و تولید و از همه مهمتر توجه به حقوق مصرف کننده سبب شده است که شیر پگاه کرمان در بازار داخلی از جایگاه ویژه ای بر خوردار گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛مجتبی ابراهیمی مدیر عامل کارخانه شیر پگاه کرمان در گفتگو با  آرمان کرمان گفت : شیر پگاه کرمان در ابتدای سال جاری عنوان صادر کننده نمونه و رتبه برتر کیفیت تولید را بدست آورده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان ,  آرمان کرمان,

وی ادامه داد : در سال گذشته 6 میلیون و ششصد هزار  دانه شیر پاکتی در مدارس توزیع کردیم که از این تعداد حتی یک عدد از این شیر ها خراب گزارش نشده است .

,

ابراهیمی افزود : در سال تحصیلی 94-95 به میزان 17 میلیون و پانصد هزار دانه شیر پاکتی د رمدارس توزیع کردیم که نسبت به سال جاری گرچه این توزیع شیر با تاخیر روبه رو شد اما کار تولید و توزیع آن به خوبی و به سرعت صورت گرفت .

,

وی به شیر با کیفیت و انواع محصولات تولیدی این کارخانه اشاره کرد و گفت : بهترین شیر با درصدچربی  3/2 است که بدون نیاز به هیچ ماده نگهدارنده ایی  می تواند در سبد غذایی خانوار های کرمانی قرار گیرد لذا افزایش صادارت این واحد تولیدی نشان می دهد که پگاه کرمان توانسته است نیاز مصرف کننده را تامین و ضاعقه آن را اقناع کند .

,

وی افزود : کارخانه پگاه کرمان در سال جاری رتبه نخست کاهش آلایندگی ها را بدست آورده است و به دنبال دریافت رتبه آلاینده های سبز هستیم .

,

ابراهیمی اذعان کرد : در راستای اقتصاد مقاومتی طرح کاهش ضایعات را دنبال کرده ایم  ، که اثرات مثبتی را به همراه داشته است زیرا در سال گذشته 200 میلیارد تومان ضایعات داشته ایم که امسال این عدد به یک میلیاردو 300 میلیون تومان کاهش یافته و رقمی نزدیک به  600 میلیون تومان در هزینه ها صرفه جویی گردیده است .

,

وی تصریح کرد : در ابتدای  فروردین ماه  سال جاری تولید توناژی پگاه کرمان 7 تن بوده است لذا اکنون برای  17 تن برنامه ریزی کرده ایم و امیدواریم تا پایان سال به تولید 20 تنی برسیم .

,

ابراهیمی  به بازار بکر کشور افغانستان اشاره کرد و گفت : تنها کشوری که هزینه حمل آن بر هزینه فروش تساوی دارد کشور افغانستان است زیرا جنگ زده است و ساختارهایش هنوز به ثبات نرسیده و کارخانه تولیدی هم ندارد ، لذا در حال حاضر بهترین بازار همین کشور همسایه و آسیایی است .

,

وی ادامه داد : در حال حاضر باید به دنبال صادرات غیر نفتی باشیم و برای رسیدن به این مهم باید به اصول اجرایی اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم نه در سخن بلکه در عمل .

,

وی ادامه داد : رکودی که اکنون حاکم بر بازار است سبب شده است که مردم هم مصرف پایینی در همه اقلام تولیدی داخلی داشته باشند لذا زمانی که یک خانواده تنها می تواند خرج مایحتاج اولیه را تامین کند نا گزیر است از بعضی اقلام خوراکی چون شیر و .... چشم بپوشند .

,

ابراهیمی اذعان کرد : در آمد سرانه مردم استان کرمان بسیار پایین است و از پایین جدول رتبه پنجم را داریم لذا این امر هم سبب می شود که کاهش مصرف لبنیات را داشته باشیم ، در برنامه پنجم توسعه مصوب شده بود که روزانه 165 کیلو شیر تولید و بین مردم توطیع شود اما متاسفانه این امر محقق نشد و به 70 کیلو رسید در کل کشور اما در کرمان این امر به زیر 50 کیلو رسید لذا با عدم اجرای این مصوبات در سال های آینده دولت ها باید به دنبال درمان پوکی استخوان باشند واین هزینه عدم رعایت مصوبه های اجرایی چند برابر پرداخت شود .

,

مدیر عامل کارخانه شیر پگاه کرمان سومین مولفه عدم رونق تولید و اشتغال را نظام بانکی خواند گفت : در حالی که اکنون ظرفیت های تولید زیر 20 درصد است و نرخ سپرده بانکی 20 درصد است و نرخ سود تسهیلات هم قاعدتا باید بالا تر از 25 درصد باشد چطور تولید کننده می تواند تولید داشته باشد و دچا رکمبود نقدینگی هم نباشد .

,

وی به آخرین مانع عدم تولید اشاره کرد و افزود : اخذ درآمد های مالی از تولید کننده توسط اداره مالیات نیز در عصر رکود و اقتصادی که پویای لازم را ندارد تنها سبب ناامیدی تولید کننده از تولید و ایجاد اشتغال است لذا باید در این عرصه نیز راهکاری جدی ارائه شود گرچه این مورد در کارخانه شیر اثر گذاری کمتری دارد زیرا این واحد صورت های مالی شفافی دارد .

,

مجتبی ابراهیمی به تحقق اقتصاد مقاومتی در کارخانه پگاه نیز اشاره کرد و اذعان کرد : در بیست روز ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به 51 درصد رشد فروش توناژی محصول داشته ایم .

,

وی تصریح کرد : پگاه کرمان در سال گذشته 86 درصد رشد فروش داشته است که 18 درصد آن متعلق به فروش در بازار های داخلی است و 16 درصد به صورت توناژی به خارج از کشور می باشد وکه شاهد افزایش 12 درصدی رشد فروش می باشیم .

,

ابراهیمی اذعان کرد : در سال 94 نزدیک به 8 و 6 دهم تن تولید داشته ایم که در سال 95 این میزان به 9 و 8 دهم تن  رسیده است که سبب شده است 17 درصد رشد ریالی برای این واحد تولیدی ایجاد گردد.

,

مدیر عامل کارخانه شیر پگاه کرمان افزود : این واحد تولیدی در سال گذشته 9 تن تولید کرده است اما در ابتدای سال جاری این عدد به 13 تن در بیست روز اول سال 96 رسیده است و افزایش تولید ما به تن در روز  رسیده است که مایه خرسندی و تلاش های عوامل کارخانه است که نشان از رشد 51 درصدی در ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اش دارد .

,

وی به عواملی که سبب شده است تا در بخش و حوزه اقتصادی موفق عمل نماید افزود : رهبر انقلاب سال هاست که شعار سال را موضوع اقتصاد مقاومتی می نامند و این امر یعنی تلاش مضاعف برای تولید و رونق اشتغال لذا این امر میسر نمی شود مگر با تعامل در بخش صادرات و حتی تماس مستقیم با این بازار ها و نیاز سنجی این بازارهای صادراتی در محصول مورد نیاز با فرهنگ همان کشور که مقصد صادراتی است .

,

ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد:تعامل با بازار های صادرات بدون همدلی با بازار های داخلی امکان پذیر نیست زیرا یک محصول در ابتدا باید باب میل مصرف کننده داخلی باشد لذا این واحد تولیدی با قرار دادن اشل مرجوعی در برگشت محصولی که از کیفیت لازم برخوردار نبوده به هر دلیلی و قرار دادن اشانتیون هایی  بر روی محصولات خود به خریدار لذت استفاده از محصولات را خواهد داد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه