اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه:

شمار خانوارهای زندانی در کرمانشاه به ۷۱۷ مورد رسید

شمار خانوارهای زندانی در کرمانشاه به ۷۱۷ مورد رسید
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: 717 خانوار زندانی با دو هزار و 800 نفر جمعیت در استان وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاک پرس، صادقی در نشست مشترک با سازمان زندانها و مدیران ادارات، با گرامیداشت پنجم خرداد به عنوان روز نسیم مهر و حمایت از خانواده های زندانیان اظهار داشت: انجمن حمایت از زندانیان دو وظیفه اصلی اجرای برنامه های بازپروری و حمایت از خانواده های زندانیان را بر عهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاک پرس,

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه زندان را مبحثی استثنایی دانست که در مواردی استفاده می شود که راهکارهای جایگزین قابل اجرا نشود و بیان کرد: فلسفه اصلی زندان دور نگهداشتن مجرم آسیب رسان از جامعه است؛ زندان باید محل تربیت و بازگشت به فطرت باشد و نه جای بازآموزی و کسب تجربه منفی از سایر زندانیان چه اینکه امروزه این یکی از آسیبهای موجود در زندانها است.

,

صادقی پیشگیری از آسیب به خانواده ها و حمایت از آنها را از اولویت های در دستور کار دانست و گفت: بودجه ای خاص برای حمایت از زندانیان تدوین نشده بلکه متکی بر مشارکت خیرین است به گونه ای که اگر این حمایتها ی خیرین نباشد انجام ماموریت امکان پذیر نیست.

,

وی با اشاره به اینکه انجمن های مختلفی از جمله ستاد دیه از زندانیان حمایت می کنند خواستار بازنگری مقررات حمایت از زندانیان شد و افزود: همچنین تجمیع سازمانها و نهادها در حوزه حمایت از زندانیان می تواند تاثیر گذار باشد.

,

صادقی در بحث پیشبینی و تعریف منابع درآمدی جدید مجمع عمومی و خیرین خواستار مشارکت بیشتر شد و گفت: در صورتی که انجمن حمایت از زندانیان به وظیفه خود که همانا ارائه راهکارهای لازم به منظور بازپروری زندانیان است عمل کنند میزان عدم بازگشت مجدد به زندان و امنیت افزایش و هزینه های تحمیل شده به زندانیان که به ازای هر زندانی ماهیانه 500 هزار تومان است کمتر به دولت تحمیل می شود.

,

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: به واقع این گونه نیست که تمام افرادی که مرتکب جرم می شوند تربیت ناپذیرند بلکه ممکن است سیستم ما نیز نیازمند اصلاح باشد.

,

صادقی با انتقاد از اینکه نباید فرد زندانی شده که پس از حبس به جامعه بازگشته طرد شود و از بازار اشتغال کنار زده شود چه اینکه خداوند راه توبه را بازگذاشته است گفت: متاسفانه افراد سابقه دار به راحتی در جامعه مورد پذیرش قرار نمی گیرند.

,

وی خواستار فرهنگ سازی در این زمینه شد و افزود: یکی از اقداماتی که باید خیرین انجام دهند زمینه سازی برای بازگشت افرادی که حبس کشیده اند و توبه کرده اند.

,

صادقی استفاده از ظرفیت ادارات در قالب نامه استانداری به نهادهای زیر مجموعه جهت حمایت از زندانیان، ایجاد سهم برای آنان جهت انجام کارهای فرهنگی، معرفی نیات جدید وقف نظیر کمک به زندانیان، استفاده از ظرفیت اصناف، کمک بیشتر خیرین در عرصه های بهداشت، سلامت زندانیان را خواستار شد و گفت: اگر نرخ جرم در جامعه کاهش یابد برکات آن را همه به طور مستقیم در می یابند.

,

وی همچنین خواستار ارائه خدمات ویژه فرهنگی برای جلوگیری از آسیبهای بیشتر به خانواده های زندانیان توسط کمیته امداد شد و افزود: روزانه چهار هزار نفر به دادسرای استان مراجعه می کنند در حالی که شمار زیادی از این پرونده ها کم اهمیت است و با ریش سفیدی و تحمل و گفت و گو قابل رفع می باشد بنابراین علاوه بر توجه بیشتر مردم به گفتمان به جای درگیری و خشونت، ترویج فرهنگ ریش سفیدی الزامی است.

,

صادقی مشارکت بیش از 70 درصدی مردم در انتخابات را حاکی از مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: برخی از کاندیداهای شوراهای شهر و روستای کرمانشاه ضوابط قانونی را درباره محل نصب پوستر و اندازه آن رعایت نکردند و به شهر چهره ای نازیبا دادند.

,

وی با تاکید بر اینکه هر یک از این کاندیداها باید اقدام به پاکسازی شهر از آگهی های تبلیغاتی خود کنند در غیر این صورت از طریق مجاری قانونی وارد عمل می شویم افزود: در مجموع از نظر قضایی و امنیتی فضایی مطلوب بر انتخابات حاکم و این انتخابات قابل قبول بود.

,

صادقی با اشاره به اینکه با قاطعیت می توان گفت انتخاباتی سالم برگزار شده گفت: 102 قبضه سلاح در ثلاث باباجانی در ایام انتخابات با همت مامورین امنیتی و انتظامی کشف شده و پرونده در حال حاضر در دست پیگیری است.

,

وی درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده مکتب گلیم و گبه کرمانشاه با اطمینان دادن به مردم که با توان تمام در پی استیفای حقوق مردم هستیم افزود: مردم امیدوار و منتظر باشند.

,
انتهای پیام/
,
انتهای پیام/
, انتهای پیام/,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه