اخبار داغ

اعزام 200 مبلغ دینی به مساجد شهری و روستایی شهرستان ساوه/ 190 مسجد ساوه غبارروبی می شود

اعزام 200 مبلغ دینی به  مساجد شهری و روستایی شهرستان ساوه/ 190 مسجد ساوه غبارروبی می شود
مدیر سازمان تبلیغات اسلامی ساوه گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته ۱۵۰ روحانی و ۵۰ بانوی مبلغه به منظور اقامه نماز جماعت و بیان احکام به مساجد شهری و روستایی شهرستان اعزام می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مسلمانان با غبارروبی از مساجد آماده مهمانی خدا می شوند تا با  حضور بیشتر در مساجد، روح غبار گرفته خود را نیز شستشو دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،,

حجت الاسلام حسینعلی یزدان دوست مدیر سازمان تبلیغات اسلامی ساوه در گفتگو با نارخبر، گفت: امسال نیز طرح استقبال از ماه مبارک رمضان و غبارروبی از مساجد این شهرستان با حضور مومنان در ۱۴۰ مسجد و ۵۰۰  تکیه و حسینیه آغاز شد.

, نارخبر،,

وی که در یکی از مساجد شهرساوه حاضر شده بود، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته ۱۵۰ روحانی و ۵۰ بانوی مبلغه به منظور اقامه نماز جماعت و بیان احکام به مساجد شهری و روستایی شهرستان اعزام می شوند.

,

غبارروبی مساجد

, غبارروبی مساجد,

یزدان دوست بیان کرد: سنت غبارروبی مساجد از سنت‌های شایسته تکریم در دین اسلام است؛ از نگاه ائمه اطهار(ع) مساجد نورانی‌ترین پایگاه بندگان صالح خداست، پس باید نسبت به پاکیزگی، نظافت و غبارروبی آن همت کرد.

,

وی ادامه داد: این ماه مبارک، اوج حضور فعال‌ مردم در خانه مقدس است و میزبان این خانه خداست و پاکی فضای مقدس مسجد از هر آلودگی پسندیده است البته به جز نظافت و شست‌وشوی مساجد فعالیت های دیگری مانند آذین‌بندی، ‌فضاسازی و آراسته‌سازی محیط داخلی و بیرونی مساجد و نصب ادعیه ماه رمضان از جمله فعالیت‌های آیین غبارروبی مساجد است.

,

مدیر سازمان تبلیغات اسلامی ساوه با اشاره به برنامه های مدون مبلغین اظهار کرد: علاوه بر اقامه نمازجماعت، تبیین و تشریح مسائل دینی، بیان احکام و مسائل شرعی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و پاسخگویی به شبهات احتمالی از جمله برنامه های روحانیان اعزامی است.

,

وی ادامه داد: برگزاری آیین شب های قدر و کلاس های قرآنی شامل روخوانی، تجوید و روان خوانی از برنامه های هر ساله مساجد است که تاکنون ۴۰ گفتمان دینی و دانشجویی نیز در ساوه برگزار شده است.

,

یزدان دوست یادآوری کرد: به خدا پناه بردن یعنی از شیطان و اخلاق شیطانی گریختن و از هوا و هوس فاصله گرفتن. هوا و هوس چیزی شبیه زنگار و غبار بوده و دل چیزی همانند آینه است. همانطور که آینه غبار گرفته نسبت به تابش نور بازتابی ندارد، دل نیز اگر آلوده به هوا و هوس باشد هرگز نور قرآن را منعکس نمی ‏کند.

,

غبارروبی مساجد

, غبارروبی مساجد,

غبارروبی مساجد

, غبارروبی مساجد,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه