اخبار داغ

رییس ستاد استهلال مبارکه:

شنبه اولین روز ماه مبارک رمضان است

شنبه اولین روز ماه مبارک رمضان است
حجت‌الاسلام ابراهیمی گفت: روز جمعه پنجم خرداد ۹۶ ماه قابل‌رؤیت و شنبه ۶ خرداد اولین روز ماه مبارک رمضان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مبارکه نا؛ رییس ستاد استهلال شهرستان مبارکه در گفت‌وگویی با اشاره به رؤیت ماه تصریح کرد: رؤیت هلال ماه و عید فطر به دلیل حساسیت‌های خاص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به علت اهمیت بسیار این موضوع گروه‌های استهلال ماه از سوی مراکز معتبر مسئولیت این امر خطیر را زیر نظر ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در سراسر کشور به عهده می‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدابراهیمی گفت: رؤیت هلال ماه رمضان و شوال ازجمله مواردی است که در بسیاری از سال‌ها اختلافاتی درباره اثبات آن بروز می‌کند و معمولا کشورهای اسلامی با اختلاف ماه رمضان را آغاز و به پایان می‌رسانند.

,

وی با اشاره به اینکه در ایران نیز گاهی اختلافاتی در این زمینه به وجود می‌آید، اضافه کرد: فعالیت ستاد استهلال به معنی برطرف کردن این‌گونه اختلافات است و می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

,

رییس ستاد استهلال مبارکه بابیان اینکه روز جمعه پنجم خرداد ۹۶ ماه قابل‌رؤیت و شنبه ششم خرداد اولین روز ماه مبارک رمضان است، اظهار کرد: لحظه مقارنه ماه ساعت ۱۴ دقیقه بامداد روز جمعه پنجم خرداد ۹۶ برابر با ۲۹ شعب ۱۴۳۸ به‌وقت‌ایران در حوزه مرکزی کشور استان اصفهان است و با توجه به بررسی هلال شامگاهی رمضان ۱۴۳۸ برای تسهیل در امور مذهبی مردم توجه به نقشه‌های وضعیت رؤیت پذیری در تمامی نقاط جهان بسیار مهم است.

,

, , ,

وی با اشاره به اینکه کشور ما به سه رده مهم رؤیت پذیری قرار می‌گیرد، افزود: رؤیت با چشم عادی در شرایط مطلوب آب و هوایی ممکن است، رده اول، نقاطی که هلال به‌آسانی در صورت شرایط خوب آب و هوایی قابل‌مشاهده است، قسمتی از استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و خلیج‌فارس و جزیره کیش در این رده قرارمی گیرند.

,

حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: رده دوم، نقاطی که فقط  با چشم مسلح دیده می‌شود قسمتی از استان‌های خراسان رضوی، اردبیل و آذربایجان غربی و تمام استان‌های خراسان شمالی، گلستان و بخش اعظم دریای خزر که در این رده قرارمی گیرند و رده سوم سایر نقاط در مرز با استفاده از ابزار نجومی در صورت شرایط ایده آل با چشم غیرمسلح هلال ماه رؤیت می‌شود.

,

وی گفت: رؤیت با چشم مسلح، رؤیت با چشم غیرمسلح در شرایط خوب که این سه رده در تصویر زیر نشان داده‌شده است.

,

, , ,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه