اخبار داغ

سوم خردادی ها، خرمشهرها را فتح می کنند

سوم خردادی ها، خرمشهرها را فتح می کنند
این یادداشت با نگاهی به حوادث زمان فتح خرمشهر، به تشریح بیانات مقام معظم رهبری در اینکه خرمشهرها در پیش است و جوانان باید درمیدان های مختلف اقتصادی و فرهنگی حاضر باشند به تحلیل گفتمان مقاومت وعدم تبعیت از دشمن می پردازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از  صبح مغان، متن یادداشت را در ادامه بخوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح مغان,

اوضاع شهر بحرانی شده بود و از همه سو تیرهای زهرآلود دشمن بعثی بر سینه مردان و زنان غیور خرمشهری اصابت می کرد و یک یک ساکنان همچون گل های پرپر شده روی زمین می افتاد، شهر دیگر توان دفاع نداشت اما با وجود هجوم وحشیانه رژیم صدام چند جوان عاشق مردانه تا آخرین قطره خون خود ایستادند و درس استقامات و ایثار و مقاومت را برای همه جهانیان یاد داند.

,

آن روز «جهان آرا» با عزت و اقتدارش یک جهان را به زیبایی آراست و در نهایت تا قیام قیامت یادش در خاطره ها و اذهان باقی خواهد ماند و البته همین عزت جوانان و پایمردی انها با وجود سقوط شهر موجب پدید امدن گفتمانی از جنس مقاومت و سوم خرداد شد.

,

پس از سقوط شهر اما عزم ها جزم شد و یاران محمد شهر را دوباره از دشمن قدار بازستانند و این چنین شد که امام در پیامی اعلام کرد:« خرمشهر را خدا آزاد کرد.»

,

امروز پس از گذشت سالها از حادثه سوم خرداد سال 1361 این روز به نمادی در جهت برجسته سازی عناوینی همچون مقاومت و ایستاگی در برابر انواع مشکلات مبدل شده است.

,

با توجه به بیانات مهم مقام معظم رهبری در هیمن باب و اینکه فرمودند « خرمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، در میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است»، این نکته نمایان تر می شود که نه تنها گفتمان مقاومت افول نکرده بلکه روز به روز پر رنگ تر شده و مسائلی مهم تر از فتح یک شهر در پیش رو است.

,

امروز احتمال جنگ نظامی سنّتی و متعارف بسیار بسیار ضعیف است اما جهاد باقی است جهادی که معنای ان ایستادگی و مقاومت و عدم تبعیّت است.

,

معنی عدم تبعیّت از دشمن که همان جهاد کبیر است این است که از دشمن و خصمی که در میدان های اقتصادی، فرهنگی و هنری روبروی ما  قرار گرفته اطاعت نکنیم و با تفکر سوم خردادی اجازه ندهیم خرمشهرهای اقتصاد و فرهنگ ما را که زیر اماج حملات بی رحمانه دشمنان خارجی و داخلی قرار گرفته سقوط کند و اگر خدای ناکرده اقتصاد و فرهنگ ما سقوط کند دیگر فاتحه اسلام و نظام خوانده خواهد شد.

,

یادداشت از بهروز پیری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه