اخبار داغ

آیا مقاومت تک وجهی است؟

خـرمشـهـرِِ دل هایِ مـردم نیازمند فـتـح است

خـرمشـهـرِِ دل هایِ مـردم نیازمند فـتـح است
اگر تصمیم گیرانِ صالح و صادق تنها نسبت به یک اصلِ مهمِ انسانی کوتاهی کنند، خرمشهرِ دل های مردم تحت سیطره تزویر خواهد بود. تزویر حیات و ممات انسان را پر مخاطره جلوه می کند تا به حاکمیت برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاوه صدق روحی طی یادداشتی در زیتون نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

سالروز فتح خرمشهر که فرامی رسد، کلید واژه "مقاومت" نُقل محافل شده و بر اتخاذ رویکردهای مقاومتی تاکید می گردد. اما هیچگاه بر وجوه مختلف مقاومت اشاره نمی شود. آیا اساسا مقاومت یک مفهوم تک وجهی است؟ خرمشهرها را صرفا بعد از سقوط باید آزاد کرد؟ یا پیشگیری از سقوط هم جزو ملزوماتِ مقاومت است؟

,

آنچه برای نگارنده خرمشهر حقیقی جلوه می کند، دل های مردم است. تا زمانی که دل های مردم بر مبنای فطرت انسانی فتح نشود، خرمشهرهای دنیوی فتح نخواهد شد. این مهم فقط با مقاومت بر چند اصل انسانی امکان پذیر است.

,

آزادی، عدالت، استقلال، صلح، علم، رفاه و سعادت. اگر توده های مردم، اهتمام بر این چند اصل زندگانی را در تصمیم گیران خود مشاهده کنند، مقاومت در برابر بدخواهان و دشمنان این مرز و بوم نیاز به تبیین و درخواستِ حضور نخواهد داشت.

,

اما اگر تصمیم گیرانِ صالح و صادق تنها نسبت به یک اصلِ مهمِ انسانی کوتاهی کنند، خرمشهرِ دل های مردم تحت سیطره تزویر خواهد بود. تزویر حیات و ممات انسان را پر مخاطره جلوه می کند تا به حاکمیت برسد.

,

بی تعارف بنگارم، هنوز خرمشهرِ دل های مردم فتح نشده است. مسئولین، تصمیم گیران و نخبگان باید به متن مردم رجوع کنند. نوشته ای خواندم که از قضا بر این موضوع اشاره می کند:

,

"باید با مردم اجماع کرد. اجماع، از جنس فرآیند است، نه از جنس اندیشه یا حتی محصول. تولید اندیشه یا محصول فرهنگی برای مصرف مردم، ممکن است اقناع کننده باشد، ولی اجماع ساز نیست. مردم با خواندن یا تماشا کردن، حرکت نمیکنند؛ مردم با آن که همراه شان شده باشد، اجماع میکنند و حرکت."

,

مردم شناسی یک معادله چندوجهی است؛ اگر با مردم باشند، خودِ مردم ناتوانایی های مدیریتی را چشم پوشی می کنند. اما اگر طبقه ی خاصی برگزینند، تمام کارنامه درخشان مدیران زیر سوال خواهد رفت. آنجاست که تزویر از درگاه فریب وارد میدان می شود.

,

این تصویر برای اهل قلم نیز صادق بوده و نقد در ساحت مردم و برای مردم اثرگذار است، پس از مدتی اگر نیاز مردم مرتفع نگردد، اهرم نقد هم کارساز نخواهد بود. لذا دستی از مردم باید گرفت. مشکلی از مردم باید حل کرد. 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه