اخبار داغ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جوین تاکید کرد:

لزوم کاهش اثرات مخرب فعالیت های عمرانی بر منابع طبیعی

لزوم کاهش اثرات مخرب فعالیت های عمرانی بر منابع طبیعی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جوین با اشاره به اثرات مخرب فعالیت ها عمومی عمرانی بر عرصه های منابع طبیعی شهرستان گفت: عمده این فعالیت ها با منابع طبیعی در تقابل هستند که باید به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسعلی حسین آبادی ریئس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جوین در گفت وگو با آل نور  اظهار داشت: با وجود اینکه عرصه های منابع طبیعی بستر کار و فعالیت بخش عظیمی از پیکره اقتصادی، اجتماعی و خدماتی کشور است، عمده ی فعالیت های عمرانی با این منابع ارزشمند در تقابل هستند که باید به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آل نور,

 

,

وی افزود : سازمان جنگلها به عنوان متولی اصلی حفاظت از پوشش گیاهی و ذخایر ارزشمند اکولوژیک و حافظ آب و خاک کشور، براساس ضوابط قانونی مکلف است به گونه ای عمل کند تا در نتیجه اجرای طرح های عمومی و عمرانی حداقل خسارات به عرصه های منابع طبیعی وارد شده و در پی آن، این خسارات در حداقل زمان ممکن جبران شود.

,

 

,

حسین آبادی تصریح کرد: از این رو انتظار می رود تا تمامی بخش های مرتبط و مجریان طرح ها اعم از دولتی و خصوصی همکاری لازم را با این سازمان به عمل آورده تا قبل از هرگونه تخریب یا ورود خسارات غیرقابل جبران، با دیدگاه کارشناسی تطابق یافته و هماهنگ شود.

,

 

,

وی یادآورشد: به لحاظ اهمیت این موضوع قانون افزایش بهره وری مورد تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته که در بند ب ماده 12 آن بسیاری از متولیان اجرای طرح های عمومی و عمرانی مجاب به پرداخت خسارات وارده به منابع طبیعی بوده که این خود، مجریان مربوطه را به انتخاب راه های ورود حداقل خسارات هدایت می کند.

,

 

,

ریئس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جوین بیان داشت: سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور باتوجه به وظایف خطیرش به موضوع اجرای طرح های عمرانی به عنوان اصلی ترین دغدغه های اجرایی نگریسته و در چارچوب ضوابط و قوانین موجود سعی دارد به گونه ای عمل کند تا ضمن ورود حداقل خسارات ممکن به عرصه های منابع طبیعی اجرای طرح های عمرانی و توسعه کشور مختل نشود.

,

 

,

حسین آبادی افزود: با توجه به قانون بهره برداری افزایش بهره وری در بخش کشاورزی مبنی بر اینکه خسارت های وارده به عرصه های منابع طبیعی در راستای توسعه سرمایه گذاری توسط سازمان یا شرکتها باید جبران شود و متولیان امر باید قبل از شروع عملیات طرح مطالعاتی و نقشه مصوب را ارایه کنند.

,

 

,

وی  در ادامه از کلیه مسئولین و دست اندرکاران خواست تا نهایت همکاری را در این خصوص با منابع طبیعی داشته باشند که این امر تاثیر بسزایی بر روی نفوذ آب در سفره های زیر زمینی، تراکم پوشش گیاهی و ذخیره آن و بالا رفتن ضریب منظر و زیبایی طبیعت و تلطیف هوا خواهد داشت.

,

 

,

ریئس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جوین در پایان گفت: میزان مبلغ اخذ شده به جهت خسارت به عرصه های ملی در راستای توسعه افزایش پوشش گیاهی در مناطق تخریب شده استفاده می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه