اخبار داغ

یادداشت/

سفر ترامپ به عربستان از سر درماندگی بود

سفر ترامپ به عربستان از سر درماندگی بود
کارشناس مسائل سیاسی شهرستان سامان با بیان اینکه سفر ترامپ به عربستان سعودی از زاویه قدرت نیست، ترامپ درمانده شده است، ابراز کرد: این سفر نشان دهنده جایگاه بی عزت و متزلزل دولت آمریکا در عرصه بین‌المللی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سامان ما، حسین عشقی در یاداشتی در مورد سفر ترامپ به عربستان اینگونه نوشت:

در عربستان به‌عنوان اولین سفر ترامپ در حالی بر خلاف سنت انتخاب شد که پیش از این یک کشور آمریکایی و یا یکی از متحدان اروپاییش به عنوان اولین میزبان رئیس‌جمهور جدید آمریکا انتخاب می‌شد، به نظر می رسد این سفر نشان دهنده جایگاه بی عزت و متزلزل دولت آمریکا در عرصه بین‌المللی است.

برخی معتقدند که این اقدام ترامپ در راستای جبران ادبیات ضداسلامیش در کمیپین‌های انتخاباتی‌ و همچنین دستور ممنوعیت سفر اتباع چندین کشور مسلمان بوده است.

ترامپ که شعارهای ضداسلامش در کار و زار انتخاباتی موجب اعتراض تمامی فعالان حقوق بشر شد و با همین دستاویز آرای هواداران نژادپرستش را به دست آورد، قرابت زیادی را در دیدار با کشوری که فقط نام مسلمان را یدک می کشد و در باطن دشمن درجه یک اسلام است نشان داد.

عربستان سعودی را به جرأت می‌توان فعال ترین کشور دنیا در نقض حقوق شهروندان، دشمنی با فرهنگ و تمدن و فعال در کشتارهای جمعی به خصوص در یمن دانست.

آنچه شواهد و قرائن نشان می دهد ترامپ قصد داشته به انگلستان سفر کند، البته 2 میلیون امضاء در انگلستان جمع آوری شد که وی به آنجا نرود و در دیگر کشورهای اروپا نیز شرایط برای ترامپ به همین نحوه بود.

بنابراین ترامپ جایی برای رفتن نداشت غیر از عربستان سعودی که ساختاری پادشاهی و دیکتاتوری دارد و همچنین رژیم اشغالگر قدس که جنایتکار و کودک کش است؛ دو کشوری که در بحث های مختلف خصوصاً حقوق بشر مدعی العموم هستند و از قضا بیشتر از همه ناقض این حقوقند!!

یکی از مهم ترین اهداف این سفر مقابله با ایران و جبهه مقاومت است. این سفر برای عرب ها و در رأس آنها عربستان که ید طولایی در خصومت با ایران دارند، سفری بسیار مهم است.

قرار است که طبق برنامه پیش‌رو، ناتوی عربی در مقابل قدرت ایران در منطقه قد علم کند و تمامی تلاش‌های این سفر بر این است که ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریست جلوه دهد و صفی از متحدان را در مقابل این کشور قرار دهد.

ترامپ که گفته بود "عربستان سعودی بدون حمایت آمریکا یک هفته دوام نخواهد آورد"، امروز در حال دوشیدن عربستان است و قراردادهای میلیاردی جهت فروش تسلیحات با آنها منعقد کرده و نکته جالب مسئله اینجا است که تسلیحات به نام مسلمین خریداری می شود و بر سر مسلمانان و علیه آنها خراب می شود که پر واضح است در این شرایط منفعت این موضوع تنها به آمریکا می رسد و عربستان تحت هر شرایطی در این وضعیت بازنده محسوب می شود.

یکی از مهم‌ترین دلایل سفر ترامپ به عربستان را باید نیاز دولت وی به سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های تعطیل‌شده آمریکا و احیای دوباره آنها دید.

صنعت در آمریکا خوابیده، زیرساخت‌ها صدمه دیده، ترامپ قول احیا و ترمیم داده و برای اینکه بتواند جایگاه چهار سال دیگر خود را تضمین نماید، عمل به وعده‌ها لازم است.

علاوه بر این گسترش روابط تجاری با عربستان و انعقاد قراردادهای اقتصادی-نظامی، سود عظیمی از توافق با سعودی‌ها را روانه جیب ترامپ و اطرافیانش می کند.

به هر حال، یک تاجر؛ تاجر است. چه در قامت رئیس جمهور چه در قامت یک فروشنده باشد.

ولیعهد سعودی در دیدار با ترامپ سخن از جنگ در خاک ایران کرده و ترامپ نیز قطعا به چنین گزینه‌ای فعلاً توجهی نمی کند چراکه آمریکا "اکنون" را در نظر گرفته؛ اکنون باران نزول پول است و هیچکس به اندازه ترامپ؛ زبان کسب پول از طریق تجارت جنگ نیابتی را نمی‌فهمد.

وضعیت فعلی ترامپ اینطور است که باید در اوج بی عزتی دست به دامان یک پادشاهی متزلزل و غیر دموکراتیک بشود تا بخواهد در مقابل با ثبات ترین کشور منطقه قرار بگیرد.

طبیعی است که آقای ترامپ در این امر موفق نمی شود چراکه ملت ایران پشتوانه این نظام هستند و کشور از درون بسیار قوی تر از آن چیزی است که آنها فکر می کنند، حکومتی که به مردمش متکی نباشد، قطعا با شکست روبرو خواهد شد و خرید تسلیحات و جنگ‌افزارها کمکی به او نمی‌کند. عربستان تلاش دارد، کشورهای همسایه خود و منطقه را در یک رقابت تسلیحاتی بیاندازد.

آنها باید بدانند که این مساله راه به جایی نخواهد برد بلکه سرمایه‌های کشورها را هدر می‌دهد و در نهایت درمانده خواهند شد.

نفوذ ایران با این قبیل اقدامات و اظهار نظرات افزایش پیدا می کند، چراکه ملت ها از این همه تجمل، اسراف و از اینکه میلیاردها دلار، پول ملت های مسلمان را صرف خرید تسلیحات نظامی می کنند و آن را علیه مسلمان ها به کار می برند متوجه خواهند شد که کدام طرف در راه درست و منطقی قدم بر می دارد و کدام طرف در راه ایجاد و گسترش تنش و ناآرامی در منطقه و جهان گام بر می دارد و این به معنای نتیجه عکس گرفتن آمریکا و عربستان سعودی از این سفر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سامان ما،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه