اخبار داغ

فعال فرهنگی در دانشگاه:

حفظ حرمت ماه رمضان نشان از حیای اجتماعی و احترام به این ماه دارد

حفظ حرمت ماه رمضان نشان از حیای اجتماعی و احترام به این ماه دارد
فعال فرهنگی در دانشگاه اینکه مردم سعی می کنند ولو اینکه روزه هم نمی گیرند، حرمت این ماه را رعایت کنند نشان دهنده یک حیای اجتماعی و محترم شمردن این ماه با فضیلت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم ترکی، فعال فرهنگی دانشگاهی در گفت و گو با منطقه آزاد؛ پیرامون ماه مبارک رمضان ضمن تأکید بر استفاده از آثار و برکات این ماه پر فضیلت گفت: ماه رمضان دارای دو بعد اجتماعی و فردی است. بعد اجتماعی آن برمی گردد به یک نوع بازدارندگی که در آن وجود دارد و آن اینست که مسلمانان حتی اگر روزه هم نباشند ولی ظاهر را حفظ می کنند و در منظر آنان محترم شمردن این ماه از جایگاه ویژه ای برخوردار است، مسئولین می توانند از این فرصت خدادادی استفاده کنند و در جهت تداوم حال و هوای معنوی در سطح جامعه که البته این بعد اجتماعی ریشه در بعد فرهنگی دارد.

ترکی در ادامه ضمن تبیین بعد فردی ابراز داشت: بعد فردی باید به شکلی فراگیر شود که صرفاً به نخوردن و نیاشامیدن ختم نشود و مبتنی بر بسیاری از آموزه های دیگر دین مبین اسلام قرار گیرد و خیلی برجسته شود؛ مثلاً از سیره حضرت علی در بحث کمک به فقراء و ایتام کمک بگیریم یا در مباحث اخلاقی از جمله اجتناب از غیبت، تهمت، رعایت حق الناس و... کار شود.

این کارشناس فرهنگی محتوای غنی و شور معنوی حاصل از فعالیت قشر جوان حاکم بر جلسات اخلاقی، مراسمات، ادعیه خوانی و سایر برنامه ها در ماه مبارک رمضان را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: این برنامه ها می تواند هر روزه دار را به یک آمر به معروف و ناهی از منکر در سطح جامعه تبدیل کند، از اینجا به بعد است که بعد اجتماعی ماه رمضان پررنگ تر می شود که این عامل می تواند اثری بلندمدت در جهت تعالی فردی شخص، تقویت اخلاق حسنه و برطرف کردن اخلاق رذیله داشته باشد.

ترکی موارد فوق را علتی برای کاهش آسیب های اجتماعی و به طور خاص جرایم دانست و اظهار کرد: اینکه مردم سعی می کنند ولو اینکه روزه هم نمی گیرند، حرمت این ماه را رعایت کنند نشان دهنده یک حیای اجتماعی و محترم شمردن این ماه با فضیلت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه