اخبار داغ

اطلاعیه ناجا برای ماه رمضان:

با هنجارشکنان برخورد قانونی میکنیم/طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی ویژه ماه مبارک رمضان در کشور اجرا می‌شود

با هنجارشکنان برخورد قانونی میکنیم/طرح‌های ارتقا امنیت اجتماعی ویژه ماه مبارک رمضان در کشور اجرا می‌شود
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی حلول ماه مبارک رمضان؛ ماه عبادت و بندگی، ماه تثبیت ایمان و اخلاص را به عموم مسلمانان تبریک گفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، در متن این پیام آمده است:« بار دیگر ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا فرا می رسد و مردم خداجو و مومن آماده می شوند تا ادب حضور در ضیافت پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند.

,

ماه مبارک رمضان؛ ماه معنویت، صفای نفس، مناجات و فرصت مغتنم برای خودیابی، خود شناسی، خودسازی و هنگامه تجلی حقیقت آیه شریفه " شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًی لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَی وَالْفُرْقَانِ" می‌باشد.

,

به تحقیق پاسداشت فضای معنوی و حفظ حرمت این ماه گرانقدر، مستلزم همکاری و اهتمام بیش از پیش همه شهروندان می باشد، بر این اساس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در جهت تکریم و تعظیم شعائر اسلامی، عموم هموطنان عزیز را به رعایت نکات زیر دعوت می نماید:

,

انتظار می رود برای تقویت مراتب خویشتنداری، تحکیم پیوندهای ایمانی و گسترش ارزش‌های اخلاقی، هنجارهای دینی و بویژه عفاف و حجاب در محیط‌های عمومی با دقت بیشتری از سوی همگان رعایت شود. بدیهی است، با معدود افرادی که احتمالا به نحو مشهودی هنجارشکنی کنند، برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

,

براساس احکام نورانی اسلام، مسافران و بیماران از روزه‌داری معاف می‌باشند، لیکن لازم است تمام کسانی که دارای عذر شرعی هستند، از خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات در ملاء عام خودداری کنند.

,

متصدیان هتل‌ها، مهمان پذیرها، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه‌آهن با اخذ مجوز از مراجع ذیربط و ضمن رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود، می‌توانند به مسافران ارائه خدمات کنند. سایر رستوران‌ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا هنگام افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند.

,

نیروی انتظامی نسبت به ارتقاء امنیت معابر، بوستان‌ها و تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه، بویژه در زمان افطار و شب‌های قدر توجه کرده و اقدامات لازم را در این زمینه به عمل خواهد آورد.»

,

در بخش پایانی این پیام آمده است:« شایسته است با عنایت به فضای معنوی و آکنده از خیر و برکت ماه مبارک رمضان، همه مومنان و باورمندان به رحمت واسعه الهی در این ماه عزیز در راستای خیرخواهی، تشویق به عمل صالح و از جمله نیکوترین آنها "عمل به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر" بیش از پیش گام بردارند، چرا که امر کردن به معروف و بازداشتن از منکر، چنان که خداوند متعال وعده فرموده است، ضامن بقای جامعه و موجب سعادتمندی و رستگاری مومنان خواهد بود.»

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه