اخبار داغ

استاندار قزوین اعلام کرد؛

هدف‌گذاری یک میلیارد دلار صادرات از استان قزوین

هدف‌گذاری یک میلیارد دلار صادرات از استان قزوین
استاندار قزوین در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گفت: استان قزوین توان صادرات یک میلیارد دلاری در بخش های مختلف را داراست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص، فریدون همتی روز گذشته در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان که در مجموعه باغستان سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اعلام کرد: استان قزوین توان صادرات یک میلیارد دلاری در بخش های مختلف را داراست و در راستای تحقق این هدف‌، ماهانه باید ۹۰ میلیون دلار صادرات از استان صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص,

استاندار قزوین در ادامه اظهار کرد: این میزان صادرات در بخش صنعت و صنایع تبدیلی به میزان ۷۰۰ میلیون دلار، کشاورزی ۱۸۰ میلیون دلار و گردشگری و خدمات فنی و مهندسی هر یک ۶۰ میلیون دلار هدفگذاری شده است.

,

این مسوول همچنین بر لزوم صادرات محصولات دانش بنیان به میزان ۲۰ میلیون دلار نیز تاکید کرد.

,

همتی برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات کشاورزی را ضروری دانست و افزود: پیش از برداشت محصولات کشاورزی باید برنامه‌ریزی برای صادرات انجام و تصمیم‌گیری درباره جزئیات صادرات در کارگروه‌های مربوطه اخذ شود.

,

وی در خصوص راه‌اندازی پایانه صادراتی نیز گفت: بخش خصوصی با پذیرش شرایط توجیهی دستگاه‌های اجرایی وارد عمل شود.

,

این مسوول خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای نخستین بار صادرات کالاهای غیرنفتی کشور از میزان واردات بیشتر بود که باید در سال جاری نیز با برنامه‌ریزی مناسب به هدف‌گذاری یک میلیارد دلار صادرات در استان قزوین محقق شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه