اخبار داغ

آیا دیپلماسی "خنده و سکوت" آب به آسیاب آل خلیفه می‌ریزد؟

آیا دیپلماسی "خنده و سکوت" آب به آسیاب آل خلیفه می‌ریزد؟
درحالیکه آتش زیر خاکستر انقلاب بحرین با تعرض به "شیخ عیسی قاسم" این روزها در حال شعله‌ورتر شدن است، متأسفانه باز هم "سکوت" تنها "تدبیر" دستگاه دیپلماسی کشورمان در برابر وحشی‌گری حکومت‌های فاسد منطقه‌ای است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آتش قیام در بحرین هر روز شعله‌ورتر می‌شود و "شیخ عیسی قاسم" که تا دیروز با تدبیر و هوشمندی‌اش جلوی قیام‌های مسلحانه جوانان بحرینی را گرفته بود؛ امروز هدف اصلی وحشی‌گری آل خلیفه قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

از صدور حکم محکومیت رهبر شیعیان بحرین گرفته تا سلب تابعیت از وی، اقدامات تازه حکومت اشراف‌زادگان بحرینی است که با تحریک جریان سعودی هر روز رنگ جدیدی به خود می‌گیرد.

,

انتشار خبر سلب تابعیت از "شیخ عیسی قاسم" تاکنون موجب تحرکاتی در دنیای اسلام به ویژه کشورمان شده است. علاوه بر اینکه جوانان و انقلابیون بحرین این روزها کفن‌پوش به خیابان‌ها آمده‌اند تا آخرین میخ‌ها را بر تابوت حکومت فاسد آل خلیفه بکوبند،‌ برخی علمای قم از جمله آیت‌الله نوری همدانی حمله به خانه رهبر شیعیان بحرین را محکوم کرده و با صدور پیامی اعلام کرد: "ما ضمن محکوم کردن این اعمال جنایتکارانه رژیم نامشروع آل خلیفه، حمایت خود را از مردم مسلمان بحرین و آقای شیخ عیسی قاسم اعلام می‌کنیم و خواهان آزادی بی‌قیدوشرط این عالم دینی هستیم".

,

قرار است فردا نمازگزاران در قم و تهران نیز بعد از اقامه نماز جمعه در محکومیت تعرض به شیخ عیسی راهپیمایی کنند.

,

, ,

این تحرکات در حالی رخ می‌دهد که به جز پیام سخنگوی وزارت امور خارجه در 31 اردیبهشت، تاکنون دستگاه دیپلماسی کشورمان هیچ واکنش جدی از خود نشان نداده است.

,

با اینکه از منظر مستضعفان جهان، ایران "ام القرا"ی جهان اسلام است اما ظاهراً دپیلماسی "خنده و سکوت" قرار است این بار آب به آسیاب آل خلیفه بریزد.

,

بی جا نیست اگر تشدید بداخلاقی و وحشی‌گری علیه شیخ عیسی بعد از دیدار ملک سلمان با ترامپ در شام پیروزی روحانی را به انفعال‌های رخ داده در دولت گذشته ربط دهیم.

,

روحانی پرچم سفید را به نفع دشمن سعودی به قدری بالا آورد که حتی در مناظره‌های انتخاباتی حق دفاع از عربستان را برخود محفوظ دانست و از آن برای رأی جمع کردن بهره گرفت. تا آنجا که رقبایش را برای اینکه با حمله‌کنندگان به سفارت عربستان عکس یادگاری انداختند مورد عتاب قرار داد.

,

بی‌شک موضع‌گیری‌های سرد و سست در قبال تعرضات گذشته برخی مخالفان نظام اسلامی، دشمنان را وقیحتر کرده است. اگر چه ایران اسلامی در سایه ولایت مطلقه فقیه و رهبری حکیمانه مقام ولایت و البته سینه ستبر فرزندان ارتشی و سپاهی و بسیجی‌اش، در امنیت و آسایش به سر می‌برد و سایه تعرضی را بر خود احساس نمی‌کند، اما هر روز دایره محاصره دژخیم منطقه‌ای و بین‌المللی بر همپیمانان این نظام تنگ‌تر می‌شود.

,

در این شرایط می‌طلبد دولت، به شعار "تدبیر" جامعه عمل بپوشاند و بجای سکوت، اجازه ندهد تا بیش از این مخالفان به گستاخی‌‌ها ادامه دهند. قطعاً موضعگیری سخت و صریح دستگاه دیپلماسی در محکومیت تعرض به رهبر شیعیان بحرین، تنور انقلاب آزادیخواهانه در این کشور را گرم‌تر و گام‌های انقلابیون جوان را برای رهایی از چنگ حکومت جائر وقت، محکمتر خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه