اخبار داغ

مذاکره زنگنه با رئیس توتال

مذاکره زنگنه با رئیس توتال
دیشب در حاشیه اجلاس اوپک، زنگنه با رئیس توتال در هتل کمپنیسکی دیدار کردند مذاکرات آنها درباره اجرایی کردن موافقت‌نامه سال گذشته برای توسعه فاز 11 گاز پارس جنوبی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حاشیه اجلاس صد و هفتاد و دومین اجلاس اوپک که در وین اتریش برگزار می‌شود، زنگنه وزیر نفت ایران و پاتریک پویان رئیس توتال مذاکرات طولانی در هتل کمپنیسکی در پشت درهای بسته داشتند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

براساس این گزارش، اگرچه هنوز جزئیات این مذاکره فاش نشده، اما به احتمال زیاد به توافق گازی توتال با ایران مربوط می‌شود که در آبان‌ماه 95 اتفاق افتاد و اولین توافق گازی بین‌المللی پس از برجام بود که در تهران امضا شد. این موافقتنامه اصولی برای اجرای فاز 11 طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی است که بین این شرکت فرانسوی و شرکت ملی نفت ایران امضا شد. 

,

ارزش نهایی این پروژه 4 میلیارد و 800 میلیون دلار برآورد شده است و بزرگترین قراردادی خوانده می‌شود که ایران از زمان لغو تحریم‌ها امضا کرده است. 

,

بعد از به روی کار آمدن ترامپ که توافق هسته‌ای ایران با کشورها را بدترین توافق خواند و بارها خط و نشان کشید که برجام را اجرایی نخواهد کرد، شرکت توتال درباره توافق گازی با ایران کم‌کار شد. 

,

پاتریک پویان، مدیر اجرایی توتال پس از آن گفت: "تابستان آینده، تصمیم خود را برای آغاز این پروژه نهایی می‌کنیم."

,

وی گفته بود؛ ما درباره سرمایه‌گذاری در ایران باید به نظر آمریکا احترام بگذاریم، باید توافق برجام کاملاً روشن باشد.

,

میدان گازی پارس جنوبی از بزرگترین مخازن گاز طبیعی جهان است و شرکت توتال پیش از این فازهای 2 و 3 طرح توسعه این میدان را اجرا کرده است.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه